Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Ruoska-->Ruoskampi-->DT125x (Usd ja muuta nannaa)

21.12.2015 13:47

Alkajaisiksi sanon, että tämä on ensimmäinen projutopiccini, joten toivoisin rakentavaa palautetta jos tekstin sisältö ei miellytä, mutta pitemmittä puheitta terveiset tänne motottiin. :)

Tällä kerralla olisi kansalle tarjolla tällasta piikkideeteen projektia joka tulisi saada valmiiksi noin helmi/maaliskuun vaihteeseen mennessä jos kaikki menee hyvin, koska opetusluvista johtuen ajan inssin omalla pyörälläni.

Pyörän lyhyt historia:

Detsihän tuli minulle monen mutkan kautta noin 4 kuukautta sitten. Etsin halpaa pyörää, jolla pystyis ajamaan kemmukortin, koska en ole syntynyt kultalusikka perseessä ja muutenkin ajattelin muinaista siperialaista vanhan kansan sanontaa: "hyvää ei saa halvalla, parhaan saa."

Nooh mototnettiä ahkerasti selattuani löysin tämän erittäin kiinnostavan yksilön joka sopi lompakolle oikein mainiosti. Ilmoituksessa kehuttiin pyörän koneellista kuntoa, mutta ulkonäöstä ei puhuttu ja huomasin syyn paikanpäällä.

HYI SAATANA taisi olla ensimmäinen reaktioni kun näin tämän japaninihmeen, mutta edelleenkin uskoin vankasti, että myyjä oli kumminkin pitänyt sanansa (niin hän oli tehnytkin, mutta vain osittain :roll: ) koneen kunnosta. Pienen testilenkin ja paskanjauhannan jälkeen tingin ukkoni kanssa pyörän hintaa 350 euroa alemmas puhelimessa sovitusta hinnasta. (1100--->750)
Todettiin, että kai se on pakko sitten ottaa kun noin halvalla lähtee.

Pari viikkoa ostotapahtuman jälkeen sain pyörään kilvet ja se oli avot ajotunnille.
Eihän sitä iloa kumminkaan kauan kestänyt, koska pyörä keräsi aivan julmetusti paineita. Syynä oli huono kannentiiviste ja kiero kansi. :nolo:
Ongelmat ratkesivat uudella OEM-lätkällä ja kannen tasopintojen oikaisulla.

Nyt pyörä toimi moitteettomasti LÄHES KUUKAUDEN, kunnes ajotunnilla noin 110 km/h vauhdissa DT leikkaa kiinni ja päättää jättää tienpientareelle. Onnekseni faija oli ajamassa perässä pakettiautolla, niin ei kumminkaan ihan työntöhommiksi.
Syypäänä leikkaamiseen oli tod.näk loppuunpoljettu mäntä, jonka edellinen omistaja oli vaihtanut 2000km sitten ja suorittanut sisäänajon maltillisesti kyseiselle setupille. (Paskanvitut se mitää sisäänajanu :lol: )

Pari kuvaa ostokunnosta:
Kuva

Nyt päästään pyörän nykykuntoon/tekniikkaan, joka on seuraavanlainen:
-NOIN 40KM Ajettu 56.25 mäntä+pytty
-28mm Mikuni TM 300 pääsuuttimella
-2mm madallettu kansi/2mm korotettu pytty
-Arrowin kokoränni
-YPVS toiminnassa
-Boysen Hiilikuituläpät
-Avarrettu ilmanputsari
-14-57 välit
-6000km sitten rempattu alakerta (kuitit löytyy)

Kuva
Elikkäs on tää nyt kummiski vähän tehokkaampi kuin se joka jantterilta löytyvä detsinlussukka. 8)

Nyt kun tiedätte taustat, niin on hyvä alkaa kertoa tavoitteita.

Listaa osista/muista suunnitelmista ja tilpehööreistä:
-CR USD-keula DTn emäputkella: ON
-Rungon, tankin, tangon, katteiden ja swingin maalaus: Momentissa
-Tarroja hillitysti sinne tänne ja tuonne: Momentissa
-34mm litteäluistin kaasari: EI VIELÄ
-Siniset kahvakumit + Yamaha tangonpehmuste: Piirtopöydällä

-WR 450 maski tai joku muu seksikkään näköinen lärvi pyörälle: Suunnitelmissa
-Koneen putsaus+kiillotus: DONE
-Putken maalaus/kiillotus ja lämpökääreellä suojaaminen: Vaiheessa
-Vanteiden teippaus: Todennäköisesti kyllä ja juu

Siinä ois työmaata: :|
Kuva

Elikkäs tällä hetkellä pyörän suunnitelmat ovat vielä suurelta osin auki, mutta ainakin värityskseksi meinasin Sinivalkeaa, koska omaan silmään ne värit kuuluu jamppuun.

Pyörää alan purkamaan ja siistimään kunhan saan venkslattua sen ukon kanssa alakertaan(Todennäköisesti tällä tai ensi viikolla). Joku varmaan miettiikin, miksi lähteä raahaamaan 130 kilon pyörää portaita alas? 8o
Syy on yksinkertainen: "Kesätallissa" on talvella yleensä yhtä kylmä kuin ulkona, niin ei nappaa palelluttaa sormia, kun voi laittaa pyörää lämpimässäkin.

Laittakaa ehdotuksia/mielipiteitä tulemaan ja kuten alussa jo mainitsinkin, risut tai ruusut toivotetaan vastaan avosylin. ;)
Viimeksi muokannut Sheiveri päivämäärä 6.1.2016 3:27, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: Ruoska-->Ruoskampi-->DT125x (Usd ja muuta nannaa)

21.12.2015 15:09

Ihan muuten hyvältä vaikuttaa, mutta toi 34mm kaasari menee vakiosylkän kanssa todella överiksi. Se on mielestäni kohtuuttoman iso 170cc yläkerrankin kanssa. Sillä vain ei saavuta muuta kuin kovan kulutuksen. Tuossa mun DT200WR:ssäkään ei ole kuin 30mm TMSS Mikuni ja se ruokkii sitä vallan mainiosti. Pikkuserkun '88 DTR:ssä on hyvinpitkälle samat virit kuin sulla (pyttykoro, laskettu kansi ja dekki, läppävenakoro ja Athenan putki) ja se yllättäen toimikin parhaiten vakiolla VM26SS kaasarillaan.

Re: Ruoska-->Ruoskampi-->DT125x (Usd ja muuta nannaa)

23.12.2015 23:06

"Kaasutin
Varsinainen kuristushan tämä kylläkään ei ole, mutta kone on tehtaalla suunniteltu toimimaan 32mm kaasuttimella. Kuitenkin näissä euro malleissa on pyöreäluistinen Mikunin vm 28mm kaasutin(VM=Pyöreäluistinen ja TM=Litteäluistinen joka löytyy RE mallista eteenpäin). " (Otettu tietopankista)

Mä oon kyllä elänyt siinä uskossa, että kyllähän tästä nyt vähän enemmän tehiä saa irti isommalla soppatykillä, jos on tehtaallaki laitettu vakiolle 32mm, mutta sen näkee viimeistään kasausvaiheessa, että millasta osaa tähä alkaa laittamaan. 8)

Re: Ruoska-->Ruoskampi-->DT125x (Usd ja muuta nannaa)

24.12.2015 0:27

Niinno isoveljen ex dt :D Se myi sen joskus pari vuotta sitten pois ja silloin oli 4tkm sitten käytetty liikkeessä konerempassa. On kyllä ruoskistunu ihan saatanasti. :lol: :lol:

Re: Ruoska-->Ruoskampi-->DT125x (Usd ja muuta nannaa)

31.12.2015 15:03

kävitkö kenties rautalammilta hakee :D jos kävit nii tää pyörä on nimittäin happea saanu ja ollu jossai kohti kylän tehokkain mutta kun omistajalle koitti autokortti nii ei sitte rempannu detsi vaikka oli niin ajatellut ei siinä hyvä pyörä silonku toimi ja vetoa on sit kuha timmiks saat ja vinkkinä osta 32 kaasari deeteelle 34 on jo liiän iso vaikka koneesta tehoja saakin suhteellisen hyvin ;)

Re: Ruoska-->Ruoskampi-->DT125x (Usd ja muuta nannaa)

6.1.2016 3:22

Juu, kyllähän tää lähti Rautalammelta mun kyytiin. :D
Ihan hyvä pyörä on ollu hintaansa nähden ja vetojakin löytyy todennäköisesti aikas hyvin ainakin perus TT-Husujen jättämiseen, kun nyt on oikein kisakiree pytty. 8)
Jos tunnet EX-omistajan sanoppas terveisiä ja pistä se tsekkaamaan tää topikki. :lol:

Pahoittelut päivittelyn puutteesta!
Tämä johtuu suoraan sanoen projektin hitaasta edistymisestä ja lomasluibailuista, mutta kun nyt iski paluu arkeen, niin olen löytänyt motia kasata pyörää. :P

Pyörän tämänhetkinen kunto on seuraavanlainen:

-Paisari kiillotettu
-Kone puhdistettu ja kopat kiillotettu
-Vanteet puhdistettu teippailua varten (Nyt vaan pitäis vaivautua kattelemaan jonkinnäkösiä vanneteippejä)
-Ilmanohjaimet vedetty carbonilla
-Swingi on putsattu ja siihen on lyöty pohjamaalit monen tunnin intensiivisen hionnan jälkeen
-Tankki ja katteet ois valmiina maalaukseen, pitää vaan tsekata värikartasta mieleinen sävy ja heittää maalarille

Puutteitakin on:
-USD:n akseli puuttuu (Pitää käydä hommaamassa/teetättämässä siihen passaava ja mallailla paikoilleen) :)
-Etujarruadapteri puuttuu
-Kosoa en ole vielä edes vaivautunut mallailemaan (Vituttaa suoraan sanottuna nuo sähköhommat.) :lol:
-Uus ilmanputsari pitäis tilata pikimmiten (Vanha revennyt kahdesta kohdasta) :roll:
-Runko on vielä öölisessä paskassa

Mutta jos näillä eväillä lähtis laittelemaan Detsiä parempaan suuntaan! 8)
Laitelkaas poijjaaat ehdotuksia, niin voisin inspiroitua!

Re: Ruoska-->Ruoskampi-->DT125x (Usd ja muuta nannaa)

6.1.2016 18:37

Näin ekaks laita kuvia koska kaikki tykkää, esim kiillotetut osat, maalatut isommat osat yms. Niin ja ehotuksena usd:n kanssa 1cm lyhyemmät koiranluut ;) itse ainaki tykkäsin :)

Re: Ruoska-->Ruoskampi-->DT125x (Usd ja muuta nannaa)

14.1.2016 14:49

Onko projekti edistynyt yhtään ?? :)

Re: Ruoska-->Ruoskampi-->DT125x (Usd ja muuta nannaa)

23.4.2016 22:34

Ei oo edistyny, jäi tonne kellariin