Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

28.6.2009 20:22

japezki2 kirjoitti:
taliaivo1 kirjoitti:
japezki2 kirjoitti:tietääkö kukaan mistä voisi johtua tehokuoppa 5 ja 6 vaihteilla, joka on alkanu tässä yhtäkkiä vaivaamaan tossa 6000-7000rpm välillä. Ennen toimi ihan moitteettomasti kaikilla vaihteilla. Kaikki säädöt pitaisi olla kohallaan ja rave2 olen yrittäny naksautella joka suuntaan mutta ei ole lähteny pois. Putki,kaasari, ilmanputsari, rave2 on puhistettu mutta ei vieläkään toimi.
Pelinä siis aprilia rs vm.97 ja vireinä 34 kaasari,154cc pytty, rave2 ja tehoputki.


Eikös tuo oo ihan normaalia? :s Korjatkaa jos olen väärässä.


Ei voi olla normaalia ku yht äkkiä on tässä ilmennyt. Ennen on jaksanu vääntää helposti piikkiin asti mutta nytten 6 vaihteella ei jaska ku 6 tonniin ja sitten alkaa pätkiminen, ja kiihyttää koko ajan piikillä ja sitten kutos vaihteella pääsee tippumaan kierrokset väähnkään alle 7 tonniin niin tippuu sinne alle 6 tonniin pätkien ja siitä ei nouse ylös päin.Tosi vittumainen ajaa

kiihtyykö muilla vaihteilla normaalisti?. paljon männällä ajettu?. koska mänään tenkaan vaihtanu?.

29.6.2009 13:25

Jos jollakin pyörii tallin nurkissa ylimääräinen RAVE2 ni mie ostan sen. YV:llä tavoittaa.

29.6.2009 18:32

stage666 kirjoitti:
japezki2 kirjoitti:
taliaivo1 kirjoitti:
japezki2 kirjoitti:tietääkö kukaan mistä voisi johtua tehokuoppa 5 ja 6 vaihteilla, joka on alkanu tässä yhtäkkiä vaivaamaan tossa 6000-7000rpm välillä. Ennen toimi ihan moitteettomasti kaikilla vaihteilla. Kaikki säädöt pitaisi olla kohallaan ja rave2 olen yrittäny naksautella joka suuntaan mutta ei ole lähteny pois. Putki,kaasari, ilmanputsari, rave2 on puhistettu mutta ei vieläkään toimi.
Pelinä siis aprilia rs vm.97 ja vireinä 34 kaasari,154cc pytty, rave2 ja tehoputki.


Eikös tuo oo ihan normaalia? :s Korjatkaa jos olen väärässä.


Ei voi olla normaalia ku yht äkkiä on tässä ilmennyt. Ennen on jaksanu vääntää helposti piikkiin asti mutta nytten 6 vaihteella ei jaska ku 6 tonniin ja sitten alkaa pätkiminen, ja kiihyttää koko ajan piikillä ja sitten kutos vaihteella pääsee tippumaan kierrokset väähnkään alle 7 tonniin niin tippuu sinne alle 6 tonniin pätkien ja siitä ei nouse ylös päin.Tosi vittumainen ajaa

kiihtyykö muilla vaihteilla normaalisti?. paljon männällä ajettu?. koska mänään tenkaan vaihtanu?.

Nyt ei enää ketjujen kirimisen jälkeen kiihdy paljoa mihinkään ja kulkee hikiset 70km/h ja kuumenee ihan helvetin nopeaa melkein 90 asteeseen jos hurraa paikoillaan ja ajossakin nousee yli 80 asteen. Männällä ja renkaalla on ajettu sellaset 9000-10000 km. Oisko männän vaihto paikallaan? Vai olisiko läpät paskana? Tai jokin tiiviste menny?

6.7.2009 21:35

kun kasasitte ravea, niin oliko teillä ne kiristysjouset _todella_ tiukat? :D ite en meinannu millään saada ainakaan sitä isompaa jousta siihen kumin päälle ku oli niin tiukka.. mitä mieltä ootte, onko toi pieni jousi edes kovin tarpeellinen jolla se kumi tulee siihen raven 'runkoon' kiinni? se kumi meinaan tuntu istuvan tosi tiukasti siihen ilman sitä kiristysjoustaki, ja katoin ettei tos straube-motorsportin kuvaohjees edes ollu kyseistä pientä jousta

rave 2

12.7.2009 0:11

Miten teil on toiminnu rave2?? katkeeko laippa helposti verrattun ykköseen??

12.7.2009 19:56

helppo laittaa, hyvin pelaa, ja laippa ei katkea mihinkään.


Ei pysty tarjoamaan täysin samaa tarkkuutta laipan nousemisessa kuin RAVE1 mutta ajaa asiansa.

17.7.2009 10:43

oon kyl ollu todella tyytyväinen tähän rave2:seen :) asennus oli suht helppoa jne. Mulla aukee 11 naksautuksella lähes tarkalleen siinä 7500rpm kohdalla :P

m

21.7.2009 21:47

pitääkö toi koko sylinteri irrottaa ku ton reiän poraa?

25.7.2009 1:12

circa kirjoitti:pitääkö toi koko sylinteri irrottaa ku ton reiän poraa?

Mielellään irottaa. ei mene metallisilppua sylinteriin ja helpompi puhdistaa siitä metallipurusta.

27.7.2009 2:21

myydään rave 2

28.7.2009 19:32

Ansta kirjoitti:myydään rave 2


Paljoko pidät hintaa ja kuinka vanha ja se varmaan sopii aprilia rs -06?

ostamassa oon

3.8.2009 22:41

Paljonko pyydät? ja käykö tosiaan 06 aprilia mx 125..

3.8.2009 22:48

J-matti kirjoitti:
Ansta kirjoitti:myydään rave 2


Paljoko pidät hintaa ja kuinka vanha ja se varmaan sopii aprilia rs -06?


.... ostamassa kanssa.. eli hintaa? :P

4.8.2009 16:20

rave jo myyty

5.8.2009 15:19

Asennus ohjeet tuohon rave2:seen! Vai onko samat ohjeet ku ykköseen?