Elikkäs vihdoinkin otin itteeni niskasta kiinni ja rupesin väsäämään projutopikkia. Nää projektit tykkää yleensä lähtee käsistä ni eiköhän juttua tule
Kerrotaas ensiks hussesta, joka siis ykköspyörä.
Viime kesänä tuli haettua pitkän kattelun jälkeen husse helsingin läheltä tässä kunnossa
1176135_733326500026852_1628353809_n.jpg
Husse on vuosimallia 09 ja oli ajettu 19tkm, eikä alakertaremppaa ollut vielä tehty.
Tekniikkaa oli
mikuni 38,wr imuhilppeet, vhm, vforce3 ja rino.
Seuraavana(tänä) kesänä ajattelin koneremontin tehdä kun kesätyöpaikka tiedossa ni on varaa remppailla.
Tommosenaan tuli ajeltua jonkinaikaa, syksyllä koki vähän värinvaihdosta jne, mutta talveksi jätettiin kaikki isommat muutokset.
Talvella tuli maalailtua kaikki osat mattamustalla, tuli kultasta 320mm etulevyä, uuet ketjut ja rattaat ja muita kulutusosia. Myös syksyllä ostettu fmf vaihtui procircuittiin.
Kun pyörä valmistui, ekojen ajojen jälkeen todellisuus iski ja huomasin kuinka väljä kone on ja tehot kateissa, niimpä näyttelyn jälkeen alakerta auki ja uudet osat tilaukseen:
Kaikki laakerit
Stefat ja tiivisteet
kytkinpaketti jäykemmillä jousilla
144cc sylinterisarja
imukaula
05 kampura käytettynä, sillä 09 ei sopinut koska isommat limput
myös vhm palotila kävi sorvarilla, joka levitti paljealueen sopivaksi 144 kanssa ja vauhtipyörästä lähti 107g pois.
Eräänä tylsänä talli-iltana meni järki tohon sähköhelvettiin ja selvitin vähän osien yhteensopivuuksia. Päädyin ostamaan kaverilta 05 hussen lohkot, staattorin ja täydellisen sähkösarjan. Johtosarja lensi suoraan roskiin ja ajattelin yrittää tehdä itse johtosarjan, kun tossa vuosimallissa ei oo ecuboksia ni saa aikapaljon turhaa johtoo jätettyä pois.
Sähköt valmistu ja koneen sain kasaan uusilla osilla. Noh kipinä oli kateissa ja varmaan 10h sitä tuli etsittyä tuloksetta. Reilu 100km päässä näkyi olevan cagivan cdi 20e hintaan myynnissä, joten tuli se haettua ja kyllä, vika oli siinä. Äkkiä pyörä kasaan ja ajamaan.
Pari päivää kerkesin ajamaan, kunnes leipo kiinni. Runkolaakerit, veivi vaihtoon ja uus mäntä tilaukseen ja kone taas auki.
Uus alkuperäinen mäntä tuli, mutta 125 männänrenkailla. Nyt ei auta kun odotella uutta männänrengasta mp racingilta
NSR
Kaverilla oli nurkkiin jäänyt pyörimään tommonen toimiva nsr. Senverran halpa oli että oli pakko ostaa pois
Melkein heti oston jälkeen putken kiinnikkeet halkes pytystä pois, joten viimeset 1000km ollaan rullailtu ilman putkea
Halvalla kun löyty niin tuli sitten ostettua käyttämätön malossin 180cc setti ja 32 kaasari. Mieltä kaasarin koosta??. Tiivisteet uupuu pytystä ja ne pitäis tilata kunhan motivaatioo riittää.
Eräänä päivänä muutama katteen kiinnike päätti loheta, joten peräkatetta lukuunottamatta kaikki revittiin pois ja yön pimeinä tunteina päähänpiston seurauksena keula madaltui ja perä nousi.
Päivitellään kun jotakin pyörille tapahtuu. Hussen tulevaisuudesta ei tietoa mitä tulee, mutta näsäriin on paljonkin suunnitelmia vielä ja niitä näkee sitämukaan kun tapahtuu jotain
Kommenttia saa ja pitää vapaasti laittaa!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Juuuso22 päivämäärä 14.6.2014 3:43, muokattu yhteensä 1 kerran