Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

22.5.2009 3:35

katkottu se johto et katoaa se 6000rpm tehokuoppa ?

23.5.2009 0:21

siis af1 on pyörä ja ongelmana on että raven tatti on ihan pohjassa ja silti laippa avautuu siinä 6 tonnissa = aika kauhea ajaa satasta kun joutuu pitämään yli tehopiikin että kulkee :roll:

rave2 on melkein uusi, mikä siinä on vikana :eek:

Rave 2 asennus

27.5.2009 17:09

Moro, aloin tuossa päivällä irrottamaan sylinteriä ja nyt on putki, kaasari, kansi ym. kaikki pultit irti. Sylinteri ei liiku mihinkään... Tarkastin muutamaan otteeseen että kaikki pultit on irti ja niin ne on. Koitin hiljaa vasarallaki vääntää mutta ei liikkunu mihinkään. Laitoin pultteihin vähän CRC, ei vieläkään mitään. Kertokaahan jotain tekniikoita millä tuon sylinterin sais tuosta nyt irti? Vaikka YV:nä jos viittitte. Kiitos jo etukäteen

E: siis sylinterillä on ajettu n. 5-10 tkm... Juuttunut kiinni...

4.6.2009 8:40

Indesign kirjoitti:Moro, aloin tuossa päivällä irrottamaan sylinteriä ja nyt on putki, kaasari, kansi ym. kaikki pultit irti. Sylinteri ei liiku mihinkään... Tarkastin muutamaan otteeseen että kaikki pultit on irti ja niin ne on. Koitin hiljaa vasarallaki vääntää mutta ei liikkunu mihinkään. Laitoin pultteihin vähän CRC, ei vieläkään mitään. Kertokaahan jotain tekniikoita millä tuon sylinterin sais tuosta nyt irti? Vaikka YV:nä jos viittitte. Kiitos jo etukäteen

E: siis sylinterillä on ajettu n. 5-10 tkm... Juuttunut kiinni...


Lähtihän se irti... Seuraava kysymys; kuinka syvä porattava reikä kuuluu olla? paksuudelta ilmeisesti jotain 4.5 - 5 mm?

4.6.2009 12:25

reijän pitää olla läpi asti sinne pakoaukkoon ja terä on samankokoinen kuin reikä rave2 tiivisteessä.


miten muuten toi rave2 toimii, siis nouseeko se pikkuhiljaa auki vai kerralla kuten rave1

4.6.2009 19:26

Ansta kirjoitti:reijän pitää olla läpi asti sinne pakoaukkoon ja terä on samankokoinen kuin reikä rave2 tiivisteessä.


miten muuten toi rave2 toimii, siis nouseeko se pikkuhiljaa auki vai kerralla kuten rave1
pikkuhlijaa se aukee kaikenjärjen mukaan. kun se kerran paineella toimii.

6.6.2009 3:06

Mistähän noita rave2:sia löytäis? Googlea jo käytin mut aika hankalaa. Eli jos joku vois joitan nettisivuja laittaa mist löytyis. Sekä ulkomailta, että suomesta. Purkuosaan jo saittelin mut ei kuulemma ollut :roll:

7.6.2009 23:08

Razor87 kirjoitti:Mistähän noita rave2:sia löytäis? Googlea jo käytin mut aika hankalaa. Eli jos joku vois joitan nettisivuja laittaa mist löytyis. Sekä ulkomailta, että suomesta. Purkuosaan jo saittelin mut ei kuulemma ollut :roll:

Straube motorsportista ite tilasin, Saksasta... Makso yhteensä 130 e toimitusaika vähä reilu 1 viikko. Suomessa Rave 2 onki uutena siinä 200 euron korvilla että kyllä toi straube on kannattava. Just sain oman kiinni 8)

14.6.2009 23:34

Mistä saisi tilattua rave 2 laipan? Valitan, ei ollut aikaa lukea joka sivua. :|

15.6.2009 8:40

sain serkkuni kautta joka ajaa kartingia tilattua omaan rave kakkosen ihan suomesta 140e hintaan...



osaako joku sanoa voiko yläkierroksilla oleva pätkiminen ajoittain johtua rave kakkosesta? kun saa kierroslukuneulan sinne punasen lähelle ja kiihyttää ni ongelmaa ei enää ole?

mulla on venytetty jonkun verran sitä raven jousta, voiskohan tuo vaikuttaa :nörtti:

16.6.2009 23:00

Löytyihän se, mutta käykö tämä laippa rave 2? http://shop.straube-motorsport.de/index.php?a=1093

17.6.2009 16:58

kuvassa oleva laippa ei käy, koska eihän siinä ole mitään kierteitä millä sais sen kiinni raveen...

18.6.2009 16:59

tietääkö kukaan mistä voisi johtua tehokuoppa 5 ja 6 vaihteilla, joka on alkanu tässä yhtäkkiä vaivaamaan tossa 6000-7000rpm välillä. Ennen toimi ihan moitteettomasti kaikilla vaihteilla. Kaikki säädöt pitaisi olla kohallaan ja rave2 olen yrittäny naksautella joka suuntaan mutta ei ole lähteny pois. Putki,kaasari, ilmanputsari, rave2 on puhistettu mutta ei vieläkään toimi.
Pelinä siis aprilia rs vm.97 ja vireinä 34 kaasari,154cc pytty, rave2 ja tehoputki.

18.6.2009 20:35

japezki2 kirjoitti:tietääkö kukaan mistä voisi johtua tehokuoppa 5 ja 6 vaihteilla, joka on alkanu tässä yhtäkkiä vaivaamaan tossa 6000-7000rpm välillä. Ennen toimi ihan moitteettomasti kaikilla vaihteilla. Kaikki säädöt pitaisi olla kohallaan ja rave2 olen yrittäny naksautella joka suuntaan mutta ei ole lähteny pois. Putki,kaasari, ilmanputsari, rave2 on puhistettu mutta ei vieläkään toimi.
Pelinä siis aprilia rs vm.97 ja vireinä 34 kaasari,154cc pytty, rave2 ja tehoputki.


Eikös tuo oo ihan normaalia? :s Korjatkaa jos olen väärässä.

28.6.2009 0:34

taliaivo1 kirjoitti:
japezki2 kirjoitti:tietääkö kukaan mistä voisi johtua tehokuoppa 5 ja 6 vaihteilla, joka on alkanu tässä yhtäkkiä vaivaamaan tossa 6000-7000rpm välillä. Ennen toimi ihan moitteettomasti kaikilla vaihteilla. Kaikki säädöt pitaisi olla kohallaan ja rave2 olen yrittäny naksautella joka suuntaan mutta ei ole lähteny pois. Putki,kaasari, ilmanputsari, rave2 on puhistettu mutta ei vieläkään toimi.
Pelinä siis aprilia rs vm.97 ja vireinä 34 kaasari,154cc pytty, rave2 ja tehoputki.


Eikös tuo oo ihan normaalia? :s Korjatkaa jos olen väärässä.


Ei voi olla normaalia ku yht äkkiä on tässä ilmennyt. Ennen on jaksanu vääntää helposti piikkiin asti mutta nytten 6 vaihteella ei jaska ku 6 tonniin ja sitten alkaa pätkiminen, ja kiihyttää koko ajan piikillä ja sitten kutos vaihteella pääsee tippumaan kierrokset väähnkään alle 7 tonniin niin tippuu sinne alle 6 tonniin pätkien ja siitä ei nouse ylös päin.Tosi vittumainen ajaa