Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Rave 2

2.1.2005 18:42

Joo elikkäs... aattelin tehä tämmöse oman topiki ku en nähny et ois jo.. siis tänne sitte kaikki tiedot rave2:sta...

kokemukset..

mielipiteet...

ym.

2.1.2005 19:11

Noh, pistänpä nyt sit tännekki:
[maggot] kirjoitti:Jos jotain kiinnostaa nähdä vähän tarkemmin, että millainen se Rave 2 on toimintaperiaatteltaan jne. niin kattokaapa TÄMÄ (<--klik)

Kyselin vähän tosta RAVE kakkosesta tuolta www.kart-shop.com , mutta niitten englannin kielen taito ei oikeen riittänyt mihinkään, joten ne lähetti mulle tommoset asennusohjeet (saksaksi :D) siitä.


Justiinsa eilen maksoin ton RAVE2:sen ja nyt sitten odotellaan, että tulis postista, ni pääsis asenteleen. :retee:

2.1.2005 20:31

Joku avulias Saksan kieltä taitava vois tehä jonkinlaisen tiivistelmän suomeksi noista ohjeista? Tulis varmaan ihan tarpeeseen sit ku alan tommosta Apriliaan asentelemaan. Semmoset mistä vaan lyhyesti selviäis päpiirteet tjsp.

Kaipa se asennus ilmanki ohjeita onnistuis, mut olis mukavampi ohjeiden kera. :)

2.1.2005 21:27

super tiivistelmä by me : Tökkää asiaan kuuluvat osat asiaan kuuluviin paikkoihin, asiaan kuuluvilla menetelmillä. Auttoko?? Kokeile jotain babelfishiä, kait siihen saa lauseitakin syötettyä vai ?

2.1.2005 21:39

MänTä kirjoitti:Tökkää asiaan kuuluvat osat asiaan kuuluviin paikkoihin, asiaan kuuluvilla menetelmillä. Auttoko?? ?

Juu autto mycket.

Toi babelfish on ilmeisesti sitten joku käännöskone. 'Täytyypi tutustua.

3.1.2005 0:13

hmmm... toimiiko toi jotenki jollain ali/yli-paineella ? näyttäis ainakin olevan tuommonen vähän samantapainen kalvo tuossa kuin 4-Tahtisissa käytettävissä kaasuttimissa jossa on tuommoinen "alipaine-kalvo"...

mä vähän niinku käsitin että sittten ku pakokanavassa on tarpeeksi suuri paine se painaa tuon kalvon ylä-asentoon ja sitten pakokanavassa oleva "laippa" nousee ylös, ja sit mentiin ??!

3.1.2005 0:21

Näin mäki oon asian käsittäny.

3.1.2005 0:36

juha, alipainekalvo? eikös se ole CV kaasuttimissa ihan luistia liikuttelemassa.

3.1.2005 0:52

Katos perkele. En mie ees tienny et niitä raveja on tuo kakkonenkii..
perkele

3.1.2005 1:11

MänTä kirjoitti:juha, alipainekalvo? eikös se ole CV kaasuttimissa ihan luistia liikuttelemassa.


JUU! siis aivan tarkoitin juuri tuota, mutta siis jäi se siitä kirjoittamatta...

eli tuossa RAVE2 on ihan sama perjaate ku noissa CV kaasareissa, paine liikuttaa kalvoa ja kalvo liikuttaa luistinta...

4.1.2005 18:05

Osaakos kukaan kertoa onko tolla nyt sitten *tehollisesti* eroa RAVE "ykköseen"? Hinta ainakin on sen verran edullisempi että pistää miettimään :D

4.1.2005 18:55

Suomesta noita saa karting kauppiailta... mun luokassa tuota käytetään: Rotax Max... ja eroa rave ykköseen taitaapi olla se että kakkonen on mekaaninen ja jousen kireyttä säätämällä saa asetettua aukenenmisen haluamallensa kierros alueelle...

Helppo asentaa ja ei kannata alkaa valmiiksi toisissansa kiinni olevia osia irrottelemaan, kun sitten tahtovat sen jälkeen itteksensä irtoilla...

EDIT:

Laitoin otteen Rotax Max manuaalistanin mun kuviin käykää sieltä kattomassa asennus ohjeet...

Eikä tarvi valittaa laadusta se oli vain pikaisesti kameralla otettu...

4.1.2005 19:37

sopiko rave2
aprilia rs 125 rotax 122

olen kuullu että pitäis porata 6mm reikä johkain... mutta mihin?

4.1.2005 19:56

Se tossa pneumaattisessa RAVE:ssa on että se aukeaa liian aikaisin, eikä vissiin ees pysty säätämään tarpeeksi korkealle, ja muutenkin noissa on vikoja kuulemma ollut aika lailla :)

4.1.2005 19:59

jotain sellasta taisin lukea tuolta saksankielisestä ohjeesta, että sitä säätö ruuvia käännetään varmaankin(en ymmärrä tekniikka sanastoa saksaks) nollilta 12-15 niksausta johonkin päin ni sitten laipan pitäis nousta 7500-8000rpm välillä