Monolgi jatkuu, eli 22tkm ajettu (2001?) varaosa / elintenluovuttaja noudettu Pirkanmaalta viimeviikon puolivälissä erittäin edullisesti. Mukaan tuli Mastonilla kuorrutetut katteet erittäin huonolla yleiskunnolla ja itse tärkein osa, eli Master Avain virtalukkoon, eli peli ei ihan niin pöllityltä vaikuta kilvettömänä
Pienen painepesurivoitelun jälkeen peli näyttää tältä :
https://www.bikepics.com/pictures/28205 ... ner-125-vxhttps://www.bikepics.com/pictures/28205 ... ner-125-vxhttps://www.bikepics.com/pictures/28205 ... ner-125-vxBoonuksena tuli tarvike Leditakavalo, teräspunos etujarruletku ja muutamia pisteosia joita edellisestä pelistä uupui + miljoona muuta varalle. 2014 vuoden paistolla olevat misukan kitkat vanteilla myös.
Penkin kotelosta akun alusta murtunut mystisesti pois, penkin toinen saranan kiinnityspiste päreinä ja takalokarissa muistot ympärikeulimisesta, ilmanputsarin kotelo kiinni kolmella läpiporautuvalla puuruuvilla.. Sähköteippiä imukaula ja putsarin väliputken alueella sopivasti.. Punaista moottorisilikoonia ei myöskään säästelty yläkerran kasaamisen yhteydessä
https://www.bikepics.com/pictures/28205 ... ner-125-vxImukaulasta paljastui teippien alta muutama alkanut murtuma, vedin dremelillä murtumat vähän siistimmiksi, sitten kolvilla "kumihitsaus" ja Hondabondia (tiivistesilikoonia) kevyt kerros päälle + tiivistepintojen pustaus. Jos tällä rohdolla saisi mahdolliset imuvuodot koekäytön ajaksi hallintaan.
Moottoriöljyt tuli vaihdettua ihan mielenkiinnosta ja erittäin vetisiltähän ne näytti
Toivotaan että pelkkää kondensaatiosta / ulkona seisottamisesta tullut. Kun vehkeen saa tulille ja käytettyä lämpimäksi niin vielä yksi vaihto huuhtelumielessä jotta tuon veden määrän / kannentiivisteen tilanteesta saa tarkempaa selkoa.
https://www.bikepics.com/pictures/28205 ... ner-125-vxEnnen käynnistely-yrityksiä kohokammion tyhjennysruuvi käytetty auki ja työnsin kaasarin / ruiskurungon putsausainetta bensaletkun tulonipasta sisään. Annoin hautua yönyli ja aamulla sitten tyhjennys + tuoretta bensaa perään. Kipinää tulee ja pakoputkeen osittain sulanut tulpanjohto paikattu pikaisesti sähköteipillä
Kone pyöri suhteellisen nätisti ilman sivuääniä, tosin ei näiden niksien jälkeen vielä lähtenyt omin voimin käyntiin. Lupasi parikertaa starttispreillä, mutta kaasarin otin käteen vielä toissapäivänä ja sieltähän paljastui tuttu tukossa oleva tyhjäkäyntisuutin, moottorisilikoonilla liimattu kohokammion tiiviste ja muutakin sontaa vanhan bensan seisomisen jäljiltä. Kaasarin purun, putsauksen ja kasauksen jälkeen luultavasti ensiviikolla uusintayritystä käyntiin saattamisen tiimoilta. Jos varaosapeli lähtee käyntiin moitteitta, käytän siitä vielä variaattorin auki ja katson venttiilivälykset.
Jostain syystä elintenluovuttajan takarengas tuntuu laahaavan / rullaavan erittäin huonosti niin uteliaisuudesta tuli tuo takarenkaan tukihaarukka irroitettua ja takasatula herkisteltyä. Tietenkin tukihaarukan ja navan holkit oli kasattu väärässä järjestyksessä + takarenkaan akselin mutteri unohtunut edelliseltä (m)asentajalta
Tämän jälkeen totesin ettei laahaus johdu tukihaarukan laakerista, eikä takasatulakaan ole täysin jumissa. Peräöljyä näyttäisi olevan, joten tuntuu että joko variaattori on suhteellisen homeessa tai tuo kytkinakselin tukilaakeri on variaattorikopassa jumissa. Tästä lisäinfoa kun elintenluovuttajan variaattoriin sielunmaailmaan sukelletaan.
Tiivistettynä elintenluovuttajan tarkoitus :
- Luovuttaa tarvittaessa toimiva kaasutin tuohon kilvelliseen peliin jotta saadaan se käyntiin. Jos lähtee käyntiin tällä kaasuttimella, käynnistymisongelma uuden kaasuttimen säädöissä (askarruttaa lähinnä tuo tyhjäkäyntiiruvin asento suhteessa kiihdytyspumppuun)
- Jos elintenluovuttajan kaasutin ei auta toisen pelin käyntiinlähdössä, jatkuu elintenluovuttajan sytkäpuolen vertailu pääpotilaaseen (pickupin asento, liitoksien reititys yms). Jos näistäkään ei ole apua niin pitää tuo ohivuotomittaus / puristusmittaus tehdä molempiin laitteisiin jotta saa vähän osviittaa mikä nyt mättää tuossa kilvellisen käynnistymisessä.
- Kun kaikki ylläolevat on kokeiltu lähtee luultavasti kilvellisen pelin kone irti rungosta ja otan tuon yläkerran tarkempaan tarkasteluun. Epäilen nyt alustavasti kannentiivistettä / männänrenkaita jos nämä paljastuu ongelman aiheuttajiksi, niin vähintään venttiilien seetit tullaan samalla koneistamolla tekemään, pytylle kevyt hoonaus ja uudet männänrenkaat jos männän kunto muuten hyvä. Jos isompaa ongelmaa löytyy niin sitten saatan täydelliseen 218cc kittiin kannen kera taipua.
--
Leovincen piipun sovittelu myös loppumetreillä. Alkukäyrästä nappasin 1,5cm tavaraa pois, porasin reijät ja tein viisteet tuolle kiristyspannalle. Lopulliseen asennukseen vielä varmaan sipaus moottorisilikoonia jos sattuu vuotamaan. Vaimentimen pituudesta myös 5-10cm pois riippuen motivaatiosta ja melun määrästä.
https://www.bikepics.com/pictures/28205 ... ner-125-vxhttps://www.bikepics.com/pictures/28205 ... ner-125-vxhttps://www.bikepics.com/pictures/28205 ... ner-125-vx