Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Yamaha YZ Talviproju! [MAALAUSTA]

1.12.2015 0:40

Juuh eli tuli vaihdettua oma Yamaha Yz85 piikkiseen jammuun välirahan kanssa. Yamaha on vuosimallia 2011 elikkäs aika uusi ja tuli minulle 146 tuntia ajettuna. Ajoin pyörällä todella vähän ja 160 tunnin kohdalla aloitin purkamaan pyörää. Runkonumeron vaihdan dtn rungosta Yztan runkoon ja numerolaatan myös.

Projektin olen aloittanut jo eli koko pyörä on jo osissa, Olen myös hommannut sinistä sft teippiä ja hiekkapuhallutettu osia ja maalailtu pikku osia.

Suunnitelmissa:
- Dt runko vm.93 - on
- Restyled katteet - on
- Penkinpäällinen - ei
- Enska vanteet kiiltävän mustaksi - on
- Sft teipit tarrasarja maisesti - teipattu, tuli todella hyvät!
- Smotot jos rahatilanne sallii! Tiedossa motot
- Kaikenlaista kiillottelua - (Runko, swingi, takahäkki jne) kesken
- Kaikkien pienten osien maalausta ruiskulla - maalit hommattu
- Keihin 36PWK (parempi keski- ja ala-alueen vääntö) - on ja haettu suuttimet
- Ehkä VForce3 tai boyesenin läpät - ei
- Pytyn viilaus, lohkojen siistiminen ja kiillotus - valmis
- Takaiskarin huolto - valmis kasattavaksi
- Billet osia ja siniset/punaiset jäähdyttimen letkut - ei
- ProCircuit Platinum & 304 putkisto ehkä jos joulupukki tois - R304 Shorty löytyy
- Ketjut ja rattaat - ei
- Pikkusälää

Muistakaa kommentoida ja ehdottaa kaikkea! Ja myös mielipiteitä! :D

Tarkoitus tehdä ilkeän näköinen että tulisi kunnolla kisapyörän vaikutelma! :seko:
Loppuun vielä pari kuvaa (saa nähdä onnistuuko)
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Lade69 päivämäärä 11.2.2016 10:03, muokattu yhteensä 7 kertaa

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

1.12.2015 0:49

Hyvältä kuullostaa! :D ;)

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

1.12.2015 7:07

Makian kuulonen rojekti! Eikun seurantaan :)

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

1.12.2015 12:58

Mitenkä toteutat ton runkonumeron vaihoksen? :) ja hyvältä kuulostaa ja näyttää näi alkuunki ;)

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

1.12.2015 17:03

Ihan kivalta tää kuullostaa ja ei näistä yz saa rumia tekemällä :D Sft tarroista en ite hirveesti tykkää mutta kyllä niillä hienoksi voi saada
E: varmaan tiedätkin mutta sanon nyt muutenki että pyttyä ku viilaat niin ainoastaan pakopuolta voi kiillottaa, imupuoli pakko olla vähä karhea että ei pisaroidu seokset ;)

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

1.12.2015 21:55

Hyvältä kuullostaa, seurantaan! :D

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

1.12.2015 22:28

Eli deeteen runkonumero yztan runkoon stanssaamalla ja kiillotuksesta sen verran että, pakoaukko, männänlaki ja palotila kiillotetaan :nörtti:

Nyt on haettu motonetistä kunnon laikat ja vahat niin voi alkaa kiillottelee kaikkee kunnolla! Koneesta vois vielä kiillottaa kaikki pultit niin alkais olee? :s

Ehdotuksia otetaan tietty vastaan!!

Edit: siis pakoaukkoa myös viilataan ja kaikki kanavat siistitään ja huuhtelut kans kiillotusten lisäksi! pakoaukkoa viilaamalla ylöspäin saadaan tehoa enemmän ylös mutta alhaalta hävii ja leventämällä tehoalue kasvaa ja vetää paremmin alhaalta ja keskeltä, riippuu siis täysin miten viilaa! :D
Viimeksi muokannut Lade69 päivämäärä 1.12.2015 23:07, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

1.12.2015 22:31

En tiedä muista, mutta mulla kuva ei näy

Mitäs hyötyä männän, pakoaukon ja palotilan kiillotuksesta oikee on :eek: ? Miksei mieluummin viilaisi huuhteluita tai pakoaukkoa..?

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

1.12.2015 22:47

Ei ilmeisesti karstotu niin helposti, mutta oon kuullu että männänlaen ja palotilan kiillotus aiheuttaa seoksen pisaroitumista? :s

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

1.12.2015 22:58

Mitä nyt ite tiedä niin ainoastaan imua ei saa kiilottaa, kantta saa mutta männästä en oo varma. Tämä ei vaikuta tehoihin yhtään vaan just niinku ilee123 sanoin niin ei karstotu yhtä helposti. Imua ei saa koska kun seokset pisaroituu niin soppaa tulee epätasaisesti. :lol: Jos tehoa haluaa niin helpoiten pakoaukon leventämistä kai?
Sori jos on vähä offtopiccia tämäkin :roll:

