Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Valkokilpi YZ '90/'11 // ITS DONE

26.6.2014 21:22

Doddih... elikkä nyt taitaa olla munkin aika ilmestyä tänne motottiin ja alkaa kirjoittaa omaa tarinaa :D...

Elikkäs alkutilannehan tässä on se että Yamaha WR:stä loppui tehot kesken joten tuli sitten suhteiden kautta hommattua kilvellinen ja paperillinen 1990 vuoden piikkinen YZi... tai noh mitä siitä olikaan jäljellä..

Sitten uhri pyörä, elikkä 175h rullailtu 2011 vuoden yzi. Pyörä on ollut itsellä Kilpa-käytössä Crossissa ja endurossa ja nyt tulee sit siihen käyttöön uusi pyörä joten tämä saa toimia elinten luovuttajana. koneremppa tuli tehtyä 15h sitten, samalla kanavat ja muut tuli viimeisteltyä jne.. Joten kone on täysin tikissä :)

Jos sitten siirtyisi pohtimaan että mitä kaikkea olisi ideana tehdä:

Uudesta pyörästä vanhaan runkoon:
Keula klikeineen Tehty
Jäähyttimet Tehty
Tekniikka Tehty
Jalkatapit Tehty
Swingi Tehty
Taka-iskari+linkut Tehty]
Taka-häkki Tehty
Ilmanputsarikotelo Tehty

Uutta osaa:
Valkoiset katteet Tehty
Maski: Ufo Firefly Valkoinen Tehty
Pidemmät välit Tehty
Valollinen staattori: Tehty
Sähköt: Tehty
Rungon maalauttaminen Pulverissa, Väri vielä auki! Sininen?
Kaikkee Elaksoitua tuuninki osaa, Ratasta, polinta kahvaa jne,,
Tarrasarja ehkä jossain vaiheessa?!

Elikkä aloitustilanne:

Vanha pyörä ostokunnossa:
Kuva

Uudempi viimeisen ratareissun jälkeen:
Kuva

Projektin valmistuminen voi kestää pitkänkin aikaa koska nyt alkuunsa tarkoituksena saada äkkiä ajoon että 7.7 Kun palaan lomalta töihin niin voisi pyörällä mennä aamuisin. Sitten jossain vaiheessa luultavasti uudestaan purku-maalaus-kiilloittelu-kasailu jne..


Jotain varmaan aloitus viestistä puuttuu ja muutenkin voi olla vielä vähän vaja.. yritän parhaani sen kanssa :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Elikkäs nyt pyörää on rakenneltu jo hurjat 2 iltaa :O... ja niiden aikana saatu aikaiseksi keulan vaihto uudesta pyörästä vanhaan, menee ihan heittämällä uudemman T-palat vanhan runkoon! Tosiaan putkethan ovat vanhassa jtn. 10-20mm ohuemmat Tämän tein eilen.

Tänään tehtyä:
Uudempi pyörä pesty kunnolla, riisuttu katteista, vanhan pyörän keula laitettu siirtelyä varten, takahäkki poistettu, svingi poistettu, takaiskari poistettu jne... Vanhasta pyörästä svingi otettu myös pois ja takaiskari

Huono kuva tuli :(
Kuva

Uhripyörä :seko:
Kuva

Posti toi tänään uudet (käytetyt) enskavanteet joissa on mustat kehät ja edessä Kultainen, takana Limen-Vihreä :seko: Keskiö.. Ainaskin alkuunsa nuo tulevat olemaan kiinni ja ehkä jossain vaiheessa smotot?! Riippuu ihan rahapussin koosta :D

Ensiviikolla pyörän teko tulee jatkumaan... Kiitän ja kuittaan!
Viimeksi muokannut Zonatan päivämäärä 25.3.2015 20:52, muokattu yhteensä 6 kertaa

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

26.6.2014 21:45

No johan näitä YZ projuta satelee tänne :D Ei siinä, hyvältä vaikuttaa 8)

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

26.6.2014 22:00

Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta! Seurantaan, Aiotko hankkia teharia? Tai porata rajoitinta (kuulemma menee silloin aika lujaa). Mielestäni Yamaha DT 50cc on parempi, mutta YZ:kin kelpaa jos ei uskalla ajaa viritetyllä mopolla. Minulla olisi myydä sinulle turbokit tehoputki, laita yv. ;)

