Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

6.10.2015 22:14

Iltaa!
Joo kyllähän ne varmaan kestää, mutta ei nuo raudat tarpeeks tuota rimpula ulkomuotoa poista :D
Tällekki on taas tehty kaikkea pientä.
Tuli lisävaloa, rautoihin maalia ja kaikkea pientä hifistelyä. Ehkäpä kuvat vaan kertoo kaiken oleellisen.
Kuva

Jos ois mun pyörä nii rakentaisin rautojen päihin vielä semmoset tupit, koska jos tanko on suorassa, se ottaa maahan ennen rautoja.
Kuva

Valotehoki on ihan meedium tolla lisävalolla.
Kuva

Kuvaa kokonaisuudesta maalattujen rautojen, lisävalon ja pinkkien hifistely osien kanssa. Seuraavana suunnitelmissa ois noiden CBR- ja Honda logojen vaihto pinkkeihin ja pieniä talvimuutoksia. 8)
Kiitos ja heihei! ;)

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

7.10.2015 20:41

On muuten rumin cbr mitä oon nähny :s
Talviajossa ei tarvii mitään rautahökötyksiä, vakiovilkut ottaa iskut vastaan parhaiten ja ei tule muualle vahinkoa kun on tangonpääpainot paikallaan. Voisi siis sanoa että noilla "parannuksilla" talviajo vaan huononee ja saa paikat rikki helpommin. Ja tuo tanko ei oo millään tavalla järkevä, tulee vääntymään ekoissa lipoissa ja varmasti huono ajoasento. Lisäksi miksi tarvitsee jonkun lisävalon? Nuo cebarin valot on ehkä parhaat mitä kevareista löytyy jo ihan vakiona :D
Itekkin omistan cebarin ja ajan sillä talven, en tee muuta kun hyvät lamelllinastat alle ja ajamaan, muuta ei tarvita :lol:
Cebarista on turha yrittää tehdä oikean mp:n näköistä, ei tuu onnistuun :P

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

8.10.2015 1:27

Luonnollisesti kauneus on katsojan silmissä. En oikeen ymmärtäny miks talviajo huononis joittenki kaatumarautojen ja eri vilkkujen ansiosta ja sitäpaitsi vakiovilkut on ihan kauheat. Tanko todellakin on järkevä. Ootko koittanu kuinka paljon helpompi on esim. keulia tommosella tangolla verrattuna clipareihin ja ite ainakin tykkään ajoasennosta paljon enemmän tommosella tangolla. Lisävalosta vaan sen verran, että tuskin siitä mitään haittaa on ;). Kaikki on mielipidekysymyksiä.

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

8.10.2015 10:35

Tarkoitin sitä, että vakiovilkkujen ollessa paikallaan ei tarvitse kaatumisesta paljoa välittää kun eivät mene miksikään. Nuo kaatumaraudat ei hyödytä mitään muuta kun ovat tiellä :D kuvassa näyttävät vielä olevan vinossa keskilinjaan nähden :roll:
Tangon ajoasennosta voi olla montaa mieltä mutta näyttää törkeältä ja tulee varmasti vääntymään talvella. Ja vakiokilventeline on talvella aika ylivoimainen koska ei heitä selkään loskaa ;)
Tuo lisävalo on ihan kiva ja hyvin toteutetun näkönen mutta viekö miten akkua?
Jokanenhan tekee näitä itselleen mutta omaan silmään ei nappaa yhtään.
Mitkä nastat on muuten tulossa alle?

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

8.10.2015 14:11

Kerrompa samaan syssyyn oman mielipiteen, joka menee jokseenkin näin: separiin kannattaa kyllä kaikki tehä, mitä jaksaa ja osaa tehdä koska se ei ainakaan huonompaan suuntaan mene, niinkuin ei tämäkään. Eikä varmaan kaikkea oo vielä tehty, tai kaikki muutokset pysyviä omistajan tuntien :lol:

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

8.10.2015 23:41

noniin tännehän on tullu kommenttia oikein kunnolla :P mutta juu kuvissa vääristää että raudat on kierossa ja tangolla paljon parempi ajoasento omalle selälle ainaki vakioon verrattuna. eikä se tanko mikskään mene vaikka kaatuuki nimittäin pari kertaa on tälläkin jo kaaduttu :D ja vakio vilkut kyllä ei kestä mtn kaatumista.. ja tuo lisävalokaan tuossa ei paljoa akkua syö koska ledi ;) ja itsellen justiin tätä rakentelen en muille. nastarenkaat tulee luultavasti nappulanasta näillä näkymin 8)

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

9.10.2015 21:30

Heitänpä omankin lusikan soppaan :lol:

Leveämpi ja korkeampi tanko helpottaa pystyssä pitämistä suuresti. Cliparit on matka ajoon. Vähemmän ajoviimaa.

Raudat painaa jonkun verran ja jos jalka jää sen alle talvella kaatuessa niin ne on jalka naps.

Pinkit tupit on loistavat herättämään huomiota. Hyvässä ja huonossa.

Cebaria ei saa näyttämään isolta pyörältä. Thäts it. Mutta sen saa näyttämään hienolta. Minun ja joidenkin muiden mielestä. Cebarista olen salaa haaveillu hinnan ja nelitahdin ja kyykyn vuoksi. Näsärit ja räsät ei nappaa mulle.

Ja rakentaminen on harrastus siinä missä ajelukin. Ja mielipiteensä kullakin.

Jotkut pyytää kommentteja topiceissa mutta parhaiten saa kommentteja kun joku tulee haastamaan riitaa :lol:

Ja jos joku tulee haukkumaan tänne toisen pyörää rumaksi niin ei tarvii itteen ottaa. Vaan sillon haukutaan hänen pyöränsä lyttyyn... No ei sentäs 8)

Ihan asiallista keskustelua vielä omista mielipiteistä.

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

10.10.2015 23:51

Juu kylmaar on aivan järkyttävää ajella niillä clipareilla jos on yli 170cm pitkä. Koroa perään vielä niin ei istuma asento tunnu siltä että keuliis ton tangon kanssa

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

11.10.2015 13:02

Ite oon 183 pitkä ja cebarin ajoasennossa ei ole mitään valittamista :D
Hyvä että sain keskustelua aikaseksi, ei tosiaan tarkotuksena haukkua tuota pystyyn, oon vaan joistain asioista eri mieltä :) Makuasioista saa tosiaan tappelua aikaan helposti.
Jos meinasit nappulanastat laittaa niin mahtuvatko pyörimään tuon etulokarin kanssa vai otatko pois? Itellä http://kauppa.mimoto.fi/product/1817/nastarengaspaketti-sava-mc32-lamelli-liimanastarenkaat-17-13070kn---17-10080kn tuollaset ja voin suositella. Hintaa on mutta ovat kanssa hyvät.

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

11.10.2015 20:49

Juuu tietty kaikilla omasa mielipiteet on ja hyvä niiin :D mutta siis juu nappuloitten kans lokari pois talveks sen verra korkeet on ettei sovi pyörii :D nuita sawojaki oon kahtonu mut mite nuissa on pitoa esim jäisel tiel? :roll:

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

12.10.2015 10:46

Kaverilla on derbissä tommoset ollu. Pitää ihan hyvin ajossa mutta äkillisiä jarrutuksia ei tehdä (lähtee alta) ja takarenkaan nastat kuluu sileäksi noin viikossa jos on sulaa asvalttia näkyvissä

Re: Operaatio Honda CBR 2007 X2

12.10.2015 12:48

Pitoa löytyy ihan jäälläkin, ajoin riejulla viime talven ja ei kertaakaan lähteny jään takia alta. Kaveri tykitti tuommosilla cebarilla 100 kmh jäisellä tiellä ja mitään ongelmaa. Asvalttiajoa nuo ei paljoa kestä (takarengas siis) mutta muuten ihan ykköset. Eli jos jostain löydät eteen tommosen ja taakse jonkun nappulan nii ois aika loistava yhistelmä ;)