Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: EC Gassu proju / koneen laittelua

11.5.2016 10:53

Juujuu, hyvä että on homma hallussa kuitenkin 8) .
Vaikuttaako toi kampikammion tilavuuden kasvu millä tapaa? :eek:

Re: EC Gassu proju / koneen laittelua

11.5.2016 11:26

Mielenkiintoista.

-10vm. moottorissa oli 105mm kiertokanki, ja Greenlandmx sivujen mukaan siinä pitäisi olla tuon 110mm kiertokangen.. (sama kuin RM125 '04->)

Aika paljon vaihtelee tuo kk pituuskin eri vuosimalleissa.

Isku-suhde, aukkojen aukioloajat ja tosiaan tuo kampikammion tilavuus muuttuu.
Jos lyhyesti selittää, miten nuo ym. asiat sitten käytännössä vaikuttaa, niin tehot kasvaa korkeammilla kierroksilla ja tod.näköisesti myös ylikierrokset lisääntyvät, ellei kierroksia rajoitettu sytkäennakoilla.

5mm alumiinilevystä varmasti helpoin tehdä korotuspala, jos paineilmavinku+kovametalliterä ja sähkö/pylväsporakone käytettävissä.
Tai teräksestä esim. plasmaleikkaamalla enimmät ja viimeistely vaikka paineilmavingulla ; tai sitten teettää vesi/plasmaleikkauksia tekevällä firmalla.

Re: EC Gassu proju / koneen laittelua

11.5.2016 12:20

Työkalut löytyy pyttykoron tekoon kyllä, kun niitä on pari tunturin koneeseen tehty jo. Pitää tänään vielä mittailla tiivisteet että minkä kokoinen levy pitää hommata jostain.

Re: EC Gassu proju / koneen laittelua

15.5.2016 20:12

Pyttykoro on nyt vihdoin ja viimein valmis :D . Materiaaliksi nyt ei valikoitunut se kaikista helpoin nimittäin rosteri mutta valmista tuli. Loppuviimeistely oli kyllä jopa hieman rasittavaa kun tuota levyä sai vähän väliä käyttää irti, kun piti kohdistaa se kanaviin. Huomenna pitäisi vielä tiivistepaperia hakea että saa squishin kuntoon koska tiivistesarjan tiivisteet on liian ohkaisia. Squish on nyt 0,55mm tiivistesarjan tiivisteillä, mikä on todellakin liian vähän :roll: .

Kuva

Kuva

Huomenissa hyvällä tuurilla saisi ensisavut ottaa pihalle 8) .

Taidampa lähteä jatkamaan vielä hommia koska muuten tästä ei tule ikinä valmista :lol: .
Viimeksi muokannut mopoelkku päivämäärä 16.5.2016 17:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: EC Gassu proju / koneen laittelua

16.5.2016 1:56

Millä maalasit ton pytyn, uskomattoman kaunista jälkee!

Re: EC Gassu proju / koneen laittelua

16.5.2016 13:07

Kiitokset kehuista! Pytty ja koko muu kone on maalattu bilteman lohkomaaleilla lohkot ja pytty hopealla ja kytkinkoppa mustalla.

Re: EC Gassu proju /savut otettu

21.5.2016 15:39

Noniin pyörän sain vasta eilen erinäisten syiden takia käyntiin. Tuli huomattua että sylinterin kiinnistyspultit ovat aivan liian lyhyet joten ne meni vaihtoon ja kaverin gilera oli huollossa tuossa niin ne söivät vähän aikaa projektilta. No mutta kummiskin pyörä pärähti oikein nätisti ja helposti käyntiin nimittäin toisella polkaisulla 8) . Nyt sitten pitäisi vielä sähköjä lähteä käymään läpi ja ilmata kytkin ja jarrut niin alkaisi olemaan melko valmista. Scatterilta tuli alkuviikosta paketti missä oli peilit, tupit ja kaikkea muuta viimeistelyosaa että nyt ei pitäisi ulkoisesti olla sedösinisillä mitään valittamista pyörästä :D .

Kuvan laatu nyt on taas mitä on :roll:
Kuva

Linkki käyntivideoon
http://s1067.photobucket.com/user/elkku99/media/gasgas/VID-20160520-WA0023_zps9zxu91hx.mp4.html?sort=3&o=0

Re: EC Gassu proju / savut otettu

23.5.2016 12:27

Tuli pientä ongelmaa pärrän sähköjen kanssa :s . Olisiko kellään topicin lukijalla mitään veikkausta ongelmasta kun laittaa vilkut päälle niin vilkuissa ei tapahdu mitään vaa rupeaa vilkuttamaan taka ja etuvaloa sekä ajovalojen merkkivaloa. Samoin vilkkurele ottaa lämpöä.

Re: EC Gassu proju / savut otettu

23.5.2016 15:11

Nättiä kyl 8)

Voisko olla jännitteensäädin?

Re: EC Gassu proju / savut otettu

23.5.2016 16:33

Virtajohto ottaa maihin = oikosulku.
Siltä ainakin vaikuttaisi.

Re: EC Gassu proju / savut otettu

29.5.2016 4:07

itellä oli sama riejussa eli toinen vilkun johdoista otti maihin.

Re: EC Gassu proju / savut otettu

2.6.2016 22:59

Joo kannattaa kattoo vilkkujen johdot läpi ja vilkkukatkaisija kans.

Re: EC Gassu proju / 90% valmista

3.6.2016 17:56

Täällä taas päivityksen merkeissä :lol: .

Tämä päivityshän oli tarkoitus tehdä jo sunnuntaina mutta melkein viikon kestäneen kuumeen takia ei ole oikein ollut voimia tehdä mitään. No mutta kuitenkin sain pyörän lauantaiksi siihen kuntoon että sillä kävin pienen lenkin heittämässä ja sehän toimi aivan perkeleen hienosti 8) . löytyyhän sittä vielä vähän kaikenlaista tekemistä joita nyt olisi tarkoitus tehdä, kun tuo kuume on selätetty nyt.

Kuva

Kuva
Hyvin herätti ihmisten huomion pärrä kylillä lauantai iltana :D .


Tosiaan tuo ajoon saaminen ei mennyt ihan niin kuin strömsössä :roll: . Tätä vilkkujen toimimattomuutta selvittäessä huomasin että pyörä ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla ja konetta tutkiessa huomasin imukaulan olevan ihan märkä. No sehän oli perkele halki 3cm matkalta mikä otti pattiin niin paljon että heitin hanskat tiskiin ennen kun hajotan enemmän jotain vielä. Seuraavana päivänä vforcet lähti laatikkoon odottamaan parempia päiviä ja vanhat läpät olivat paikallaan hetken tappelun jälkeen. Vilkuissa ongelma oli vilkkureleen maadoitus. Maadoituspiuhan kun otti pois niin vilkut toimivat. Tätä ennen kävi kyllä kaikki auki ja tulihan se katkaisijakin avattua ja korjattua sammutusnappi samalla. Vielä pitäisi jarruvalot käydä läpi, kun kumpikaan ei toimi mutta ei luulisi olevan kummoinen homma.

Kuva
Uuden imukaulan teen varmaan toisesta boyesen läppärungosta mihin ei ole läppiä. Törmäsin tämmöiseen toteutukseen jossain ulkomaalaisella foorumilla.

Ainiin ja se kauan odotettu jarrusatulamaali oli lähtenyt toissapäivänä euroracingiltä ja olisi postista haettavissa :roll: . On ihme touhua kyllä jos Suomen sisäisen paketin toimitukseen menee 6vk. Muutenkin ihme touhua kyseisellä puljulla kun saa mitään järkeviä vastauksia kysymyksiin. Aina lupailivat että ensi viikolla tulee mutta eipä näkynyt. Pääasia että kummiskin saivat sen lähetettyä. Älkää vaan kyseisestä puljusta tilatko yhtään mitään :| .

Re: EC Gassu proju / 90% valmista

13.6.2016 23:07

Iltaa!

Pyörä on toiminut moitteetta tässä hieman päälle kaksi tuntia, mitä kelien ja töiden takia on ehtinyt ajella 8) . Säätöjen kanssa olisi vielä hieman pientä roplaamista kun on hitusen rikkaalla. Suuttimia pitäisi Joensuusta hakea kun tästä paikallisesta puljusta ei saa keihinin suuttimia ilman tilaamista ja niilläkin oli hintaa ihan kiitettävästi, joten jätin suuttimet ostamatta :lol: .

Kuva

Perjantaina tuli jarrut purettua pois maalausta varten ja eihän siitäkään operaatiosta ilman itsensä telomista selvitty :lol: . Sormia jäi takavanteen ja jarrusatulan väliin ja nyt on sitten kynsi mustana :roll: . Jarrusatulamaalin väri osui juuri nappiin ja satuloiden ulkonäköä tuli parannettua vielä maalaamalla logot joka paikasta punaisella maalilla. Samalla punaisella maalilla tuli vielä entisöityä tankinkorkin ja mg-kopan GASGAS-tekstit, kun alkuperäinen hopea maali oli niistä hilseillyt pois. Aika hifistelyksi tekstien maalaaminen meni kun kolme tuntia sain kyseiseen hommaan aikaa tuhlattua :D .

Kuva
Renkaiden teksteille joutaisi kyllä rengastussia näyttää vielä.
Kuva

Runkosuojat pitäisi vielä teipata uusiksi ja tilata punaista letkua kaasarin ylivuotoihin. Ties vaikka kesätyörahoilla tulisi vielä uudet katteet ja tarrat tilattua tässä kun palkka tulee 8) . Gassu saattaa olla näytillä Outokumussa näyttelyssä heinäkuun alussa jos olen kotona niihin aikoihin joten jos joku sinne eksyy niin ei kun livenä pyörää ihmettelemään :D .

Kommentointi on myös sallittua ettei ihan yksinpuheluksi mene ;) .

-Nyt nukkumaan että jaksaa töissä huomenna. Palaillaan taas, kun on asiaa.

Re: EC Gassu proju / 90% valmista

27.7.2016 0:34

Herätelläänhän tätä topiccia pitkän tauon jälkeen.

Gassulla on oikeastaan nyt vaan ajettu niin paljon kuin on keretty ja mittariin on nyt kerääntynyt vajaa 16 tuntia. Sain viimeviikolla motivaation tehdä vforceille tarkoitetun imukaulan loppuun ja laitettua läpät kiinni. Hieman sitä boyessenin läppärunkoa sai täytellä epoksilla läppä osion sahaamisen jälkeen että aukko on saman muotoinen kun vforceissa. Epoksille tuli ennen täyttöjä tehtyä kaiken laisia kestotestejä ennen kuin sitä uskalsi ruveta laittamaan imukaulaan. läppäasetelma on nyt 3mm korkeampi kuin alkuperäisellä vforceille tarkoitetulla imukaulalla mutta imutorvi joustaa kummiskin sen verran että se ei haittaa mitään. Ensimmäisten testien jälkeen tuli kyllä todettua nuo vforcet huomattavasti paremmiksi kuin boyessenit, sillä alavääntöä tuli lisää 8) .

Kuva

Kuva
Samalla kun pyörä oli purettuna niin tuli se lämpökäärekkin pyöräytettyä putken ympärille. Minä tietysti ilman ajattelemista paljain käsin sen siihen vetäsin niin pisteli käsissä muutaman päivän kivasti kun kädet täynnä pieniä lasikuitutikkuja :D .
Virtalukonkin sain vihdoin asennettua ja sen takia piti uusi mittaritelinekkin tehdä. Telineestä ei tullut otettua kunnolisia kuvia kun oli kiire tehdä se.

Kuva

Kuva

Kuva

Tällä viikolla pitää tilata kaasariin punaiset ylivuotoletkut, pienempi takaratas ja ketjut. Ketjut kuullostaa tällä hetkellä työnnellessä mallia hengeenvaarallisilta kun paukkuu siihen malliin :s .

Pärrä on tulossa todennäköisesti myyntiin tämän viikon aikana ja sitten ruvettava katselemaan jo autoja. Eihän tästä malttaisi luopua kun on niin kiva laitos mutta jos sitä sitten ensi kesäksi keksisi isomman pyörän alle.

-Elkku