Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | Kone kasassa!

4.3.2015 11:33

siis toi budin paljetilan sorvauttaminen ei ole mikään ongelma, onnistuis kyllä heti, mutta mites kun budissa toi "squish band width" on aivan vaakasuora, eikä läde viistosti ylöspäin niinkuin tuossa J11 laittamassa kuvassa. Joten oisko se sit fiksumpaa sorvata se tolleen viistoon vaiko vaan levittää sitä?

Ja niinku Kemppaine mainitsi, noi puristukset on munkin mielestä aivan liikaa. Tuntuu kun jotai nelaria pyörittelis :D Laitan vähän paksumman alatiivisteen jottai sais tos squishin noin. 1mm kohillee, kun nyt on sen 0,8. HtmRacing kyllä oli kirjottanu tohon pytyn mukana tulleeseen lappuun että "Squish 0,8mm" mutta tiiä sitten...
Ja ensiks koulussa mittasin sylinterin ja siellä sen ite hoonasinkin.
Kyllä siitä vaan sen 2 satkua lähti kun samoilla välineillä mittasin sen jälkeen uudestaan ja vielä moneen kertaan :)

Ja muistaakseni vottosellakin oli jonkun aikaa 125 palotila tossa 144cc kanssa ;)
Mutta eiköhän se sit täydy sorvauttaa :)

Ja tuon painemittarin tein vaan silleen että hajotin vanhan tulpan sen posliinin, porasin siihen keskelle reiän ja hitsasin venttiilin siihen. sit vaa mittari siihe kiinni :D

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | Kone kasassa!

4.3.2015 16:25

Joten oisko se sit fiksumpaa sorvata se tolleen viistoon vaiko vaan levittää sitä?

Sorvaa se 58mm:ksi.
Siulla on siinä sitten tasalakinen mäntä, eli ei pidä sorvata kulmaan (squish angle) sitä
palotilaa.

Mitä isompi squish, sen enemmän periaatteessa kiertää.

Tän ilmiön selittää MSV (mean squish velocity).
Jos haluaa tietää jotain tuosta MSV:stä, niin Google auttaa.

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | Kone kasassa!

4.3.2015 19:33

Joojoo kyllä mä sen tajuan, mutta enhän mää voi tota paljealuetta 58,00mm vetää, koska jos 125cc pytyssäkään se ei ole 54mm vaan vähän alle jotta siihen jää pieni reuna. Eikö? Joten paljon jätän sitä reunaa? :lol:
Kuva

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | Kone kasassa!

14.3.2015 20:41

dodiin!
Nyt on saatu taas jotai aikaseks...
Eli änkän välipilliä muokattu sopivaks, pa-säätimen suojakumi tehty, öljyt ja nesteet laitettu, sähköjä laiteltu ym pientä... Eli pyörä kasattiin siihe vaiheeseen että ensisavut on saatu otettua :)
Kuva
Kuva
Mutta nyt taas hieman purettu parin muuttujan takia :lol:

Nätisti lähti pyörä käyntiin ja kävi puhtaasti.
Alussa oli varmaan viitisen minuuttia ryyppypäällä tyhjäkäynnillä, sit otin ryypyn pois ja vähän kierrättelin ettei ole tukossa.
Kyllä muuten ottaa hyvin jenkaa! :D
huomaa jo kierrättäessä eron 125 että ottaa melkein tyhjäkäynniltä heti kiekat ylös :P

Vielä on tekemistä vähäsen, eli: Ketjulaahari pitäis ostaa, paisarin alakiinnike laittaa kunnolla, kytkinvaijeri, jarrut huoltaa, sähköt vetää valoille, katkasijoille ja virtalukolle.
Eli tulee kokonaan ite tehdyt sähköt.

Mites muuten toi sytkäennakon säätö? miten sais katottua yk-kohdassa kipinän ajotuksen? Nyt laitettu 1/4 myöhäseltä ennakkoon päin.

Keulaanhan piti stefat vaihtaa ja holkkeja tehäakseliin ym mutta sain niin halvalla 04 cr hussen keulan, että oli pakko ostaa ;)
Tuo cr ja wr keula on muuten sama, mutta etuakselin kiinnitykset eri kokoset, ja tuo cr keula meni suoraan sm akseliin.

Pari iltaa sitten purin ton cr keulan ja putsasin ja tarkistin kaiken. Laitoin uuet stefat ja jäykemmät öljyt ja nyt on alusta siis tikissä! :)
Kuva

Eli nyt saatu tuo keula paikalleen ja vielä pitäis siihen hiilariteipit vetää...
Kuva

Kommenttia! :P

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | Apuja!

28.3.2015 13:10

Nyt saatu pyörä kasattua ja vähän päästy ajamaan! :)

Muuten pelittää hyvin, vetää hyvin alhaalta, mutta just kun kerkee hetken mennä piikille niin alkaa pätkimään?! Pätkii vielä silleen suht harvaseen..tyyliin puolen sec välein :x

Pa-säädin toimii, sytkää säädelty eri asentoihin, kaikki liittimet putsattu ja vaiheltu, tulpanjohtoo lyhennetty, kaasaria säädelty ja suuttimia vaiheltu 580-440 välillä ja vieläkin tekee samaa... :x

Alkaa jo ideat loppumaan... Tuli mieleen jos kaasarissa kohon neula/venttiilin tiiviste vuotaa ja työntää kohokammion täyteen soppaa, koska joka kerta kun täydestä vedosta ottaa tulpan pois, on ihan ok värinen mutta märkä :eek:
Jos välikaasua antaa ni ottaa helvetin hyvin jenkaa, mutta pätkii yläältä.

Kerran sain kiertämään paremmin kun väkisin vaan veätin pitkänmatkaa ni alko vetään hyvin, mutta sit kun lopetti nii veti ihan laihalle?!

Kertokaa mistä vois johtua?!

Samalla tuli vielä toi uus keula purettua uudestaan kun oli liukuholkit niin väljät, joten nyt koko alusta hyvässä tikissä ja paljon mukavempi ajella tolla, kun sm veltolla keulalla :)

Vielä keula hiilariteipillä mustaks ja pyörän ulkonäköö pitäis hifistellä :D
Loppuun pari kuvaa:

Kuva
Kuva
Kuva

EDIT: Nyt apuja! Vieläkin pätkii piikin alussa eikä kierrä enempää! Uuella puolalla, tulpanjoholla, hatulla koitettu.
Sytkää säädetty joka kohtaan, kaasaria putsattu monesti, bensanpintaa säädelty ja muutenkin säädetty.
Imukaulan pykälät viilattu pois, toisillä läpillä ja rungolla ja vaikka millä keinolla hyvänsä koitettu eikä mikään auta!?

Jos kaasupohjassa kiihyttää, alkaa just piikin alussa pätkimään.
Jos kiihyttää pienellä kaasulla, kiertää vähän enemmän mutta silti pätkii ylempänä.

Kertokaa kaikki maholliset mitä vaan mieleen tulee! Kaikesta on apua! :)

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc

31.5.2015 14:14

Terve! Eipä ole tullu pitkään aikaan tänne kirjotettua ja oli näköjään topikki tipahtanu kauas, mutta nyt ois pientä juttua...

Eli kun pyörän sain kasaan niin oli ''pientä'' ongelmaa... Heti piikin alussa alko pätkiminen ja millän ei saanut piikille.

Tuli koitettua puolaa,tulpanjohtoo ja hattua, sytkän säätöö, kaikenmaailman kaasarin säätöö, bensahanaa ym... sitten lopulta testasin kaverin paisarilla niin johan rupes pelittämään :lol:

Omalla paisarilla en ollut ennen ajanut kun sen käytettynä ostin ja siinä oli pieni lommo ja reikä mutta ne tuli korjattua ennen pyörän kasausta.

Sitten laitoin kuumailmapuhaltimen putken päähän ja töhöllä lämmitin ulkoo ja paineilmaa aina välillä putken sisään, ei ihme ettei toiminu kun alussa ei tullu edes puhaltimen ilmaa toisesta päästä ulos :D Lopulta tuli kauhee karstapallo ja loput karstat ulos ja sillä rupes pyörä toimiin :)

Keulakin tuli teipattua ja kaasaria tullu säädettyä ja nyt suht hyvissä säädöissä, vielä vähä rikkaalla, mutta parempi niin...

Tuntimittarin laitoin ja nyt mittarissa 20h ja hyvin toimii pyörä vieläkin! :)

Uus etujarrulevy pitäis TAAS tilata ja nyt aattelin että tilaan kerralla vähän paremman niin ei heti hajoo...

Pari takarengasta joutunu vaihtaan kun ne jotenkin kummasti kuluu pois ja hyvin mahtuu 150-190 leveet kumit :lol:

Loppuun pari kuvaa ja linkkiä:

(klikkaamalla isommaksi)

Kuva
Kuva

Tässä pari linkkiä videoihin, molemmissa videoissa pyörä hieman liian rikkaalla: Tk-suutin 52,5, neula rikkaimmalla ja 560 pääsuutin, josta johtuu pineni röpötys ennen piikkiä ja pätkiminen ylhäällä.

https://www.youtube.com/watch?v=_4elgLJI7E8

https://www.youtube.com/watch?v=kl3huu_oDIM

Tällä hetkellä tk 52,5, neula keskellä ja 540 pääsuutin jolla korjaantu röpötys ja pätkiminen :)

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc

10.5.2016 17:06

Kertokooha urpolle että meneekö siis 2006 husqvarnaan suoraan WR husqvarna pytty. Edellinen omistaja oli laittanu männän väärinpäin ja ei ollu vesiä niin vakiopytty meni ihan muodottomaks. :eek: :idea:

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc

16.5.2016 12:09

katulaiskaHusse kirjoitti:Kertokooha urpolle että meneekö siis 2006 husqvarnaan suoraan WR husqvarna pytty. Edellinen omistaja oli laittanu männän väärinpäin ja ei ollu vesiä niin vakiopytty meni ihan muodottomaks. :eek: :idea:

menee