Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

cagiva mito 300cc

25.6.2015 15:29

Terveeks väki aloitin ny projekti topicin ja siis ekaa kertaa teen tämmöst topiccii nii apuja otetaa vastaa ja päivittelen tätä sillointällöin ku turisen tallil :D
Ja siis kohteena vähä aikaa sit leiponu mitoni, enpä jaksanu ostaa taas uutta 140e mäntää ku sain 300cc tzr 200e
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut ZungaII päivämäärä 25.6.2015 16:10, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: cagiva mito 300cc

25.6.2015 15:34

Tosiaa tämmösee laitoksee naitetaan kone ;) tosiaa ehdin ajaa uudel männäl sen 2500km :| no eipä mikää ihme ku sai nii helvetisti kenkää (espoo miitis olleet tietää :lol: )
Oli vaa ajan kysymys millo menee rikki ja se meniki 140kmh vauhdista sammu yhtäkkii, oletin et bensa loppu mut eipäs ollukaan :(
Kuva
Viimeksi muokannut ZungaII päivämäärä 25.6.2015 16:09, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: cagiva mito 300cc

25.6.2015 15:56

Päivän saldoa sen verra et kone irti tezarista ja pöydälla tutkailin nii perkele kampura joutaa vaihtoon ku väljistyny :( plussaa että männät olivat hyväs kunnos ja kone muutenkin hyväs tikis ;) Kuva

Re: cagiva mito 300cc

25.6.2015 16:13

Sit viel ku mopotuningissa ei tullu vastauksia ( ei mikää ihme edes) nii kysynpä täältä samalla, tietääkö kukaan tallinen lähelt jtn mp liikkeit mis myytäis varaosii 8)
Täytän täs lähiaikan vuosia nii juhlistan muijankaa viros nii se ostaa jtn sielt lahjaks nii tulipaha mieleen :)

Re: cagiva mito 300cc

25.6.2015 16:14

No nyt on asiallisen oloinen projekti. 8)

Re: cagiva mito 300cc

25.6.2015 18:42

Onks tää bigbore vai mites tässä 300cc? eiks tossa oo 2 x 125cc pyttyä eli 250cc :nörtti:

Re: cagiva mito 300cc

25.6.2015 19:05

Miten ajattelit toteuttaa kiinnikkeet Tezarin koneelle?
Osuukohan miten lähelle tuon TZR:n kiinnityskohdat RD350 moottorin kanssa..

Briteistä nimittäin saisi valmista kiinnikesarjaa, jolla saa RD350 moottorin suoraan kiinni.
Toki joutuu ne kiinnikkeet silti hitsaamaan runkoon.
Runko on alumiinia, joten millään Bilteman ydinjäte migillä siihen ei hitsailla.. :lol:

Hoidat moottorin kiinnityksen kunnolla, niin varmasti tulee erittäin kiva lelu tuosta Mitosta.

Re: cagiva mito 300cc

25.6.2015 20:58

Pande tosiaa siis täs on big bore kitti 2x 150cc eli 300cc
Ja juho tallilt löytyy kaikki hitsit sorvit cnc jyrsijä ja vitusti työkalui et siit ei oo ongelmaa :D

Re: cagiva mito 300cc

25.6.2015 23:29

Vaikuttaa mielenkiintoselta ;) Laitahan kuitenki täst lähtien kaikki asiat kerralla samaan postaukseen niin ei tuu turhaan tupla, tripla jne postauksia.

Re: cagiva mito 300cc

26.6.2015 23:10

seurantaan! :lol:

Re: cagiva mito 300cc

27.6.2015 14:05

Tästä päivästä sen verran että sain sähköt irti tezarin rungosta ja perkele ku on sähköhelvetti :D muistuttaa ex hussea :lol: Kuva
Ja tzr meni kaupaks ;) joku keräilijä kävi nappaa sen mukaansa. Tosiaa jos jollais olis toooosii halvalla derbi gpr putkia myytävän nii tääl ois tarvet 2x putkelle! Tarkoituksen tehä ducati 748 tyyliset änkät ;) Kuva
Ja noiden änkkien kans nii ei välttämät huomaa et on kakspyttynen vehe vaa näyttää jonne tuplaänkkä viritykseltä :lol: ja vähä ratalookki käynyt mieles vai pitäiskö vaa yksinkertaisena mustana ;)
Ja periä saa myöskin kaupata gpr R1 gsxr yms yms

