Tosiaan koska eihän tätä projektia voisi edes kutsua ''SP'' projektiksi ilman aitoja SP-sylintereitä joten olihan sitä pakko hankkia muutama sellainen Italiasta. Molemmat ovat siis 90087 pyttyjä ja tehdasuusia kaiken lisäksi, ei ajettu kilometriäkään ja ainoastaan tehtaan puolesta kanavat siistitty valujäljistä. Suomessa ei taida olla kun 1-2kpl näiden lisäksi näitä 90087 pyttyjä mutta sentään tämä vehje taitaa olla ainut jossa on täydellinen kokusan SP syttysarja saati sitten näin täydellinen SP kit.
Pieni ongelman tai ominaisuus näissä sylintereissä on se, että ne vaativat mahlen männän jotta niitä voi käyttää vakiomoottorissa ilman muutoksia lohkoihin tai itse sylinteriin. Mäntää ei vielä siis ole, mutta eiköhän yksi sellainen ensi viikolla postista tipahda. Myös repro mäntiä pitäisi tulla markkinoille lähiaikoina joten ei tarvitse lähitulevaisuudessakaan pilata sylintereitä millään tavalla.
Myös toinen ominaisuus näissä on tuo ''quadra'' pienitilavuuksinen pakoaukko joka vaatii omat pakolaippansa toimiakseen. Onnistuin ihmekaupalla hankkimaan yhden täysin uuden alkuperäisen laipan ja sylintereiden mukana tuli molempiin jälkituotantona tehdyt. Putken sovitteet on siis tarkoitettu vain viimeisille SP putkille ja normaaliputkien ajaminen näillä sylkillä olisikin varsinaista ajanhukkaa.
Toinen pikku päivitys seuraavalle ajokaudelle on pienempi ja modernimpi kaasutin. VHSB37ED vaihtuu paljon nykyaikaisempaan VHSH30CS kaasariin. Iso kaasari ei aina tarkoita lisää tehoa, etenkin miton koneesta puhuttaessa. Pienemmällä kaasarilla saadaan moottori toimimaan paljon nätimmin alhaalta tehoalueelle asti ja ilman merkittäviä tehonmenetyksiä tehoalueella verrattuna aiempaan isompaan kaasariin.
Seuraavaksi pitäisi varmaan muokkailla CTS-laipat näille sylintereille sopiviksi, nämä vaativat taas omanlaisensa vrt aiemmin tehtyyn.




