Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 14:49

Moro,
elikkäs olis tarkotuksena nyt talven aikana siivoilla vähä detsiä ja lisätä vähä ulkonäköö sillee että ainakin ite on tyytyväine. Ja tietysti kiillotella kaikkia pikkuosia. Itellähän detsi on ollu tässä ny jo about 4kk ja sinä aikana oon jo tehny pientä alustavaa "remppaa" mm.

Ketjut ja rattaat
V-Face
Uudet etukatteet
Alakauttaset peilit
Tarraturbot molempiin kylkiin
Gripit
Jarru- ja kytkinkahvat
Ja sitte upottanu kellon&lämpömittarin tangonpehmusteeseen


Mutta joo, ehdotuksiaki saa tietenki sanoo ja sit katon mitä asialle vois tehä.
Mutta päätavotteena olis siis:

Tankki siniseks
Takahaarukka valkoseks

Takalippa siniseks
Valkone fättis
Tangonpehmuste

Vilkut
Kilpi underii
Putken kiillotus
Gripit ym. kilkkeet
(USD-keula, jos vaan saa halvalla)


Ja siis detsihä näytti iha alkujaan tältä :lol: nii ja jos joku vaa haluaa ni saa kyllä ostaa ton maskin pois nurkista pyörimästä :D
Kuva

Nykyäänhä pyörä näyttää tältä:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pikaisen räpellyksen jälkee sain ku sainki muokattua ton kuvan (vaikken kyl hyvällä menestyksellä), mutta tossa senyt olis about värimaailmaltaan sitku pyörä valmistuis:
Kuva

Tarroilla ei mun mielestäni kannata lähtee lopputulosta pilaan, mutta tosiaan kertokaa jos ootte eri mieltä ja ehdotelkaa toki tarrasarjoja jos hillittyjä semmosia keksitte :P

Yritän parhaani mukaan päivitellä aina sen jälkee ku on tullu tehtyä jotai mutta saany nähä miten tää lähtee luistaa. Mutta pidemmittä puheitta, näkemisiin!
Viimeksi muokannut Jela99 päivämäärä 14.1.2016 17:46, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 15:25

Hyvältä vaikuttaa, simppeli ja kliini tulos 8)

Mites aattelit tankin saada siniseks? Maali ja teippailu ei oikeen pysy ku bensa alkaa höyrystyy jolloin maali alkaa kuplia ja tulee aika äkkii härskin näköne :| . Eikös detsin tankki muovia ole...?

Saako detsiin koko sinisiä tankkeja? Eli jo alkuperäsenä sininen ja sinisestä muovista siis tehty

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 17:47

Plastidipillä ja siihen lakka päälle niin on tainnut muutama tankki pysyä hyvin värissään. Eli eikait mahotonta.. :lol: Ja tohon detsiin ehkä orkkis tarrat niin vois olla hyvä. :)

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 18:12

Ei mitään tarroja. Stickerbombit saa kyl jäädä tosin. ;)
Ja maskin vaihto oli ihan hyvä juttu! :lol:
Tää on sit mun oma mielipide, mut kannattaako nähä hirveesti vaivaa ku lopputulos näyttää aika vakiolta? :|

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 18:45

ma$$i kirjoitti: Eikös detsin tankki muovia ole...?

Detsin tankki on kyllä ihan peltiä :)
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-DT125RE-X-GRAPHICS-KIT-/252143257249?hash=item3ab4e8c6a1:g:-rsAAOSwEK9UBE7J&vxp=mtr Tollanen tarrasarja vois ehkä käyä aika hyvin :nörtti:

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 19:10

19jonsku kirjoitti:
ma$$i kirjoitti: Eikös detsin tankki muovia ole...?

Detsin tankki on kyllä ihan peltiä :)


sillä kysyinki ku en tienny :D

eikös peltitankissa luulis maalin pysyvän, eihän siitä bensa höyrysty lävitte kuten muovitankista :eek:
Saattaa maalaus sitte onnistuakki :)

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 19:24

Juu, maalattuhan tuo on alunperinkiin ja hyvin pysyy. :lol:

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 19:55

Okei :)
Tarroihin otan kantaa vielä :D , joko ei tarroja ollenkaan tai sitte hillityt vakion tyyliset 8)

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 20:20

nyt on nätti suunnitelma :) käyt kattoon finantun detsin ehostus topic alempaa jos haluat katsoa vaikka siitä jtn mallia :)
ja ainaki ittellä pysy maalit kaikissa osissa ihan hyvin :)

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 20:26

Juu peltiähän toi tankki on ja maalaamalla sitä ny ainaki yritetää ja jossei onnistu ni sitse plastidip&lakka :lol:

Maski oli kyl ekana työlistalla ku pyörän sain :lol: ja vakioltaha se vähä tulee näyttää mut ainakinomaan silmään kelpaa paremmi ku nykyine :roll:

Ja tarrojen suhteen oon aatellu kattoo eka et miltä näyttää ilman ja sit ehkä vakiotarrojen kaltasta 8)

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 20:31

Sitä oon jonku verran seuraillu ja aikalailla samaa luokkaa lopputulos tulee oleen :P btw mistä muute ostit valkoset takasivukatteet :roll:

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 20:40

Jela99 kirjoitti:ja vakioltaha se vähä tulee näyttää mut ainakinomaan silmään kelpaa paremmi ku nykyine :roll:


Okei ymmärrän jos et haluu tehdä siitä mitään räväyttävän erilaista :lol:
Seuraillaan kuitenkin. ;)

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

20.11.2015 21:50

n3d kirjoitti:
Jela99 kirjoitti:ja vakioltaha se vähä tulee näyttää mut ainakinomaan silmään kelpaa paremmi ku nykyine :roll:


Okei ymmärrän jos et haluu tehdä siitä mitään räväyttävän erilaista :lol:
Seuraillaan kuitenkin. ;)
n3d kirjoitti:
Jela99 kirjoitti:ja vakioltaha se vähä tulee näyttää mut ainakinomaan silmään kelpaa paremmi ku nykyine :roll:


Kiitän ;) ja kylmä mää oon toho enemmänki tekemässä ku listas lukee. Mutta kattotaa mihi lopputuloksee päädytää :lol:

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

8.1.2016 14:02

Terve taas pitkästä aikaa!

Hiljasuus ja edistyksen vähäisyys on johtunu et sain kepit joulukuuna alussa, mutta saan ne pois nyt tammikuun lopussa, eli pitäis aktivoitua sitten. Mutta nyt asiaan, elikkäs tällä välin on tapahtunut seuraavaa:

Yamaha Centteriltä tilasin sinisen takalipan, joka on haettavissa heti ku vaan kerkeen.

Hommasin myös kiksin joka pitäis kans asentaa jossai välissä 8)

Tilasin tekantilta vilkut, sinisen tummennuskalvon ja protaperin gripit ja noi ledinauhat tuli mukana, mutten tiä laitanko niitä kiinni ja jos laitan ni entiä että mihin :lol: Oon kyllä laittanu noi muut osat jo kiinni mutta en vaa löydä sitä kuvaa :roll:

Kuva


Kuva
Väsäsin myös tollasen, mutta en oo varma että pidänkö sitä tossa vai näyttääkö ilman paremmalta, vaikka en oo kyllä monessa detsissä noita nähnykkää. Sit noitten stickerbombien paikalle ajattelin joko hiilikuituteippiä tai sit vaan perus musta lookkia, mutta sanokaa te mielipiteenne :lol:

Kuva
"Svingin" nyt sain purettua ja se lähtee sit tankin kanssa maalauksee ja väreiks tulee tankille sinine ja svingille valkone eli yamahan väreillä mennään enkä mitää uniikkia tästä oo väsäämässä. Toi maali on kyl huonossa kunnossa :D

Kuva
Pyörä on nyt tossa kunnossa muuten paitsi että svingi ja takarengas on poissa ja takalipassa ei oo vilkkuja tai valoo.

Kuva
Ja miten väki on noita kiinni laittanu? Ja ehdotuksii minkä värisiks vetäis, takahaarukka on siis tulossa valkoseks mutta oon miettiny noita tappeja mustan ja sinisen välillä. Eli tarkotuksena olis laittaa noi etuakseliin ja takaakseliin kiinni, ite en kauheesti lämpene niille jotka on laitettu matkustajan tappijen tilalle :lol:

Putkee ja magneton koppaa oon kiillotellu mutta kuvat niistä on hukassa :lol: mutta laitetaan puuttuvia kuvia sit ens päivitykseen. Seuraavaks sitte svingiä ja tankkia maalauksee ja takalippa vaihtoon sekä lisää kiillotusta ;) Ja sit vois asennella sen kiksinki... mutta ens päivityksee asti näkemiin!

Re: Yamaha DT RE:n ulkonäön ehostus

13.1.2016 19:43

Hyvältä vaikuttaa proju. :)
Itse en oo mikään stickerbombin fani, joten omasta mielestä ehdottomasti vaikka hiilikuituteippiä tilalle! :D Ja Kaatumatapit on yleensä kierretangolla akseleiden läpi kiinni, jos akselit on ontot tai sitten itse akseleihin on teetätetty kierteet esim. sorvaajalla. Ja mustat tapit vois olla aika kliinit. 8)