Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: yamaha xvs 125 chopper

1.4.2015 12:29

Pirun siistiä jälkeä! :seko: Tosin omasta mielestä toi eka versio stongasta sopi paljon paremmin ja takarengashan voisi olla vaikka 2x leveämpi, mutta makuasioitahan nämä.

Re: yamaha xvs 125 chopper

1.4.2015 14:23

Kyllä tolla varmaan palkinnot taas pokkailet :D Erittäin komea pyörä jälleen kerran!

Re: yamaha xvs 125 chopper

2.4.2015 5:30

omasta mielestä nykyinen ohjaustanko sopii paremmin. :D olisihan se leveämpi nakki hienompi, mutta taitaa syödä vähän liikaa tehoja piikkisessä. varsinkin kun niitä tehoja ei tuollaisessa paljoa ole. :)

Killerchipmunk kirjoitti:Kyllä tolla varmaan palkinnot taas pokkailet :D Erittäin komea pyörä jälleen kerran!


no katotaan nyt tuleeko mitään. :)

Re: yamaha xvs 125 chopper

12.5.2015 11:26

viimeinkin viikonloppuna pääsin mopoa kokeilemaan. ohitin sen vaihteen lukijan vai mikä se nyt onkaan. ei käy aivan täysillä tuolla nykyisellä kaasarilla. täytyy vanha sovittaa tuohon uuteen imukaulaan. ja voisi jonkinlaiset huilut tehdä tuonne putkien sisään kun tuntuu ajaessa äänet niin kovilta :D

ohjaustankoakin täytyy muokata. nykyisellä on niin etukenossa ajoasento ja kääntäminen on yhtä helvettiä kun tanko on niin leveä.

Re: yamaha xvs 125 chopper

12.5.2015 11:49

Pyörähän on kuin suoraan OCC:n pajalta! Siistiä jälkeä 8)

Re: yamaha xvs 125 chopper

14.8.2015 18:33

Tulehan näyttämään sitä chopperias kylälle.

Re: yamaha xvs 125 chopper

1.10.2015 10:07

projekti jatkuu...

jostain syystä teki taas mieli ruveta muuttamaan pyörän ulkonäköä parempaan suuntaan ja sitä kautta paremmaksi ajettavaksi.

tällä kertaa tarkoituksena olisi tehdä bobber tyylinen pyörä. jostain syystä olen salaa tykästynyt stereoperä tyyppiseen ratkaisuun. sopivan vanhanaikainen ja käytännöllinen.
itse en niin välitä normi softail tyyppisestä ratkaisusta, että iskarit on rungon alla piilossa ja näyttää miltein jäykkäperäiseltä. niitä tulee joka kulmilla vastaan.

rungon rakentamisen aloitin siten, että ihan ensiksi laitoin vakiorungon jigiin kiinni ja siitä sitten sai "mallinnettua" koneen kiinnitykset.
keulakulma ja rungon pituus vakiossa oli ihan vitusta. keulakulman säädin hiukan loivemmaksi ja kauemmaksi kuin vakiossa. ja osaksi siksi, että saisi pyörästä hiukan matalemman.

vakio rungosta käytin hyväkseni moottorin takakiinnityskohdat ja taka haarukan. muun rungon tein 26.5 x 3 , sekä 35 x 5 hydrauliikka putkesta. hyvää taivutettavaa ja hitsattavaa.


tältä näyttää tällähetkellä. vakio lamppu,vilkut ja ohjaustanko menee vaihtoon.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

moottorin vetämättömyys ärsyttää myös suuresti. ajatuksena on, että teen kokonaan uudet sylinteriputket ja niihin 52 mm männät. näihinhän saisi suoraan kaupasta haettua 250cc sylinteri sarjoja, mutta niissäkin männän koko on vain 49mm. eli siis 52mm männillä kuutioita saisi enemmän, 280cc? jotakin sinne päin.
myös vakio kannet on onnettomat. niihin palotilan uudestaan muotoilu ja vähän isommat venttiilit ja kanavien avarrus. molemmille sylintereille ajattelin laittaa omat kaasarit.

sähköt oli tämän kesän suurin ongelma. varsinkin tuo tps joka temppuili kokoajan...

ajattelin siis tehdä kokonaan uudet sähköt ilman mitään turhuuksia ja siististi rungon sisään piiloon.

nyt näin työttömäksi jäädessä mielessä pyöri jonkinlainen yritystoiminta. eli siis ajatuksena olisi ruveta tekemään mopedeihin custom osia tilauksesta. olisiko kellään tämmöiselle palvelulle käyttöä? tämähän on vielä ihan ajatus asteella. tai no, uuteen pajaan on jo lattia valettu. Virnistää

Re: yamaha xvs 125 chopper

1.10.2015 14:50

Nyt näyttää hyvältä, vaikka näyttihän se jo aikasemminki ;) Itelläki tosiaan tollanen vähän rakennelti Kymco zingi, tosin rakentelun jälki ei ihan vastaa tän projektin tasoa. :lol: Ajattelitko laittaa takalokarin vai pitää renkaan paljaana? Jos ehdotuksia otat vastaan, niin omasta mielestä näihin bobbereihin sopii parhaiten semmonen stonga, joka ei taivu taaksepäin ja on melko korkea. 8)

Re: yamaha xvs 125 chopper

1.10.2015 16:48

Minä tykkään tuosta vakiotangosta tuossa :P

Ja tuo kapee takarengas sopii tämän tyyliin :)

Kiva ois nähä kuva ajoasennosta kun tämä taitaa olla aika pikkunen pyörä :lol:

Re: yamaha xvs 125 chopper

2.10.2015 9:10

HusQmies kirjoitti:Nyt näyttää hyvältä, vaikka näyttihän se jo aikasemminki ;) Itelläki tosiaan tollanen vähän rakennelti Kymco zingi, tosin rakentelun jälki ei ihan vastaa tän projektin tasoa. :lol: Ajattelitko laittaa takalokarin vai pitää renkaan paljaana? Jos ehdotuksia otat vastaan, niin omasta mielestä näihin bobbereihin sopii parhaiten semmonen stonga, joka ei taivu taaksepäin ja on melko korkea. 8)



jonkinlainen takalokari ois tarkotus laittaa ettei ihan kaikki paskat lennä niskaan. :)

itekkin tykkään apehangereista jos sitä tarkotat. mutta tähän kuitenkin tulee erillainen tanko. sellainen joka mukailee pyörän matalaa olemusta.


tuommoisen kaarevan tangon taivuttelin eilen.
Kuva

Kuva
sitten rorvasin holkit ja niille rosterista kierre tangot.


sinne sujahtaa mukavasti paikoilleen. hyvä tuo vaki t-pala kun siinä on kumipuslat ohjaustangon kiinnityksille niin ei täristä ajaessa ollenkaan.
Kuva

paikallaan.
Kuva

Kuva

sorvasin mutterit kiinnityksille ja hioin ne.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

vakio tankki halkaistu ja hitsattu taas kasaan. tunneli vielä tekemättä.
Kuva


Kuva

tämmöinen kuvapainotteinen postaus tällä kertaa.

Re: yamaha xvs 125 chopper

4.10.2015 15:54

Joo kyllä semmosta apehangerin tyylistä tarkotin, tosin en ehkä ihan niin korkeaa. Toi tanko minkä nyt teit sopii kyllä hyvin, mutta ootko miettiny ihan vaan suoraa tankoa? ne sopii näihin mataliin pyöriin törkeen hyvin.

Re: yamaha xvs 125 chopper

22.11.2015 22:26

viime päivityksestä taas tovi aikaa. ei oikeastaan mitään ihmeellistä ole tapahtunut.

takavanteelle sorvasin levyjarrukeskiön ja tein apehangerin.




nyt on suunnittelun alla sylinteriputkien sorvaus. eli onko kukaan sorvannut sylinteriputkia ja mistä aineesta?

itse ajattelin pyöräyttää omat putket 410 mocista. omasta mielestäni pitäisi olla ihan riittävän kulutusta kestävää.

tämän hetkiset sylinteriputket ovat sisähalkaisijaltaan vain 41 milliä. uudet putken tulevat olemaan 52 milliset, eli kokoero on jo ihan huomattava.

kannetkin vaativat palotilojen työstöä, mutta niistä ei voi kovin paljoa ottaa. olenekko vakio kansilla liian isot puristukset nuilla männillä. vakio sylintereillä ja kansilla puristuksia on 10,7 : 1. tarkoitus olisi kuitenkin saada seillaiset puritukset, että kestää ajamistakin.

joku enemmän asiasta tietävä voisi vähän valaista tässä asiassa.