Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: WRD Derbi 125 SM

28.10.2014 1:55

Minkäkokoista takanakkia oot tohon meinannut? Haarukkaan ja ketjuihin kun ainakin luulisi olevan varaa, 150 tai 160? Vanteiden kasausta odotellessa, sama homma täälläkin edessä. ;)

Re: WRD Derbi 125 SM

29.10.2014 22:42

Ledinauha kirjoitti:Minkäkokoista takanakkia oot tohon meinannut? Haarukkaan ja ketjuihin kun ainakin luulisi olevan varaa, 150 tai 160? Vanteiden kasausta odotellessa, sama homma täälläkin edessä. ;)
Vähän auki vielä, 150 leveä menisi ongelmitta, 160 ottaa ketjuun kiinni. Noin 5mm ketjulinjan siirto riittäisi eikä olisi iso homma, mutta harkitaan... Itse teen välikasauksen vanteille lähipäivinä, että pääsee sovittamaan ne alle. Sen jälkeen väri pintaan kehiin ja napoihin sekä uusi kasaus ja kiristys lopulliseen lujuuteen.

Tänään tuli keula, takakate, etunumerokilpi, tupet ja pikakaasu.

Re: WRD Derbi 125 SM

30.10.2014 22:53

Kävinpä pyöräyttämässä sorvissa T-palojen väliin uuden akselin. Nyt istuu KYB:n tolpat kuten alkuperäiset.

Kuva

Huomenna rautakaupoille. Tarkoitus hakea matskua takarunkoon, jarrulevyihin ja putkistoon sekä vaimentimiin.

Re: WRD Derbi 125 SM

11.11.2014 22:43

Taas mennään, derbi seisoo omilla renkaillaan, tai ainakin vanteillaan. Takaiskarista tosiaan voi hahmottaa syyn miksi tähän projektiin innostuin lähtemään. Jousitukseen pitäisi tulla oikeasti tuntuva muutos.

Kuva

Linkustoa rakennellessa tuntui menevän aikaa paljon, saattoi johtua tosin myös että ehdin olla tallilla joka päivä vain reilun tunnin kerrallaan... Varsinainen linkku laakereineen on Honda nsr:stä, iskarin alapään kiinnitys on jyrsitty alumiinista siihen sopivaksi. Koiranluu on rungossa kumihelalla varustetun putken sisällä ja pitäisi kestää pyörän eliniän ainakin. Kaikki kiinnikkeet on vasta heppailtu suunnilleen kohdilleen ja tulen vielä siistämään jahka viimeistely vaiheeseen pääsee.

Kuva

Ja tuoltahan mopo näyttää omilla tassuillaan.

Kuva

Re: WRD Derbi 125 SM

11.11.2014 23:10

Kyllä muuten muuttui ulkonäkö paljon paremmaksi, kun alustaan tuli päivitystä. 8)
Takahaarukka vaihtoon? Honda CRF 450:n takahaarukka taitaa sopia pienellä vaivalla. Joskus kyselin Kisakoneelta mittoja siitä ja olisi sopinut suoraan, lukuunottamatta suurempaa akselia (erikokoiset laakerit) ja olisi vaatinut omat holkit takavanteelle.

Re: WRD Derbi 125 SM

11.11.2014 23:40

Tällästä projektia missä panostetaan alustaan noin hyvin ei oo näkyny kyllä, ihan pirun hienoa luettavaa ja kateltavaa! On muuten varmaan sata kertaa parempi ajettava tuon setin jälkeen.

Re: WRD Derbi 125 SM

12.11.2014 20:06

J11 kirjoitti:Takahaarukka vaihtoon?
Suunnitelmissa oli aluksi ostaa koko haarukka-linkusto-iskari-paketti, mutta se sitten jäi sopivan setin puutteessa. Jotain erikoista tekisi vielä mieli tuohon (aloituspostauksen lisäksi) mutta en vain keksi mitä...

Hagsu kirjoitti:On muuten varmaan sata kertaa parempi ajettava tuon setin jälkeen.
Toivotaan, huonommaksi enää ainakaan tuskin voi mennä :P.

Re: WRD Derbi 125 SM

12.11.2014 20:56

Tästä tulee komia! 8)

Re: WRD Derbi 125 SM

12.11.2014 23:06

on muute kiinnostava projekti tulossa! 8) ja hommasitko siis noille smotoille vaa leveemmät kehät? ja saanko kysyy mistä :)

Ps. mulla ois muuten myydä wr hussen alumiininen svingi linkkuineen ja sm hussen takaiskari tai öhlinsin takaiskari, löytyy ilmotus taitaa olla vähän myöhästä? :D

Re: WRD Derbi 125 SM

13.11.2014 16:01

nättiä oot saanu aikaseks :P :P
PS. multa sais halvalla sm hussen takahaarukan ;)

Re: WRD Derbi 125 SM

13.11.2014 18:17

_arska_98 kirjoitti:hommasitko siis noille smotoille vaa leveemmät kehät? ja saanko kysyy mistä :)

Juu, taakse tuli 4,25" kehä ja takaa siirsin 3,5" kehän eteen. Kehä taakse tuli B&B Meccanica nimisestä paikasta Italiasta, iso MP-osien sekatavarakauppa...

Nyt tulee swingi yms. tarjoukset vähän myöhässä, tuon linkuston kanssa on mennyt jonkin verran aikaa että sain perän toimimaan, hyvää ei kannata vaihtaa :P Muita kehitysehdotuksia silti kuunnellaan!

Re: WRD Derbi 125 SM

23.11.2014 20:30

Viikonloppu meni pajalla jarrulevyjen, etuakselin ja vaimentimien parissa. Levyt on tosiaan rosteria ja niiden toiminta lämmetessä selviää vasta kun pääsee testaamaan... Etulevy on 320mm ja takanen sama kuin orkkis 220mm.

Vaimentimesta piirtelin 3D-mallin ennen toteutusta. Tavoitteena oli mahdollisimman kliini look, ilman nakyviä pultinkantoja tai hitsisaumoja.

Kuva

Päädyt on alumiinista ja vaippa rosteria. Putken sisähalkaisija on 34mm, samaa putkea tulee olemaan alkukäyräkin.

Kuva

Tässäpä nuo kaikki osat nyt samassa kuvassa. Levyihin tulee vielä jäähdytysreikiä sekä kiillotus, vaimentimet kiillotan myös ja hitsaan kiinnikkeet vaippaan. Seuraavaksi takarungon rakenteluun ->

Re: WRD Derbi 125 SM

24.11.2014 11:55

Tässä projektissa on kyllä tekemisen meininkiä! Tämmöisiä projekteja seuraa mielenkiinnolla. Mitä itse nuista rosterisista jarrulevyistä kuullut niin levy itsessään ei kulu juuri ollenkaan, mutta palat kuluvat melko nopeaa. Käytössähän se selviää :D

Re: WRD Derbi 125 SM

24.11.2014 12:01

Vähintäänkin riittävän miehekkään nkäöiset vanne/jarrulevy yhdistelmät! Ja ilmeisesti tulee tuplaänkät, siitä iso plussa. 8)

Re: WRD Derbi 125 SM

30.11.2014 18:28

Viikko vierähtänyt viime postauksesta. Oikeastaan kaikki aika on mennyt perän rakentelussa... Takarunko on vasta heppailtu kasaan, mutta osat ovat löytäneet mielestäni hyvin paikkansa. Yllätyksekseni alkuperäinen putki olikin rosteria eikä vain kromikuorrutettu, joten tein putken vain loppupäästään uusiksi.

Seuraavaksi pitäisi muotoilla penkin pohja istumaan tankin ja takakatteen väliin. Lisäksi pitäisi vielä tehdä tai löytää jostain 2008-2012 exc ilmanpuhdistajan muovit, ylimääräisistä saa ilmoittaa. Tässä kuitenkin muutama kuva perän uudella setupilla.

Kuva

Kuva

Harkinnassa on, lyhentäisikö takakatetta vähän? Tulee nyt aika pitkälle yli takalampun... :roll: