Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

13.11.2014 22:11

jormakone kirjoitti:Mulle tuli tänää ihan sama Blue smash tarrasetti, tulee drz400, saas nähä minkälainen siitä tulee :lol:


Oijoi! 8) Varmasti mahtava!

Ja joo, tottakai oon hionut ensin ja sitten pari kerrosta pohjamaaleja, sitten taas hionut tasaseks ja vielä yksi kerros pohjamaalia, sitten varsinainen väri jnejne... :)

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

13.11.2014 23:58

Tästähän tulee iha helvetin hieno! 8o Hyvä että joku riejujakin tuunaa! 8)

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

15.11.2014 0:27

Kiitos, näitä tosiaan näkee hirmu vähän mitenkään oikeasti laiteltuna! 8)

Tänään taas pikkujuttuja tehty... Laittelin kiinni takajarrun, teippasin tuon takajarrun työsylinterin suojan ja ketjusuojan ja laitoin paikalleen. :) Myös etujarrun maalasin uudestaan, tulipas hyvä vaikka itse sanonkin, näyttää ihan uudelta! :D

Myös muuta pientä satunnaista teippailua ja tuunailua tuli tehtyä, kuten esimerkiksi nyt teippasin sit tuon keulan, kun sitä niin moni toivo. Näyttää kyllä omaan silmään myös oikeen hyvältä!

Eilen tuli laitettua lokari tilaukseen, joten sitä odotellessa nyt. :roll: Pitäis saada myös aikaseks päätettyä minkä männän sitä nyt ostais... niin sais laitettua koneen läjään.



Kuva

Kuva

Kuva

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

15.11.2014 4:07

Laita pumppuihin vielä jotku nätimmät tarrat, maalaa iskarin jousi valkeeks tai siniseks ja sit ehoton lokarivalinta ois racetech sm! Ja jos tosiaa yhtää haluut tekniikkaan panostaa ni laita ees se 180cc :nörtti: herkkua tulossa ;) siistimpi ois ku ottaa matkustajan jalkatapit pois

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

15.11.2014 10:23

Hyvän näköstä jälkee taa kerran!Ainut mikä häiritsee niin toi iskarin jousi.Valkosta pintaan niin hyvä tulee

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

15.11.2014 11:36

Ka perkele, kai sitä pitää oikeesti kohta maalata tuo jousi... :lol: mutta joo... Keulaan teen tarrat ehkä tässä joku päivä, riippuu vähän että viitsinkö sijottaa niin paljon jotta kävisin tarrapaperia ostamassa. Ja tosiaan Racetech Supermotoloksuhan on siis tulossa, se oli ehdoton enkä ois tähän mitään muuta lokaria edes huolinut. Matkustajan jalkatappeja en raaaski jättää pois, koska kyytiin tulevia varmasti on... :roll:

Tosta tekniikasta sitten sen verran, että en kyllä viitsi panostaa... Pelkkä 180cc ei sinällään juurikaan iloa elämään tuo, mun mielestä vaatis ihan virinokan ja uuden putken jotta olis edes jotain hyötyä, ja sitten tulee taas jo niin kalliiksi että ei oikein nappa, ku oli tarkotus tehdä tämä projekti pienemmällä budjetilla. :s

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

15.11.2014 12:17

Alusta asti seurannu ja hienoin pyörä johon oon mototissa törmänny!! ;) Itelki riejun ostamiin suunnitelmissa :roll:

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

15.11.2014 18:20

180 setistä on oikeasti hyötyä, vaikka ei nokkaa/putkistoa vaihtaisi. Vääntö tuplaantuu ja tehoa tulee 2-3hp lisää. Lisääntyneestä väännöstä on oikeasti iloa, jaksaa 2päälläkin mennä erilailla. Toki siinä on se hinta, itse en muuta 180 settiä ostaisi kuin malossi/athena, ja taitaa pyttysarjan hinta olla ~300-350e. Pelkkä mäntä taasen ~100-150e. Propsit myös siitä että maalasit etujarrun harmaalla ;)
Ja jouseen ehdottomasti maalia pintaa, kuten jo aikasemmin olen tainnut sanoa :D

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

15.11.2014 18:52

Ai että tästä tulee nätti 8) Jousi vaan tuolla sinisellä niin on hyvä ;)

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

15.11.2014 22:09

Nyt hei oikeasti, vääntö tuplaantuu kun sylinterin koko kasvaa 30%? :D

Oisko kuitenkin että huipputehoa tulee hieman ja vääntöä enemmän ala- ja keskialueille. Huomattavasti suuremman eron tehossa saat jo pelkästään kireällä nokka-akselilla ja vapaammin virtaavalla imu- ja pakopuolella.


Mutta helvetin komea rieju, propsit täältä värimaailmaan ja tarrasarjaan.

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

16.11.2014 17:20

No ainakin melkein tuplaantuu, olikohan viime keväänä yamaha wr topicissa puhetta, että joku oli käyttänyt wr säädettävänä dynossa 180 setin kanssa, niin vääntöä oli tullut 19newtonia. Vakiona taas 11 vai 12 newtonia, onhan se melkein tuplat ;)

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

16.11.2014 18:26

Dynotetyssa vakio WR:ssä oli vääntöä 10.18nm ja tehoa 11,74hp eli 8,75KW.

Samaisessa WR:ssä PC:n, Pipercrossin, Gianellin täysputkiston ja tietysti saastehärpäkkeiden (EGR-ventiilin) poiston jälkeen vääntöä löytyi 11.30nm ja tehoa 13.02hp eli 9,71KW

Tähän voisin vertailun vuoksi pistää on Hemmini väännöt ja tehot, jotka lähes tulkoon vastaavat Riejun tehoja ja vääntöjä (Kaasari koneet), jos samat muutokset tehty.
Eli 'vireinä' löytyy:
-Scalvinin kokoputkisto
-EGR-saasteventiili poistettu ja siihen tulevat letkut tukittu.
-Ilmanputsarinvälilevyn reijät suurennettu niin suureksi, kun mahollista.
-Johtokuri poistettu
-Suutimet PS 133 sekä TK 42

12.33NM vääntöä ja tehoa 15,47HP eli 11,53KW. Tästä Viellä videopätkä Dynotuksesta: https://www.youtube.com/watch?v=talkx0pcPE4

Tehot ja väännöt on ilmoitetu takarenkaalta. Kaikki tulokset ovat samalta dynolta eli Proboost, Rovaniemi.

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

17.11.2014 4:07

Oonko ainut kenenkä mielestä tuo maski on aiva saatanan ruma? :lol:

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

17.11.2014 10:00

Et varmaankaan, mutta hieno tuo kyllä omasta mielestä on. Pitäiskö tässä sitten olla se massa v-face joka löytyy joka jonnen derbistä?

Re: Rieju Marathon, pieni talviproju

17.11.2014 16:47

hartsaa kirjoitti:Oonko ainut kenenkä mielestä tuo maski on aiva saatanan ruma? :lol:
Et ole, itse en laittaisi tuommoista edes vanhaan veneeseen. Toki tärkeintähän on että ulkonäkö kelpaa projektoijalle itselleen. V-face ei varmaan olisi paha, mutta kuten sanoit liian monessa mopossa nykypäivänä. Mutta maailmahan on maskeja pullollaan, esim tuollainen http://www.motonet.fi/fi/tuote/3832722/Polisport-HMX-LED-valomaski-valkoinen saattaisi istua aika hyvin tähän vehkeeseen.