T: Otto Suntioinen

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

26.6.2014 22:30

Mitäköhän sinä Otto oikein sekoilet? Tässä on kyseessä kevari yz, eikä mopo dt. :| Ellet sitten läpällä heittänyt. ;)

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

26.6.2014 22:33

Kaveri vaa vittuilee ku meni menettämää korttinsa poliiseille ja moponsa äitilleen :lol: :lol:

Ps:kaippa se yz projujen paljous johtuu siitä että ne on sen verta harvinaisia että niistää kehtaa kirjottaakkin?!

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

27.6.2014 9:14

Tämmönen ois kyl vaan niin mehu. Mistä ihmeestä porukka repii kilvellisiä YZ runkoja?? :lol: Varmaa kyl komijata tulossa, ootellaan innolla ;)

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

27.6.2014 13:46

Viimenkin porukka tajunnu että nämä harvinaisuudet pitää pelastaa! ;) :lol: meinasitkos uudenmallin takahäkin tähän muokata? linkun kiinnikkeen muokkaus -90 rungossa onkin sitten jännempi juttu, vai joko olet niin pitkälle kerennyt perehtyä? :D

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

27.6.2014 14:02

Joo uudenmallin takahäkki on aika must to have, sen avulla katteet ja ilmanputsarin kotelot jne saa todella helposti kiinni.

Luultavasti uudenmallin linkku tulossa, eroa on paljon mutta onneksi rautarunko niin pystyy hitsaamaan ihan millaiseksi vaan haluaakaan. Uuden mallin linkun rungon kiinnityspiste on 5cm taaempana kuin vanhassa ja iskari on 4cm pidempi.. tekemistä riittää :D

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

27.6.2014 14:20

Juu kyllä siinä saa jonkunverran sähkörotanpaskaa tuhrata :lol:

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

27.6.2014 18:39

Zonatan kirjoitti:projujen paljous johtuu siitä että ne on sen verta harvinaisia

jep

odottelen koska joku keksii tehdä jonkun muun kuin sinisen tai valkoisen

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

27.6.2014 18:46

hyvältä näyttää.. mut 1 ehdotus, jos hommaat motokehät, ehdottomasti kultaiset excel/DID kehät. erottuis massasta ja olis paljon siistimmän näköinen.. ja joku hillitty tarrasarja/ei ollenkaan tarroja. 8)

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

27.6.2014 23:06

Hyvältä kuulostaa ! Mutta ehdotuksena voisin antaa että pidä enskana ! ;)

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

28.6.2014 12:04

Ehdotuksena semmoinen että oisit vaan stanssannut ton kilvellisen yzin runkonumeron tohon 2011vm yziin ja siihen sitten ne smotot jne.

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

28.6.2014 17:30

-Rikuu- kirjoitti:Ehdotuksena semmoinen että oisit vaan stanssannut ton kilvellisen yzin runkonumeron tohon 2011vm yziin


Mielummin pelaan varman päälle ja kasaan uuden pyörän ympärille kaiken, ja helpompi myydä varmaankin.. jos joskus niin hulluksi muutun :D

Re: Valkokilpi YZ '90/'11 Modernisointi

1.7.2014 0:08

Tänään jatkettu pyörän parissa.

Uudempi swingi tuli asennettua paikoilleen, rungon akselin reikiä piti vähän isontaa ja akselin päätä viilata, muuten meni suoraan paikoilleen.

Jousituksen kanssa vähän enempi hommaa.
Linkun alapää on nyt alustavasti kohdillaan mutta, iskarin yläpäätä saa vielä siirtää. Torstaina olisi tarkoitus saada uusi kone istutettua paikoilleen jonka jälkeen voi iskarin yläpään tehdä loppuun ja hitsata kaiken lopullisesti kiinni.

Kuvia selventämään:

Auton pakkausta :D
Kuva

Swingi paikoillaan
Kuva



Lopetus tilanne, rullaa jo 8)
Kuva

Ps. anteeksi osan kuvista huono laatu, mitään puhelinta parempaa kuvauskalustoa GoPron lisäksi en omista :roll: