Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.9.2014 16:11

Dep ja athena on sanottu olevan parhaat putket detsiin

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.9.2014 23:22

Scalvinista ja Pedmotosta olen lueskellut ulkomaan foorumeilta ihan positiivisia palautteita. Näistä Suomessa yleisistä putkista ainoastaan Athenan ottaisin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.9.2014 15:01

Mikähän tossa on, että vaikkapa noita PV:n vakioputkia kehutaan niin maasta taivaisiin (vaikka eipä se mun mielestä loppujenlopuksi niin kummonen ole, vaan ihan ok putkula), mutta taas piikkidetsin vakioputkula on julmetun aliarvostettu? Hintaakin noilla orggispaisareilla on vaan 40...50e..?

Noh, kyllähän se tehari (VM-Giannelli mulla oli) tuntuu varsinkin maantiellä ja muilla "isoilla teillä" vähän pirteemmältä ylätehojen ansiosta, mutta vakioputken kanssa on kyllä varsin mahtavat alaväännöt, mikä on kaupungissa ja tuolla jossain metikössä ja päällystetien ulkopuolella hyvä juttu. Huipuissakaan ei ollut kovin merkittävää eroa ja kiihtyvyyskin ehkä tuntui paremmalta, mutta siinäkin todellisuudessa aika mitätön ero.

Plussana vielä vakioputken kanssa, että YPVS toimii sen kanssa hienosti pakettina.

Saakos noihin Detseihin jostain semmosia kunnollisia "vääntöputkia" joissa tehoalue melko alhaalla, vai onko tuo Athena nyt sitten oleavinaan sellainen jollakin asteella?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.9.2014 15:39

Ainakin mitä itse olen kuullut, olisi um. Gianelli alavääntöisempi mitä tuo vm. Gianelli. Itsellä ei kylläkään kokemusta ole kuin vm. Gianellista.

Itse olen tuota Pedmotoa katsellut, mutta onko se nyt sitten loppujen lopuksi kovinkaan järkevä ostos vm. Gianellin tilalle..?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.9.2014 20:47

Se Doma lienee vääntävin putki mitä löytyy. Paisari on mitoitukseltaan ja malliltaan samaa luokkaa kuin Athenassa, mutta käyrä oli huomattavasti pidempi. Kiertänyt se ei juurikaan, mutta alahönkää piisasi.

Löysin jonkinlaisen fly-by pätkän omasta DT:stä Domalla kesältä 2010, voin pistää tubeen näytille.

E: https://www.youtube.com/watch?v=yvuo6JixhVs
Perkele kun sinä olikin mahtava soundi. :itku:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

21.9.2014 16:07

Mäkistation kirjoitti:riksu: Onko akussa virtaa, vajaalla akulla mulla ainakin on ollut joskus häikkää. Myös kuivat vaijerit joskus aiheuttaa hämminkiä.


Vaijerit liikkuu niinkuin pitää ja samoin koko ypvs servoa lukuunottamatta. Akusta mittasin lepojännitteen ja 12.8V näytti.

Minusta vaikuttaisi siltä että vika on servossa itsessään, mutta missä siellä? Servo siis jumittuu aina tarkistusliikettä tehdessään siihen samaan tiettyyn kohtaan surisemaan kun pakoaukon pitäisi aueta. Sormella kun auttaa vähän laipasta painamalla servo tekee liikkeen loppuun asti.

Ajaessa toimii normaalisti kun naukuu hyvin ja lähtee alhaalta napakasti.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

21.9.2014 16:40

https://www.youtube.com/watch?v=-6hBmsa ... e=youtu.be

MIKÄ VIKA DT:SSÄ KU SUHAUTTAA TOLLEE PUTKESSA EIKÄ LÄHE KÄYNTII!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

21.9.2014 17:29

Jonsciii kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=-6hBmsaTdGE&feature=youtu.be

MIKÄ VIKA DT:SSÄ KU SUHAUTTAA TOLLEE PUTKESSA EIKÄ LÄHE KÄYNTII!


Oisko kaasarissa koho jumissa tai neulassa roskaa eikä sulje kunnolla = kaasari työntää koko ajan bensaa ja menee ylitäytölle.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

21.9.2014 19:29

jeronen72 kirjoitti:
Jonsciii kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=-6hBmsaTdGE&feature=youtu.be

MIKÄ VIKA DT:SSÄ KU SUHAUTTAA TOLLEE PUTKESSA EIKÄ LÄHE KÄYNTII!


Oisko kaasarissa koho jumissa tai neulassa roskaa eikä sulje kunnolla = kaasari työntää koko ajan bensaa ja menee ylitäytölle.


paha sanoa, ajosta booasi ja katoin männän ettei oo leikannu, kahta tulppaa kokeillu, vauhtipyörän tsekkasin...... kaise pitää kaasari avata

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

21.9.2014 20:18

Jotain polttoainpuolen hämminkiä tai sitten sytytyksessä on jokin pielessä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

21.9.2014 20:42

Mäkistation, pakko sanoa että mahtavat äänet tuossa detsissäs oli 8) . Pakko tääläkin vielä kysellä että kannattaisko mun vaihtaa 34mm dellortto, sen imukaula ja v-forcet = 28mm vakiokaasariin,sen imukaulaan ja vakioläppiin ja saisin "välirahana" arrowin paisarin? Tuo 34mm on aika huonoissa säädöissä tuolla putkella enkä jaksa alkaa ostamaan suuttimia/säätämään neulaa ja tuo 28 olis aika hyvissä säädöissä tuolle arrowille. V-forceilla ei isoa vaikutusta taida detsissä olla ja se on enemmänkin sellaista hifistelyä?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

21.9.2014 23:07

Mistäs kannattaisi lähteä etsimään ypvs vaijeria kun meni poikki. Saa toki myös tarjota jos sattuu löytymään ylimääräinen

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.9.2014 11:22

eBaysta niitä saa halvalla.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.9.2014 12:17

No jos 16€ + 15€ lähetyskulut on pieni raha yhdestä vaijerista :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

22.9.2014 12:56

Kävin juuri noutamassa Athenan sylinteripaketin ja kohta pääsee kasailemaan kun poika tulee koulusta :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.