Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Kawasaki KDX mahd. smoto

20.1.2015 18:17

No niin, eli tuli syksyllä haettua tuommonen Kodeksi omasta mielestä edulliseen hintaan omiin nurkkiin pyörimään.Kuva
Pyörähän savutti pakoputken miljoonasta reijästä lähes enemmän kuin tuossa lahden toisella puolella oleva paperitehdas. :oops:
Mutta kun ketjut tuli hommattua niin savu ei enää estänyt mitään ja tulihan siinä vähän montulla ajeltua ilman kilpiä. :? Kunnes huomasin että pyörä näyttää järkyttävän rumalta. Kuva Kuva Siinä sitä tuli ostettua Kawasaki KX 250f muovit ja seisotettua niitä kuukauden varastossa, kunnes... Kuva Kuva ...siitä tuli vielä rumempi. (Takana olevan Citroäänin saa ostaa pois)
Mutta sehän ei haitannut ja ajelua tuli jatkettua, kunnes sain kuningas idean ottaa paisarin kouluun paikkailtavaksi. Mutta kuten arvata saattaa kaverit olivat niin kateellisia että putkea ei enää tunnista... (tosin saatoin hermostua ja luovuttaa läpiruostuneen putken tuhottavaksi)
Sitten pyörä jäi seisomaan "talliin" tuon mun rakkaan Solikan kanssa. Kuva Ja Smotokehät tuli hommattua halvalla. Kuva Ja lommohan niissä oli joten tosi halpoja smotoja saa ehdottaa. (ei haittaa vaikka olisi puolavanteet) Tai enska vanteitakin saa tarjota, koska nykyiset on läpimädät.
Sitten tuli putsattua ja maalattua moottori. Kuva
Nyt odottelen Briteistä Big Onen paisaria, että pääsisi käynnistelemään.

Saa tarjota osia jos luulet että tarvitsen, koska luultavasti tarvitsen.

Ja saa antaa ehdotuksia mitä tehdä pyörälle.
Viimeksi muokannut K_mrY päivämäärä 26.2.2015 20:29, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

20.1.2015 21:53

Minkäslaine tekniikka täst löytyy ?
Kai tilaat vähä siistimmät katteet, on meinaa aika kauheen näköi nyt :D ei millään pahalla :lol:
Hyvä siit tulloo ko huolel teet

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

21.1.2015 9:51

Tekniikkana on nyt Mikunin 28mm kaasari, hiilikuituläpät, kx -89 alakerta, yläkerta muuten vakio mutta hieman siistitty, tulee se Big Onen rööri ja äänenvaimentajana toimii KMXn tarkoitettu Gianelli

Kuva

Ja nuista katteista että en mäkään sokea ole, joten tiedän että ne on rumat. :lol: Mutta eilen pengoin hyllyjä ja löyty -03-08 kx vihreät etukatteet, joita yritetty maalata valkoiseksi, (mitvit? ei oo mua muistilla ja riittävillä maaleilla siunattu :eek: ) Joten ne yritetään sovittaa paikalleen.


Mietin että minkälainen olisi ihmisten mielestä jos tekisi tästä pääosin valkoisen, eli kaikki muovit valkoiseksi (ebayssa oli vain yksi valkoinen muovisarja) ja joku tarrasarja, jossa valkoista paljon, mustaa vähemmän ja vihreää vähän päälle koska onhan tää Kawa :mrgreen:

Tosiaan pyörässä ei ole muita sähköjä kuin puolalle, joten ne pitäisi tehdä loppuun ennen lumien sulamista jolloin saan kortin.

Ps. Etulokari on jäätävä lapio ja mulla on niitä neljä kappaletta, joten ne saa ostaa multa pois oisko 10€-15€ kappale riippuu monta ostaa kerralla. Joten niiden tilalle tuli tämmönen --> Kuva

Pss. Tällä hetkellä näyttää tältä --> Kuva

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

21.1.2015 20:29

Iha hyvältä kuulostaa, mutta suositteleb isompaa kaasaria kun 28mm, tuntuu kovin pieneltä..... :s Parhaiten passais varmaan 32-34/36 mikuni tilalle
ihan siis tälleen vink vink :D :lol: :roll:

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

22.1.2015 2:23

Hyvältä vaikuttaa ;)
Multa löytys tähän enskavanteet halvalla!

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

22.1.2015 8:15

Mullahan oli tässä 34mm paikallaan mutta en saanut vanhalla paisarilla käymään hyvin siksi tuo pienempi :D

Vegemon missä kunnossa kehät, kumit, laakerit ja minkä kokoset kumit ja paljon hintaa?

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

22.1.2015 12:32

KDX:stä ei taida saada orkkis sylkällä ja sytytyksellä (?) paljon iloa vaikka ympärille vaihtelis osia. Kaverilla oli aikoinaan jos jonkinlaista osaa sovituksessa, mutta kone väänsi aina tasaisen varmasti läpi kierrosalueen. :D
KX:n osat on varmaan fiksuin tapa lähteä etsiin lisätehoa.

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

22.1.2015 14:55

KX sylkkä ois mukava, mutta mistään ei tunnu löytyvän -89-91 sylkkiä.
Mutta tuosta heräämisestä en oo ihan samaa mieltä, koska pieni piikki tuossa oli vakio putkellakin joten toivotaan että uudella olisi enemmän :P

Edit: Paisari tuli nyt kuukauden odottelun jälkeen :P Kuva

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

24.1.2015 0:25

Seurantaan 8)

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

24.1.2015 13:32

Jos et sylinteriä löydä, voit yhdistää KDX:n vakio sylinterin kanssa KX 125 1989 männän ja kannen. Puristukset nousee tuolla yhdistelmällä. Kannentiivisteen pitää olla myös KX:n. Ebaystä pitäisi löytyä osat.

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

31.1.2015 19:00

Noniin!
Eli pyörässä ei mitään uutta kuin uusi paisari ja säätöjä vähän haettu. :roll: Kyllä se tuolla ottaa jonkinlaisen piikin jo, mutta tuo kansi ja mäntä kuulostaa ihan hyvältä idealta. :D
On muutes melko huono ajaa nuilla nykyisillä kumeilla, koska pintaa ei ole nimeksikkään. Joten vanteita kumeineen saa ehdottaa kumeineen privalla. Kuva
KX etumuovit tulee ens viikolla paikalleen kun isä saa tuotua hitsin työmaalta kotiin.

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

23.2.2015 17:53

-

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

23.2.2015 17:53

Noniin!
Eli katteet ei tullutkaan kiinni silloin joskus, koska se hitsin tuonti tuntu jotenki aivan ylivoimaisen raskaalta :cry: Joten pyörälle ei tullut tehtyä mitään... Paitsi nyt kun viikonloppuna tuli mieleen että tälle ei oo tapahtunu mitään, joten rupesin siinä öljyjä vaihtamaan ja sain lohkosta kierteet katoamaan mun taikaukko skillseillä eikä mistään tietenkään löytynyt kierresarjaa :(
Tänään rupesin sovittamaan Kx katteita tuohon muovitankkiin ja samalla tuli idea että jos tekisi reijät nuiden tussijälkien kohdalle? Kuva
Mitä mieltä immeiset olisi?

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

23.2.2015 22:38

kysymys kuuluu miksi siihen pitäisi reiät tehdä? rumalta näyttää sen jälkeen

Re: Vanhaa vihreää uudemmaksi!

23.2.2015 23:52

Vastaukseksi voisin sanoa että tulisi edes jotenkin eri näköinen kuin muut Kx katteilla olevat Kdx:t :)