Katsastusaseman kautta pystyisi tekemään runkoswapin laillisesti, mutta vuosimallin tulisi olla hyvin lähellä luovuttajapyörän kanssa.
tais olla peräti, että pitää olla saman mallinen ja samasta materiaalista valmistettu?
ja myös noiden lisäksi rungon pitää olla tyyppihyväksytty. tai ainakin näin täällä mototissa on kerrottu. materiaali asiasta en ole yhtään varma sitten.
mut miten lähellä sen vuosimallin pitää sitten olla? tästä en tiedä juuri yhtään..
jollain toisella palstalla oli crossin kilvittämisestä juttua.. siellä oikea katsuri kertoi, että periaatteessa on siis täysin mahdollista kilvittää crossi, jota EI ole tyyppihyväksytty liikenteeseen, sekä nykyään jonkin lakimuutoksen vuoksi ON mahdollista rekisteröidä liikennekäyttöön EI-tyyppihyväksytyn menopelin, mutta sen täytyy läpäistä kaikki mahdolliset testit, esim. päästötodistus.
itseänikin on kiinnostanut erityisen paljon tämä crossien kilvitys ja ollut pitkään ajatuksena rakentaa valkokilpinen Suzuki RM 125 supermoto. homma kaatui pääosin siihen, ettei riitä pokka alkaa väkertää itse runkonumeroa siihen jostain Suzuki TS125R:stä.
mut varmaankin "piikin rekisteröinti" topikissa olisi järkevämpää keskustella tästä asiasta?
onnea projektiin! seurailen erityisellä mielenkiinnolla tätä.
ja tuohon jarru asiaan.. kannattaa selailla esim. mp-pitstopilta noiden 2000-luvun katupyörien osia. jonkun gixxerin etujarrusatula ja etujarrukahva, niin alkaa sitä jarrutehoa löytymään.. vieläpä kohtuu edullisesti!