Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.12.2012 19:11

Joku vois kertoo miksi deeteen ypvs toimii tavallaan väärinpäin? ku ennen pyöri vastapäivään ja takaisin kun laitto virrat päälle. nyt laippa menee kiinni ja takas auki ku laittaa virrat päälle. käynnissä ei ole ollut vielä ni en tiiä miten sitten toimii, mutta eihän sen pitäisi muuttua tuolleen, toinen vaijeri siis vaihdettu. eli ei voi olla vaijerit väärinpäin koska toista vaijeria ei ole otettu edes irti. :) ja johotkin on oikein.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.12.2012 23:08

No jospa vaan säätäisit ne vaijerit oikein.

Ketjut ja rattaat yamaha dt x ?

7.12.2012 23:39

Juu pitäs saaha toho jammuu hommattua uuet ketjut ja rattaat mitä suosittelisitte, jotai kohtuu hintasia... ja joo olen lukenut tuon tietopankin kyseisestä aiheesta nii oisko muita ehotuksia kuin mitä siellä mainitaan :D ??

Re: Ketjut ja rattaat yamaha dt x ?

8.12.2012 0:24

topi96 kirjoitti:Juu pitäs saaha toho jammuu hommattua uuet ketjut ja rattaat mitä suosittelisitte, jotai kohtuu hintasia... ja joo olen lukenut tuon tietopankin kyseisestä aiheesta nii oisko muita ehotuksia kuin mitä siellä mainitaan :D ??

mc-scatter myy ketjurataspaketteja. Suosittelisin kuitenkin ostamaan 24mx.fi:stä ne YZ osat.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.12.2012 1:27

Eipä saa 24mx:stä yz:tan takarattaita(oikeen vuoden siis), mutta vaikkapa sieltä scatterilta löytyy ja hyvät 520 jaon ketjut samaan settiin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.12.2012 0:28

plymouth kirjoitti:Joku vois kertoo miksi deeteen ypvs toimii tavallaan väärinpäin? ku ennen pyöri vastapäivään ja takaisin kun laitto virrat päälle. nyt laippa menee kiinni ja takas auki ku laittaa virrat päälle. käynnissä ei ole ollut vielä ni en tiiä miten sitten toimii, mutta eihän sen pitäisi muuttua tuolleen, toinen vaijeri siis vaihdettu. eli ei voi olla vaijerit väärinpäin koska toista vaijeria ei ole otettu edes irti. :) ja johotkin on oikein.

Eikös pakoaukon pidä ihan ollakki auki kun se on tehny sen tarkastuskierroksensa? :D

Sitten oma asia; Nyt pitäsi tehä ''PIENTÄ'' talvihuoltoa tälle dessukalle. Muutenkin asiaa vaikeuttaa se, etten saanukkaan sitä sisätiloihin säilöön, mutta anygays. Netistä löytyy suht ristiriitaisia tietoja esim. etustefoista. Allrightin nettisivut väittää eri kokoa kuin esimerkiksi stormmotorin sivuilla. Mikä on siis se ihka oikea koko? Pyörä siis on Yamaha DT 125 RE -06

Entäpä h*lvetin jarrupalat, mitkä tohon käy? Mistä kannattaa ostaa (pääkaupunkiseudulla asustelen)? Tästäkin on monenlaisia näkemyksiä netistä.

Sitten männänvaihto, joka minua ehkä jurppii eniten. Porvarinmukula herra X myi minulle tämän pyörän, jolla hän oli ajanut porvarilliset 15tkm ja tietenkin kaikki leimat kirjassa juu kaikki löytyy yamaha service jnejne. Herra X tietenkin lupsui ja löpisi mitä sattui. YPVS rikki = se toimii esimerkiksi. Nyt siis asiaan; 22tkm ajettu, mutta huoltokirjassa on leima 15tkm huollosta. Eikö se meinaa männänvaihtoa? Herra X kuitenkin silloin joskus, todennäköisesti tokaissut hatustaan, sanoi että se tarkistettiin, muttei vaihdettu. Tästä tapahtumasta ei tietenkään ollut kuittia, josta olisi kätevästi nähnyt mitä huollossa oltiin tehty. Olen tässä pähkäillyt asiaa jonkin tovin ja mietin, että olisiko 20euron sijoitus puristussuhde-mittariin kannattava? Jos on puristukset kohdillaan niin kaipa sille männälle hyvää kuuluu. En osaa itse pyörästä sanoa, että onko tehot tallella, koska ns. timmillä en ole ikinä ajanut? Mainittakoon tässä nyt se kanssa, että kutosella vinguttaminen tekee joskus tiukkaa. Kuitenkin on YPVS toiminnassa.

Siinä nyt on kasa paskaa, mutta toivottavasti saatte selkoa :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.12.2012 20:53

Otat ne palat kätee ja kävelet mp-kaupan kassalle ja sanot että tämmööset. Stefat irrotat ja menet stefaliikkeen kassalle. Pyty irti ja katot kunnon, vaihat tai et. ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.12.2012 21:00

Stormilla on jarrupalat halvimmat, mitä nyt itekki koittanut ettiä mistä sais halvimmalla. Muistaakseni 20e ja rapiat oli hinta etupaloilla ja takapaloilla joku 20c kalliimpi ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.12.2012 22:48

Minkä vuoden yz:tasta käy eturattaat -00 vm r: detsiin, varmaankin mainintaa ollut jo aiemmin mutta ei vaan sattunut silmään :roll:

Ja minkä kokonen on suurin joka mahtuu pyörimään 520 ketjuilla ?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.12.2012 23:27

Kurkkaa tietopankista re artikkeli, siellä lukee. Ittellä ainakin re:ssä teki sen verran tiukkaa 14h rattaan kanssa, että piti näyttää dremeliä sille mg-kopassa olevalle kumijutulle siinä rattaan kohalla. Ei olis muuten mahtunu ketju enää sekaan :D Nyt on 14-48 välit ja tuntuu aika sopivilta ainakin tohon enskaa, huippuja nappaa sinne 130-140 mittariin(jos ei tuule paljoa niin menee loppuun asti). Kiihtyvyys on kuitenkin vielä hyvä ja noilla on ihan kiva ajella sellasta 85-95kmh matkavauhtia, kun ei mene vielä piikillä ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

10.12.2012 9:39

Kiitoksia tästä :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.12.2012 11:02

Viitsisikös tuon alkuperäisen ilmanputsarikotelon korvata piper-cross-putsarilla, kun on melko tilaa vievä ja hankaloittaa kaasarin irrotusta, kun joutuu joka kerta ujuttamaan sieltä kumikurkkujen välistä..?
Ilmeisesti piper-cross toimii aika hyvin öljyttynä ja kun muistais aina vaikka 400-500km välein pestä ja öljytä uudelleen, niin kaipa se ihan kohtuu hyvin suodattaisi`?
Ajosta noin 70% tulee asvaltilla ja loput sitten sora- ja hiekkateillä.

Samalla saisi vekeen sen vittumaisen umpinaisen kotelon, joka on siinä ilmanputarista lähtevässä reijässä, kaasutttimeen menevän reijän vieressä.




Sanokaa, mistä ihmeestä se voi johtua, että pääsuuttimen koko 250,270,290,300,320,340 ei juuri mitenkään vaikuta toimintaan yläkierroksilla? Vähän ennen täyskaasua-> siitä käännettäessä täyskaasulle vain ääni kasvaa, nopeus ei juuri. Saman kulkee 3/4kaasulla, kuin täysikaasullakin. Aivan sama mikä suutin.
Tietenkin alhainen bensapinta voisi olla syynä, mutta ryyppy päällä ilmenee silti sama ongelma.


Jos näihin pariin kysymykseen saisi nyt vastauksen, tai jotain varteenotettavia teorioita ainakin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.12.2012 17:10

Monestikohan oot jo kysynyt tuota ongelmaa täällä ja yhäkin veikkaisin että vika on siellä ypvs toiminnassa :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.12.2012 19:01

Pummi123 kirjoitti:Monestikohan oot jo kysynyt tuota ongelmaa täällä ja yhäkin veikkaisin että vika on siellä ypvs toiminnassa :roll:


Aika monta kertaa varmaan, mutta miksi luulet/päättelet että ypvs;ssä olisi se ongelma?
Ja jos vaijerit on säädety väärin, niin missä olikaan ohjeet/videot sen säätämiseksi?

Ja sanokaa mielipiteenne vielä tuohon piperihommaan.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

14.12.2012 19:48

Osaiskoha joku auttaa mikä tos detsis o vikana ku ei millää pysy käynnissä ja ittellää loppuu jo ymmärrys? :s Välillä saa pitkän polkemisen jälkeen ryypyn kanssa käyntii. Käy hyvin vähän aikaa tyhjäkäyntiä, mutta sammuu vähän ajan jälkeen. Käyntiin lähtiessä tuntuu kaasua antaessa todella tukkoiselta ja hetken päästä sammuu aina :(
Suuttimia on kokeiltu vaikka mitä kokoja eikä huomaa mitään eroa oikeastaanvain käynnistymisen helpottumisella hieman kun vaihtoi suuremmat suuttimet ja ilmanputsarin pesullakaan ei ollut vaikutusta.