Re: cagiva mito 300cc

28.6.2015 23:50

Ny tulee olee nätti

Re: cagiva mito 300cc

29.6.2015 18:16

Suuresti epäilen tuota 300cc hommaa. Ensinnäkin koneessa on ilmiselvästi vakiopytyt, joita ei edes saa porattua kuin muistaakseni hieman yli 270cc asti. Putkittamalla tietysti saa vaikka millaiset mutta sitten muodostuukin ongelmaksi niin isojen mäntien löytyminen. Tuskin siinä iskuakaan on muutettu

Itse olisin unohtanut tuon Miton yhtälöstä suosiolla pois ja rakentanut tuosta TZR:stä kokonaisuudessaan jotain uutta ja kiehtovaa.

Re: cagiva mito 300cc

29.6.2015 22:47

Tosiaa siis jenkeist jotkut 150cc kitit tilannu ja tessuunha saa esim 2x 170c jos haluaa ;) ja pyörähän oli kolaroitu että runko vääntyny ja muutenki karun näkönen ettei mul kyllä intoo riitä ja ajokorttiluokka ei riitä :lol: ja mitossa on selkeesti parempi alusta tuntuma yms aerodynaamisempi yms yms ;) että järkevämpää naittaa kone mitoon :D
Kelasin sit tehä tän tyyliset umpiot
Kuva
Meinaa on aika häijyn näköset ;) itel on aika lähel mut ei silti lähellekään :lol: Kuva
Kenonit :P Kuva
Sit kattelin nettii nii pitäiskö tilaa tämmöset yoshimurat Kuva
Täähän menee yksin puhumiseks :nolo:
Noo palailen huomenna taas miten edistyy mutta täs vähän suunitelmaa
Isompi kone: hommattu 250cc tzr kone bigborel 300cc
Putkien modaus menee yläkautta perän alta (mahdollisesti derbi gpr teharit/tt putket)
Katteiden ehostusta (on lasikuitukatteet kuvis) mut maalipinta vähän sielt ja täält huonot
Mahdollisesti uus väritys jos innostun ellen pidä mustan ku on siisti tollaisenaan
Kone puolella tarvis 28 kaasareiden tilalle isommat 32-36mm ja mistäs detsi pojat on saanu isommat imukaulat :) ? Tarvis nimittäi 2x ja jonkilaiset teholäpät vforcet varmaa ku boyeseneist kuullu vaa huonoi kokemuksii :s

Re: cagiva mito 300cc

29.6.2015 23:21

Kone puolella tarvis 28 kaasareiden tilalle isommat 32-36mm ja mistäs detsi pojat on saanu isommat imukaulat

Hommaat vaikka OKO PWK 34mm kaasuttimet, ja teet ite imukaulat.
Eli taiwanilaiset kopiot Keihin PWK kaasuttimesta.

Joku jenkki oli penkittänyt Bansheen eri läppärungoilla..
VForce 2 läppärungolla saatiin eniten parannusta koko tehoalueelle.
(penkitykset tehty v. 2006)

Paras läppärunko joidenkin lähteiden mukaan on VForce 4 läppärunko.
Yamaha Banshee 350cc VForce 4 läppärunko
Teet esim. 6-8mm alumiinilevystä spacerit, joissa on Bansheen läppärungolle kierteet.. jos ei saa läppärunkoa muokkaamalla pulttijakoa kohdilleen.

En tiedä, minkälaisia tehotavoitteita siulla on.. ja minkä kustannuksella, mut
kannattaa ainakin tarkistaa sylinterin aukkojen aukioloajat, sekä squishvälys.
Eri paksusilla alatiivisteillä pystyy passailemaan aukkojen aukioloaikoja.
Samalla tietenkin squishvälys muuttuu (sopiva 0.70-0.80mm).