Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

12.9.2009 16:38

Luulisi olevan, koska ostin käytettynä ja entinen omistaja sanoi, että toiminut hyvin, mutta jos en saa myytyä kevaria pois ennen talvea niin avaan raven talven aikana ja tarkistan. Minkä paksuinen se pitäisi olla?

12.9.2009 21:55

tarkotan sitä tiivistettä joka tulee pytyn ja raven väliin...

13.9.2009 0:44

Tiedän? Eli kuinka paksu se pitää olla?

13.9.2009 21:11

Ohut, ei mitään millin luokkaa, ehkä 0.3mm. Mulla oli millinen (omatekemä) tiiviste ni kyllä hävis väännöt.

Jos se tiiviste on suht ohut et silmällä sen näkee ettei ole paksu ni ei ole siinä vika

13.9.2009 21:34

Mitä nyt muistelen niin oli se kyllä tosi ohut, joten ei ole kyllä sitten siinä vika...

rave 2 apikkaan?

12.10.2009 21:04

Nonii kaverin puolesta kysyn, et onko kukaan laittanu rave 2:sta uuden mallin apriliaan (vm. 2008) kyseinen rave löytyisi kaverin moottorikelkasta nii käykö se suoraan apriliaa?

13.10.2009 20:13

käy kattoo mun galleriasta aprilia af1 kansiosta siel on rotaxin kelkan koneen rave, laippa leveämpi = ei pelaa.

16.10.2009 16:18

Mulla ois myynnissä rave1 7800 ohjauspoksi.Katsokaa ilmotus. pistäkää tarjousta tuleen jota kiinnostaa. ;) ja sekä rave1 täysin toimiva ja laippa hyvässä kunnossa!

13.1.2010 21:52

Eli jos laittaa tuon rave2 niin ei tarvitse katkaista sitä jumpperia poraamalla sitä reikää siihen boxiin?

14.1.2010 17:42

antenniapina kirjoitti:Eli jos laittaa tuon rave2 niin ei tarvitse katkaista sitä jumpperia poraamalla sitä reikää siihen boxiin?


Kyllähän se pitää katkaista täystehoksi muuttaessa joka tapauksessa.

14.1.2010 19:09

Niin ja missä malleissa tai vuosimalleissa oli porattu se reikä jo valmiiksi siihen sylinteriin?

14.1.2010 19:22

antenniapina kirjoitti:Niin ja missä malleissa tai vuosimalleissa oli porattu se reikä jo valmiiksi siihen sylinteriin?


En tiedä varmaksi, mutta muistelen että topicin alkupäässä olisi ollut puhe että vanhemmissa malleissa, eli AF-1 ja olikohan peräti vanhemmissa Räsän pytyissä myös? Joku viisaampi korjatkoon jos olen väärässä. Melkoisella varmuudella voin sanoa että ainakaan tuon sinun -07 Räsän pytyssä tuskin on reikää.

14.1.2010 19:39

Pappis79 kirjoitti:
antenniapina kirjoitti:Niin ja missä malleissa tai vuosimalleissa oli porattu se reikä jo valmiiksi siihen sylinteriin?


En tiedä varmaksi, mutta muistelen että topicin alkupäässä olisi ollut puhe että vanhemmissa malleissa, eli AF-1 ja olikohan peräti vanhemmissa Räsän pytyissä myös? Joku viisaampi korjatkoon jos olen väärässä. Melkoisella varmuudella voin sanoa että ainakaan tuon sinun -07 Räsän pytyssä tuskin on reikää.

Okei kiitoksia tiedosta : )

31.1.2010 15:38

antenniapina kirjoitti:Niin ja missä malleissa tai vuosimalleissa oli porattu se reikä jo valmiiksi siihen sylinteriin?


Toi reikä taitaa löytyä vain noista Rotax 123 koneista vakiona. Itellä on noita koneita/sylintereitä kaksin kappalein, toinen on jostain vuoden -89 vehkeestä ja toinen vuodelta -95 ja molemmista ko. reikä löytyy.

Itselläni olisi sellainen kysymys, että mihinkä vedän sen vaijerin, joka tulee tuolta RAVElta. Kasasin tuon pyörän ihan atomeista uusiksi, mutta nyt iski BlackOut enkä saa päähäni mihin sen tungen. Jotenkin olisi sellainen muistikuva, että se olisi kuulunut jarrupolkimelle, mikä tuntuu jotenkin erikoiselta. Onko tähän kysymykseen jo vastattu täällä? En tiedä, en jaksanut lukea jokaista sivua läpi.

14.2.2010 21:47

Mulla ois vm 2000 aprilia rs ja ostin rave2, se pitäisi asentaa nyt mutta mitä kaikkea tarttee että sen saa toimimaan? tartteeko säätää jne?

Yksityisviestillä vois joku " nero " avustaa jos viitsii ;)