Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.1.2015 18:42

Njoo, ittellä taas on kaivannut kansi oikomista jokaisella kerralla, kun on vain kannen irrottanut.
Näissä vetää kansi kieroon todella helposti.
Toki jos riskin haluaa ottaa, niin mikäs siinä, mutta paljon kivempi tehdä asiat kunnolla.

Ps. Se punanen massa ei sitten kestä jatkuvaa kosketusta bensan kanssa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.2.2015 23:52

Kiitos! Osaatteko sanoa onko kannentiivisteellä tekemistä katoavan jäähdytysnesteen kanssa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.2.2015 0:23

Sinne se vesi just katotaa kun päästää vedet palotilaan jos pahasti vuotaa... Ja samamalla kun kerää painetta vuotavasta kohdasta vesikanaviin niin ylivuodosta puskee vettä kans pihalle...

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.2.2015 23:05

Saako detsistä sillätavalla tehoa ku tommosista ns kisavehkeistä? (esim yz125 tai exc) Vai pitääkö olla jo yz kone myös? :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.2.2015 23:53

Osta suosiolla kisasempi vehe heti kerralla.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.2.2015 0:36

Joo minkäs kokosia suuttimia muilla on 32mm kaasareissa? Vaihoin kaverin kanssa kaasareita ja säädöt kuulema vituillaan, nii ois kiva tietää jotai mistä lähtee säätämään. :D Kaasari on mikuni merkkinen ja pyörä on tt depin putkella. 8)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.2.2015 21:30

Alota vaikka 300 pääsuutin ja 27.5 tai 30 tk.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.2.2015 22:29

Siinä kaasarissa on nyt 300 suutin ja powerjetistä en tiiä. Sillon ku oli vielä mulla 125r detsissä nii kasteli tulpan ku powerjetti aukes.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.2.2015 22:12

Tuossa Aussien IT/DT/WR foorumia lueskellessani tuli vastaan DT200R johon oli umpattu DT200WR:ään tarkoitettu FMF Fatty putki. Varmaan toimisi perus 170cc Athenankin kanssa pois tiehensä, aukotuksiltaan kun se ei eroa juurikaan tuon 200R:n sylinteristä, millin halkaisijaltaan pienempi, iskusta vain puuttuu se 6mm. Putki sopisi suoraan ainakin vanhempaan R-malliin, takakorvake ei ilmeisesti ihan passaa paikalleen.
Kuva

eBaysta noita löytyy, ei ole edes pahan kallis, hieman reilu 200€ lienee kaikkineen.
http://www.ebay.co.uk/itm/FMF-FATTY-Pip ... 35dc08f10b

Kuka uskaltaa ensin? :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.2.2015 14:28

Mutta tuohan on jousikiinnitteinen :) ? Että pitäs siihe aika paljon patenttia tehdä että hyvin kiinni saisi :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.2.2015 22:09

Jep, suoraan tuota ei saa menemään mihinkään detsiin, ei edes R-malliin.. Aika lailla saa muokkailla joten jättäisin ostamatta.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.2.2015 0:21

Jep :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.2.2015 0:22

Tä? Tekee vaikka lattarauasta laikan johon hitsaa kaks kiinnikettä jouselle ja pulttaa detsiin kiinni. Ite putken mahtumista detsin ympärille en osaa kommentoida.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.2.2015 1:13

Kuulemma tuo on ihan laippakiinnitteinen. Noi eBay kuvat on mitä sattuu. Eipä sellasta laippa/holkkiviritystäkään ole mahdoton tehdä.

Vissiin nyky "rakentelijoille" kaiken tosiaan pitäisi olla bolttiskamaa? :eek:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.2.2015 2:52

Juu kiva kun selvensit :lol: Voishan tuo olla ihan kiva testata tuon 170cc tekniikan kanssa 8)

Mitäs veikkaatte paljon poneja lähtee koneelta tällä setupilla ?

170cc Athena + huuhtelut siistitty
Athenan putki+fmf pc2 änkällä
36tmx mikuni
Honda cr v-force läppärunko + lohkot viilattu että passaa kiinni
Avaraa itsetehtyä imukaulaa

Luulis yli 30 irtoovan ? 8)