Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Yamaha YZ/DT projekti!

26.5.2014 23:48

Joo elikkäs tuli tollanen -08 yamaha yz enskasähköillä ostettua viikonloppuna ja nyt ois tarkotus laittaa pyörä ihan uuteen uskoon. Uudet katteet jo tilattu stormilta elikkäs tilasin sen ''restyled'' katesarjan ja uusia rattaita, koska nykysillä väleillä ajamisesta ei tule tiellä yhtikäs mitään. Tälläviikolla tilaan smotokehät ja pinnat, puran pyörän osiin ja lyön DT:n runkonumeron vanhan tilalle, putsaan kaikki paikat ja lähetän rungon,t-palat ja navat maalttaviksi. Rungosta tulee musta ja t-paloista ja navoista siniset.
Kun motokehät ja pinnat saapuu kasaan ne maalatuille vakionavoille.
Luultavasti vaihdan jarrun ainakin eteen laitan hussesta Brembon koko jarrusetin. Takajarrukin ehkä vaihtuu, mutta se ei ole vielä varmaa. Tarrasarjakin pitäisi luultavasti tilata, mutta se on vielä täysin auki, ehdotuksia saa antaa ja linkkejä laittaa. Huom! Tarrat pitää olla sopivia ''Restyled''- katteille. Uuden putken tilaan luultavasti jos jostain löytyy hyvä putki sopuhintaan. Muuten hion ja maalaan vakioputken uusiksi. Vielä saa antaa ehdotuksia mitä voisi tehdä! Laitan luultavasti kuvia ja päivityksiä sitä mukaa kun pyörä edistyy ja osia tulee. :) nyt en saa kuvaa näkymään, mutta sen voi katsoa mun galleriasta. Tuossa vielä linkki--> http://www.motot.net/galleria/kuva204282/

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

27.5.2014 4:03

Eli krossiin tulee DT:n runkonumero/kilpi? Tollasen kanssa pitää sitten olla helvetin varovainen liikenteessä, poliisit joo voivat uskoa että on DT mutta kolaritilanteessa saattaa vakuutusyhtiö ottaa selville hieman enemmän pyörästä. Pahimmassa tapauksessa kilvettömällä ja tieliikenteeseen hyväksymättömällä pyörällä ajo + kaikki korvaukset tulee omasta pussista maksettavaksi.

Katsastusaseman kautta pystyisi tekemään runkoswapin laillisesti, mutta vuosimallin tulisi olla hyvin lähellä luovuttajapyörän kanssa.

Mutta muuten kyllä hieno projekti ja innolla odottelisin supermotoa tälläisesta ;) Pinnnamotot, jykevä etujarru (4-6 mäntäinen ja 320mm levy) ja alustan säätö kovaksi ois +++

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

27.5.2014 13:51

Joo, elikkäs siksi maalautan rungon mustaksi, ettei alumiininvärinen runko herätä niin paljon epäilyksiä. Ja runkonumero lyödää ihan ammattilaisen toimesta, joten toivon mukaan tulee siistiä jälkeä. Ainoo vaan riski tossa on vahinkotilanteessa vakuutusyhtiön kanssa tappelu, mutta niin vanhalle pyörälle, minkkä runkonumero siihen tulee, ei saa kaskoja omasta vakutusyhtiöstä, niin ei sitä kautta vakuutusyhtiöllä ole korvausvelvollisuutta tapaturman sattuessa. Ja vaikka olisikin kasko, niin ei siitä omia tuu saamaan takaisin, koska pyörä tosiaan ''-89''. Ja on noita runkonumeroita ennenkin vaihdeltu ja jos homma on hoidettu asianmukaisilla työkaluilla, niin harvemmin on poliisien kanssa ollut ongelmia. :)

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

27.5.2014 15:01

Katsastusaseman kautta pystyisi tekemään runkoswapin laillisesti, mutta vuosimallin tulisi olla hyvin lähellä luovuttajapyörän kanssa.

tais olla peräti, että pitää olla saman mallinen ja samasta materiaalista valmistettu?
ja myös noiden lisäksi rungon pitää olla tyyppihyväksytty. tai ainakin näin täällä mototissa on kerrottu. materiaali asiasta en ole yhtään varma sitten.
mut miten lähellä sen vuosimallin pitää sitten olla? tästä en tiedä juuri yhtään..

jollain toisella palstalla oli crossin kilvittämisestä juttua.. siellä oikea katsuri kertoi, että periaatteessa on siis täysin mahdollista kilvittää crossi, jota EI ole tyyppihyväksytty liikenteeseen, sekä nykyään jonkin lakimuutoksen vuoksi ON mahdollista rekisteröidä liikennekäyttöön EI-tyyppihyväksytyn menopelin, mutta sen täytyy läpäistä kaikki mahdolliset testit, esim. päästötodistus.

itseänikin on kiinnostanut erityisen paljon tämä crossien kilvitys ja ollut pitkään ajatuksena rakentaa valkokilpinen Suzuki RM 125 supermoto. homma kaatui pääosin siihen, ettei riitä pokka alkaa väkertää itse runkonumeroa siihen jostain Suzuki TS125R:stä.

mut varmaankin "piikin rekisteröinti" topikissa olisi järkevämpää keskustella tästä asiasta? :)

onnea projektiin! seurailen erityisellä mielenkiinnolla tätä.
ja tuohon jarru asiaan.. kannattaa selailla esim. mp-pitstopilta noiden 2000-luvun katupyörien osia. jonkun gixxerin etujarrusatula ja etujarrukahva, niin alkaa sitä jarrutehoa löytymään.. vieläpä kohtuu edullisesti! ;)

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

27.5.2014 21:17

SM hussen etujarrun saan kaverilta todella edullisesti, ja itellä kun semmonen pyörä oli ennen, nii kyllä oli siinä jo piikkiseen ihan mukavasti jarrutehoa. Vielä siihen kylkeen isompaa piparkakkulevyä ja adapteria nii alkaa ulkonäkökin olla kohallaan.
Tänään aloin purkaa pyörää osiin ja kattelin samalla laakereiden ja holkkien kuntoa. Takaiskarin alalaakeri ja ohjauslaakeri pitää varmaan vaihtaa. Tänään tuli myös uusi katesarja ''restyled'' ja oi että kun tulee hieno niillä muoveilla ja samassa paketissa tuli uudet vältykset (13-40). Tossa vielä linkki kuvaan projektin tämänhetkisestä vaiheesta.
http://www.motot.net/galleria/kuva204316/

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

29.5.2014 14:15

On kyllä kermanen peli tulossa! Miksei valkoista runkoa? :eek:

Mulla muuten olis Brembon 4 mäntänen satula vailla käyttöö jos kiinnostaa! Sen vois näin komeeseen projuun saada hyvään hintaan :D Adapteri mukaan tottakai 8)

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

30.5.2014 16:44

tuli mieleen näistä semmonen homma ku tämänkaltasia projuja on aika paljo nähty että yz osat detsin papereilla, nii miten helvetissä tämmösen saa enää kilpiin jos kerran kilvet lähtee? Jos tajuaa katastaja kattoa meneeko runko- ja koneen sarjanumero yks yhtee nii mitäs sitte? En siis tiiä tehdäänkö piikeille jne nui mutta omasta moposta tarkistettiin aikoinaan että passaako rungon, moottorin ja putken sarjanumerot yhtee :D.

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

30.5.2014 19:12

Mutta miksi lähtisi kilvet? Papereissahan 89..

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

30.5.2014 20:10

No mitäpäs jos ne kilvet lähtee ihan jostain muusta syystä? Esimerkiksi liian kovien äänien vuoksi..

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

1.6.2014 12:36

Ei ne kilvet mitä lähe ku just kattelin papereita tarkemmin, nii siinä ei ees lue ''myyntinimeä'' eli mallia. Eli papereissa vaan rek. tunnus, runkonumero, vuosimall ja merkki ja tietenkin ajoneuvon mitat ja tehot jne.. Papereissa ole mainittu myöskään mitään hyväksytyistä renkaista, joten ei näköjään tarvitse edes muutoskatsastaa smotovanteita. Näköjään ollu laiska katsastusmies kun 1989 vuonna katsastuksen yhteydessä kirjottanut tiedot rekisteriotteeseen, mutta tämähän on vaan hyvä jos joskus tulee poliisien kanssa jotain ongelmia.

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

2.6.2014 19:54

Sul kävi hyvä tuuri noitten papereitten suhteen. :D

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

2.6.2014 22:20

omissa 125 deeteen papereissakaan ei mainita mitään myyntinimiä yms. pelkkä yamaha sielä 8)

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

2.6.2014 22:51

Jep! Helvetin hyvä tuuri! Tänään runkonumero vaihtui ja nyt pitäs työkiireiden keskellä keretä viemään runko ja t-palat maalattaviks. Vanteet tulee ensviikolla, varmaan samoihin aikoihin ku maalatut osat on noudettavissa. Nyt putki maalattu uudestaan, änkkä, taka svingi ja takahäkki vähä kiilloteltu, brembon etujarru hommattu ja uudet katteet ja tarrat saatu. Heti kun runko tulee takaisin nii alkaa kasaus ja siinä samalla lisää kuvia! Tää viikko on vähä hiljanen kun ei oo enää mitää hommia paitsi keulan huolto, mutta kovasti odotan, että pääsen pyörää kasaileen!

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

4.6.2014 16:21

Tossa vielä kuvia, en saanut alussa niitä tähän ku herjas et tiedostokoko liian suuri.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Yamaha YZ/DT projekti!

24.6.2014 21:24

näkee ne ainakin katsastusasemalla koneelta pyörän mallin? mutta uskon että jos on vaan asiallisessa kunnossa pyörä nii menee läpi nii että heilahtaa katsastuksesta :lol: