Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc

15.12.2014 15:42

Ei näytä kukaan kommentoivan mutta kirjotetaan silti :D
Sain ton emäputken laakerin vaihettua ja muutenkin keulan paikalleen.
Kuva

Muuten istuu ihan nätisti mutta toiseen suuntaan kun kääntää niin osuu jänäriin ennen stopparia :s
Kuva
Täytyy vähän ton säätimen paikkaa vaihtaa niin hyvä tulee! :)

Swingiäkin koitin vähän putsailla maalausta varten, mutta ei tunnu tuo kurapaska ja kuminpurumössö tosta irtoovan helpolla :D
Kuva

Etuakseliin vielä holkit pitäis tehä niin alustaltaan valmis ajoon!

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc

21.12.2014 19:59

moro!
Nyt vihdoin edetty taas vähäsen.
Elikkäs swingi, häkki ja muita pikkuosia saatu maalttua sekä jotain osia hieman kiilloteltu :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Ja mikä parasta, nyt vihoin sain sopivan pa-säätimen rattaan! :)

Tässä huomaa kuinka helvetin pieni ero niissä on.
Vasemmalla wr ja oikealla sm:
Kuva
Eli noi sm hampaat on hieman pyöreämmät ja ehkä hieman lyhemmät :lol:

Jos joltain löytyy sitä wr/09sm-> kytkinkoppaa ylimääräsenä niin tarjotkaa!

144cc sylkkasarjakin saapui suomeen, joten täytyy sekin postista pian hakea :P

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc

27.12.2014 18:41

Eipä taida oikeen kukaan kommentoida, mutta kirjotetaan silti :lol:

Eli tuossa jouluna kävin hakemassa 144cc sylkkasarjan postista :P
Kuva
Eli ihan kelpo paketti joka sisälti: Pytyn, männän, renkaan, tapin, sokat, kannen, korotuspalikan, kaikki tiivisteet ja pa-laippojen spacerit.

Siinä sitten kasailin sen pakoukon valmiiksi ja ihan toimivalta vaikuttaa
Kuva
Kuva

Elikkä tuohan on korotettu pytty ja kansi on tehty siten että palotila uppoaa sylinteriputkeen:
Kuva
Kuva

Muuten varmasti kätevä ja toimiva paketti, mutta tuli tossa ostettua bud:in kansi kun halvalla sain joten täytyy sylinterin ylätiivistepintaa sorvata tuon koron verran matalemmaksi ja tehdä uudet tiivisteurat, että saan budilla toimimaan.
Kuva

Keulankin teippasin mustaksi ja häkin ja swingin oon laittanu paikalleen, mutta swingiä ei ole kuvassa kiinni.
Vielä etuakseliin holkit niin keula on kunnolla paikallaan! :)
Kuva
Kuva

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | BUD/Edistyy

7.2.2015 12:55

Eipä oo hetkeen tullu kirjotettua, mutta kirjotetaan nyt vähän...

Eli noissa 144cc sylkkasarjoissa on normaalisti 57,95mm mäntä ja 58,00mm sylinteri, eli 5 satkua välystä. Monen mielestä tuo välys on liian pieni ja siks tuppaa leikata helpolla joten en viittiny ottaa riskiä, vaan hoonasin tuon sylinterin 58,02mm kokoiseksi jotta sai välykseksi 7 satkua.
Kuva

Samalla on saapunut myös tilaus joka sisälsi:
-Jäykemmät kytkinjouset
-Kiertokangen
-kampiakselin laakerit
-560 pääsuuttimen
Kuva

Loput alakerran laakerit ja kaikki stefat hain paikallisesta tarvikeliikkeestä.

Kuva
Kuva

Kaikki laakerit nyt vaihdettu alakertaa, paitsi yksi laakeri ei käynyt joten täytyy odottaa että sen saan.
Kiertokanki on vaihdettu kampiakseliin ja enään odottaa että se saapuu ja alakerta kasaan :)

Kommenttia nyt kiitos :lol:

Kuva
Kuva
Kuva

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | BUD/Edistyy

7.2.2015 14:31

Hyvä tästä tulee. 8) Mistä hommasit nuo keulan teipit?

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | BUD/Edistyy

9.2.2015 18:01

Ihan Bilteman hiilikuituteipistä leikattu sopivaks... :D

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | BUD/Edistyy

11.2.2015 20:20

Oon lueskellu ja hyvältä näyttää :P :lol: Mietin vaa että onko tuo HTM än 144 se missä on siitä ihan piikkisylkästä porattu se 58.00mm vai onko se ihan tehtaan "oma". Kun itelläni on kanssa 144cc mikä on Mp-racingilta että tarviinko miekii sylinterin korotuspalan siihen vai en? :roll:

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | BUD/Edistyy

11.2.2015 22:43

HTM: llä on kahta eri versiota. Toinen vastaava kuin mp-racingiltakin saatava, eli bolt on settiä. Toinen taas piikkisylkästä porattu, pinnotettu, viilattu, ja vaatii myöskin korotuspalan.

Mp-racingin sylkkä pitäisi olla ihan vastaava kuin wr sylkkä isommalla kuutiotilavuudella ( ja ehkä kanavat erilaiset?).

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | BUD/Edistyy

13.2.2015 10:49

Jos sulla on mp racing 144 pytty ni ei tarvi tehä mitään!
Mulla on toi htm racing basic kit joten madallan sitä pytyn ylätiivistepintaa jotta saan sen toimimaan budin kanssa ja mukana tuli jo sopiva koro tuolle.
Eli perjaatteessa teen siitä basic versiosta sen mx version :lol:
Mutta noissa mp racingin 144:kin on vaan 5 satkun välys, eli muista ajaa kunnolla sisään jos et saa millään isompaa välystä sinne. :D

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | BUD/Edistyy

25.2.2015 14:00

Terve!
Nyt on taas vähän edetty...
Elikkäs nyt vihdoin sain sen yhden laakerin koneeseen jota oon jo kauan oottanu.
Kuva

Eli nyt löytyy kaikki laakerit ja stefat koneeseen ja kampurakin tuli kangen vaihatuksesta, siitä vielä kiitos kaverille halvasta työstä :P
Kuva

Eilen sitten alottelin kasaamaan tota konetta...
Kuva
Kuva
Kuva

Tähän asti se sitten jäi kun ei ole pulttipyssyä millä laittaa vauhtipyrä ja kytkin kiinni..
Kuva

Sylinterikin saapui koneistamolta, joten se on vaan paikalleen laittamista vailla valmis :)

Kuva
Kuva

Nyt vaan jostain lainattava pulttipyssyä ja sitten kone runkoon kiinni :)

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | BUD/Edistyy

2.3.2015 15:50

Nätti husse tulossa ;) mistäs sait sopivan rattaan pa säätimelle kun itsekkin kamppaillut saman asian kanssa? :itku:

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | BUD/Edistyy

2.3.2015 20:08

joonasshoo kirjoitti:Nätti husse tulossa ;) mistäs sait sopivan rattaan pa säätimelle kun itsekkin kamppaillut saman asian kanssa? :itku:


Elikkä WR hussen ratas ei käy, mutta purkukoneesta ostin 09SM rattaan ja se kävi.

Mutta nyt taas vähän edetty...
Hiihtolomalla sain koneen kasattua loppuun ja omasta mielestä tuli ihan hyvän näkönen :)
Kuva
Kuva

Nythän tuo on tolla 125cc palotilalla kasattu, joten paljealue on paljon kapeampi kun 144cc kannessa, ja tarkotus miks en levittänyt tota paljealuetta leveemmäks on se, että mun järjen mukaan nyt polttoaineseos räjähtää kauempana männän reunoista, eli mäntä ei lämpiä niin paljoa reunoilta, eli ei laajene reunoilta niin paljoa!?

Kertokaa nyt tietäjät toki mielepidettä tuosta palotila-asiasta...
Mutta toki nyt puristukset ovat kovemmat kun 144cc kannella, eli kertokaapa kuinka hullusti tälläsessä pitäis olla puristuksia?

Tommosella kotitekosella painemittarihässäkällä mittasin 17-18 bar puristukseks ilman bensaa!? :eek: Omaan korvaan kuulostaa ihan liian kovalta :roll:

Mittasin myös squishin ja se oli 0,8mm ja aattelin vähän paksumman alatiivisteen heittää että olis noin 1mm squish ja samalla puristukset pienenis...

Kuva
Tossa vklp heitin koneen kiinni runkoon ja siinä sitten aloin vetämään sähköjä...
n. 6h tappelin että sain kipinän, sitten jätin pyörän siihen ja seuraavana päivänä oli taas kipinä hukkunu?!

Kertokaas myös mikä tämä musta-punanen piuha on ja mihin pitäis tulla?
Kuva

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | Kone kasassa!

3.3.2015 23:14

millasen painemittari hässäkän oot kanteen väsänny, varmasti kätevä. mittaa puristussuhde tuosta yhdistelmästä ja vertaa 125 puristussuhteeseen. kaksi alatiivistettä ei olis varmaan pahitteeksi

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | Kone kasassa!

4.3.2015 0:22

Ootko nyt ihan 100% varma siitä, että kannattaa laittaa 125cc kansi tolle 144cc pytylle (54mm -- 58mm)?
Jos nyt meinaat saada jotain tehoakin irti, niin laita nyt edes se 144cc:n oma kansi tai sorvaa (sorvauta) tuon BUDin palotila 58mm:ksi. :roll:

Liian kovat puristukset voi aiheuttaa kierrosten leikkaamisen.
Sellaset 8.6-9.1:1 (korjattu) puristussuhde olisi "OK" tollaselle vehkeelle.

ja tarkotus miks en levittänyt tota paljealuetta leveemmäks on se, että mun järjen mukaan nyt polttoaineseos räjähtää kauempana männän reunoista, eli mäntä ei lämpiä niin paljoa reunoilta, eli ei laajene reunoilta niin paljoa!?


Kuva

Re: Husqvarna sm/wr projektia 144cc | Kone kasassa!

4.3.2015 9:28

Ehdottomasti sorvaat tuon budin palotilan samaan kokoonsylinterin kanssa! Saa mahtuu ainetta enemmän (siitähän se teho syntyy) bensaa myös pääsee paremmpin sylinterin seinämää vasten, ja silloin taas öljykalvosta ei tuu ongelmaa.

Puristukset noin pienellä palotilalla nousee turhan korkeeksi.

Squish sinne 0.9-1.1 väliin. Mitä isompi squish, sen enemmän periaatteessa kiertää. Ite kun ajoin yhen männän 1.2mm squishilla ja toisen 1mm oli ero tehoalueissa valtava! Eli 1mm squishilla oli paljon vääntävämpi.

Lisää.. en ymmärrä kuka sulle on hoonannu tuon sylinterin noin paljon isommaksi, kaikki koneistamot vannonu ettei edes vuorokauden hoonauksella saada sylinteriä kulumaan. tiedä sitten siitä.. :lol:

ja samalla kun tuota paljealuetta levitetään ja kasvatetaan palotilan kokoa niin ei tarvitse tiivisteitä pinota.

Nyt jos squish oli 0.8mm niin silloinhan kannen reunoille vois sorvata 0.2mm paljealueen, sitä kasvattaa pikkuhiljaa ja sitten itse palotila.