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

1.12.2015 23:17

Ite en lähtis kyl pakoaukkoo kiillottaa enkä palotilaa. Kun sylinteriin saapuu soppaa niin osa siitä joutuu kohti pakoaukkoa. Tällöin putki luit oikein, 2tahdin putki. Varmista vaikka tiittasen kirjasta astuu peliin ja työntää karkaamassa olleen seoksen takaisin sylinteriin juuri ennenkuin mäntä sulkee pakoaukon (huuhtelut ollu sulkeutuneina jo aiemmin) . Tällöin puristusvaihe alkaa ylipaineisena ja sylkkään on saatu ylimääräinen annos seosta --> vaikuttaa positiivisesti ja tehokkkaasti. Juuri tähän perustuu erilaisten 2t pyörien putkien toiminta. 2 tahdin putken aiheuttamaa lisäystä huuhtelupaineeseen voisi verrata nelarin ahtamiseen.

Tämän selityksen jälkeen mietinkin, kannattaako pakoaukkoa kiillottaa sillä silloin seos pisaroituu sinne. Mahtaako putki palauttaakaan sitä niin tehokkaasti kuin tarkoitettu? Kannattaa tätäkin miettiä :D , itse en osaa vastata

Myös sylkän kiillotuksessa seos pisaroituu, mutta en osaa saoa onko se silloin + vai - . Imupuolta älä ainakaan ala kiillottamaan!!!

Itse viilaisin pakoaukkoa ja huuhteluita 8)

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

2.12.2015 0:07

Totean vain, että kannattaa ensin vähän enemmän perehtyä siihen sylkkään.
Ei ole mikään PV:n sylinteri, jonka kanssa ei ole mitään merkitystä mitä viilaa ja miten - ja silti tulee lisää tehoa.
Persdyno on sitten eri asia (ts. jos tehopiikki tuntuu selvemmältä = tuntuu tehokkaammalta).

Perusjutuilla saavuttaa jo ihan hyvin lisää tehoa.
Squishvälys sopivammaksi, huuhtelulähtöjen kohdistus huuhtelukanaviin, aukkojen aukioloajat käyttötarkoitusta ajatellen sopivammaksi (eri paksuisella alatiivisteellä(/tiivisteillä) saa passailtua)

Sekä kaasuttimen ja perusennakon säätämisellä (jälleen, käyttötarkoituksen mukaan).

Että en itse suosittele "väkisin sörkkimään" jotain, jos ei ole varma mitä on tekemässä.
En yritä estää sinua tekemästä jotain, vaan antaa vinkkejä jotta ei tarvitse ihmetellä mahdollisesti kadonneita tehoja.

Ja ei kannata huuhtelukanavia, lohkojen läppäkanavaa/huuhtelulähtöjä, kampikammiota... kiillottaa, koska seos voi pisaroitua (polttoaine ja ilma erottuu toisistaan) ja seoksen virtausnopeus heikkenee tämän seurauksena.
Pakokanavan ja palotilan voi kiillottaa, jos kehtaa/jaksaa/haluaa.
Palotilassa hyötyä sen verran, ettei silloin ainakaan ole epätasaisuuksia (jotka ovat sitten kuumempia kohtia -> jotka voivat aiheuttaa seoksen syttymisen itsestään jos lämpöä on "riittävästi").. sekä silloin palotilan pinta 'heijastaa lämpöä' paremmin. kunhan mutuilen

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

2.12.2015 0:57

Juu siis en imupuolelta ajatellutkaan mitään kiillottaa seoksen pisaroitumisen takia, lähinnä putsaan kaikki virheet pois ja kohdistan kanavat. Eli kiillotan vain pakoaukon, männänlaen ja palotilan! :D

Ei oo väkisin sörkkimistä kun tietää mitä tekee ja tekee kunnolla! Nyt vois jättää nää viilausvinkit pois pikkuhiljaa tai vaikka tulla yv juttelee ku ei viitti tätä projutopikkia täyttää niillä! :D

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

5.12.2015 15:11

Eli päivitetääs tännekki! Projekti on edennyt aika hyvin, takaiskari on purettu ja ens viikolla saan stefan sinne ja keula odottaa purkamista myös, takaiskaria ei oo varmaan huollettu ikinä mut nyt sit huolletaan koko alusta!

Aika paljon on myös kiilloteltu, putkeen meni noin 6h saada tommoseks mustasta, ensin hiekkapuhallus, sitten hiominen rautaharjalaikalla ja sen jälkeen vesihiomapaperilla karheammasta hienompaan ja viimeseks karkealla vahalla laikalla ja hienolla vahalla laikalla ja metalpolish, eikä vieläkään ole valmis!! :lol:

Ajatuksena olisi tehdä mahdollisimman paljon itse, jotta rahaa sitten säästyisi kaikkiin kivoihin osiin! Työpaikalla onnistuu helposti rakentaminen ja iskareiden huolto kun on siihen oikeat välineet. Pahoittelut kuvien laadusta, ei oo parempaa kameraa tällä hetkellä.. :roll:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: VALKOKILPI YZ PROJEKTI!!

5.12.2015 15:16

En tiiä muista mutta mulla viimesin postaus näkyy kahtena :lol:

Hienolta näyttää 8)
Tosi komeeks putki saatu jos mustasta alotit, ei voi ku ihmetellä :eek: