Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

14.7.2014 12:32

Jos haluaa "uniikin", niin jätä tarrasarja kokonaan pois. Tai sitten orkkistarrasarja?

Toisessa YZeta projutopikissa oli kuva smoto-YZetasta, jossa oli vielä tarrattomat siniset katteet, niin oli muuten kermanen... 8)

Mut ihan hyvin tää näyttää edistyvän. Ei todellakaan mikään "sätös" tms. :D

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

14.7.2014 12:48

Joo toki kannattaa ottaa ehdotuksia vastaan , että mikä tarrasarja kannattas laittaa, mutta itse se mielestäni täytyy se ratkaisu tehdä ja laittaa se eniten omaa silmää miellyttävä. Sillä itsehän sillä pyörällään ajaa ja itselleen sitä pyörää tekee.

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 0:21

Niin tosiaan meinasitko kemmukortilla ajella 21kw papereilla vai muutoskatsastatko pienemmille tehoille? Se kun on vähä kaksipiippuinen juttu että periaatteessa saa mutta periaatteessa ei saa :lol:

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 8:03

Niin noh,muutoskatsastunseen pitäisi kuristaa ja käyttää pyörä penkkissä ja sieltä paperit... aattelin että siihen asti ajelen 21kw tehoilla kunnes joku siitä valittaa :D... ja tarrasarjan ideointi kesken, kiitos kaikille mieltään antaneille, aattelin teetättää tuolta motostylestä tarrasarjan jonka suunnittelen tuon pinkin tarrasarjan pohjalle, yritän tänään vähän opetella photoshoppia käyttämään jos jotain saisi aikaiseksi.

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 11:17

Tota asiaa oon itekki mietiskelly että mitä virkavalta sanoo asiaan jos papereissa 21kw mutta luokiteltu kuitenkin kevytmoottoripyöräksi, johon a1 kortin ajaneella kuitenkin on ajo-oikeus.. :D

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 11:23

Mutta kevarikortilla saa ajaa enintään 125 kuutioista ja tehoa pitää olla alle 11kw...

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 12:24

TRAFI kirjoitti:A1-luokka, johon kuuluvat
a) moottoripyörät, joiden sylinteritilavuus on enintään 125 cm3, enimmäisteho 11 kW


No siihen asti mennään kunnes kortti lähtee :D tuskin hirveän moni poliisikaan tietää että miten on asian laita.

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 13:01

Kyllä ne poliisit sen tietää.. Varmaan kannattaa suoraan käyä muutoskatsastamassa 11kW kuin eka menettää kortti ja ottaa suorituskieltoa ja sen jälkeen muuttaa se 11kW..

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 15:57

Ei ne poliisit tyhmiä ole. Jokainen tietää että max 11kw. Automaattinen korttiluokan ylitys tulossa. Kortti pois,sakot, mahdollinen isomman pyöräkortin siirtyminen. On paha viedä johonkin pajalle joka kuristaa ja penkittä. Hintaa 100-200e mitä kaveri kyseli 750 pyörälle..

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 19:09

Korjaan, vuoden suorituskielto, ei mikään "seuraavan pyöräkortin siirtyminen"

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 19:24

k3mp0 kirjoitti:mahdollinen isomman pyöräkortin


Eli jos ikää 17, tai ylitse, poliisilta voi tulla vuoden suorituskielto jolloin ei saa suorittaa mitään ajokorttia. Tällöin se vaikuttaa isompaan pyöräkorttiin ja b korttiin. Jos taas ikää 16 niin suorituskiellolla ei merkitystä oikeastaan ole.

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 22:31

Tosiaan voihan sillä ajella niin kauan kuin jää kiinni (toivottavasti ei koskaan) jos ei meinaa muutoskatsastaa..

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 22:45

Heitin vaan tuon edellisen kommentin :D kyllä tuota muutoskatsastusta vakavasti harkitsen, pitää vain ottaa siintä lisää vielä selvää..

Tänään kävin biltemassa ja käteen tarttui tuntimittari, peilit ja virtalukko.

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

15.7.2014 23:09

Oikeet peilit ainakin 5/5!!! :)

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

16.7.2014 15:15

Pakko tulla kertomaan tosta muutoskatsastuksesta ku ite yhden yz:n muuttanu 21kw->5kw. Eli penkitys ilman kuria ja kurin kanssa ja laput niistä. Penkittäjältä jotaki lappusia ja allekirjotukset ja ne kiikuttaa konttorille saa "laillisesti" ajella. En tie meneekö samalla tavalla ku 4v sitte, mutta sillon ainaki oli yksinkertane homma. Ja käytin jollaki nyrkkipajalla missä oli dyno käytössä ni tais 60e olla penkitys ja parikymppii muutoskatsastus. Piti vielä oma pärrä kärrätä konttorille ku halusivat varmistaa onko sama runkonumero ku papereissa :lol: