Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

21.4.2010 9:14

Mistä saa tilattua tuon Rave kakosen järkihintaan kohtuullisella toimitusajalla?

24.4.2010 21:22

mulla on nyt toi rave 2 ja se on ilmeisesti karstottunu kiinni. ei olis periaatteessa aikaa hirveesti nyt rassailla ennen lomien alkua, niin saisko sen sillee toimimaan vaikka alavääntöjenki kustannuksella, että kiertäis sen ihan auki ja antais olla vai pitääkö se ottaa pois ja putsata? räsässä vissii riittää et ottaa vaa sen yhen katteen irti siitä renkaan takaa?

29.4.2010 16:37

Kuka myy minulle sen laipan rave2:seen? voin toki järkihinnalla ostaa koko ravenki!!! yv:tä tulee !! kiire!

10.5.2010 15:06

Eli huomasin ajellessani et rave ei aukee ja nyt se on sitte jumissa-.-, eli olisko jollai jotai hyvää kikkaa miten sen sais sieltä irti? Crc:tä koitin pistää mut eipä auttanu kauheemmi.

11.5.2010 14:45

Onko Ravesta muuta hyötyä kuin vääntölisä teharilla varustetulla Aprilia RS:ssä?

11.5.2010 19:17

EJuppeli kirjoitti:Onko Ravesta muuta hyötyä kuin vääntölisä teharilla varustetulla Aprilia RS:ssä?

Ei, mutta se hyöty onkin sitten suuri. Ilman ravea on joko tehot ylhäällä ja alaväännöistä ei tietoakaan ja pyörä on kauhea ajettava, tai sitten on vääntöjä kuten tt-pyörässäkin, mutta ei ole yläkierroksilla puhtia.

13.5.2010 13:41

Kuva
Kuva

Onko tuo vakiolaippa vaiko rave? Itse en tiedä paljoa tästä ravesta joten jos joku voisi auttaa.
Pitäisikö tuonne mennä joku vaijeri? Räjätyskuvan mukaan pitäisi, mutta ei tuolla ole mitään tilaa vaijerille. Mäxässä siis on tommonen mikä tossa räjätyskuvassa vasemmassa alakulmassa on.
http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php ... ry_id=2752

E: Ja vielä semmonen, kun tuolla lukee että GHIGLIOTTINA 564 MM [Exhaust valve] että mitä tuo millimetrimäärä 564 tarkoittaa? Kun mittasin oman laipan, se on vain 350mm, eli 3,5cm.

13.5.2010 23:36

saako tuon raven jotenkin helposti pois toiminnasta, kun täytyis käyttää pyörää konttoril?

14.5.2010 3:26

Infamy, toi on kurilaippa. Eli vakio osa. Sun täytyy ostaa koko rave setti (solenoidi, ohjainboksi, vaijjeri, laipparunko, laippa..) jos haluut "TT".

HeGee, toi on maailman helpoin asia. Itellä meni kans hetki tajuta :D Nyppää vaan ohjainboksin piuha irti, niin laippa ei nouse. :D :lol:

14.5.2010 3:58

HeGee` kirjoitti:saako tuon raven jotenkin helposti pois toiminnasta, kun täytyis käyttää pyörää konttoril?


piuha irti, sen vaikeempaa ? E: en tajunnu lukee aiempaa viestiä :lol:

14.5.2010 4:00

-_Joonas_- kirjoitti:
EJuppeli kirjoitti:Onko Ravesta muuta hyötyä kuin vääntölisä teharilla varustetulla Aprilia RS:ssä?

Ei, mutta se hyöty onkin sitten suuri. Ilman ravea on joko tehot ylhäällä ja alaväännöistä ei tietoakaan ja pyörä on kauhea ajettava, tai sitten on vääntöjä kuten tt-pyörässäkin, mutta ei ole yläkierroksilla puhtia.


lisänä että syö polttoainetta paljon vähemmän raven kans verrattuna laippa lukittu ylös.

14.5.2010 13:06

mimmones se piuha on ja mis se on? :nolo:

14.5.2010 23:26

Siinä penkin alla on sellanen laatikko, jossa lukee 7800. Nyppäät siitä sen liittimen pois ja tadaa! ;)

15.5.2010 13:13

kyseessähän on rave2. eikä siitä mitään vaijereita tai sähköjohtoja lähde, niin ootko ihan varma?

15.5.2010 13:38

Nää äijät on selittäny sulle RAVE1:stä :lol: