Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Husqvarna WR 125 -98 |BUD RACING FACTORY|, Scalvini!

27.4.2014 0:08

Elieli. Tämmöstä rojektia on tullut aloteltua.

Ensalkuun vähän pyörästä tarinaa. Isä osti pyörän noin 6 vuotta sitten vanhalta endurokuskilta suht edulliseen hintaan, taisi olla 1300euroa silloin. Papereitahan tähän ei ole, sanoi vanha omistaja että oli palauttanut kilvet konttorille ja paperit hukkunut. Sitten tällä ajettiin satunnaisesti krossiradalla parikesää, jonka jälkeen isä myin pyörän tutulle 1000eurolla. 3 vuoden jälkeen tuttu sanoi että tulkaa hakeen husse halvalla pois kun ei sillä jaksanutkaan ajella (kävi 3 vuoden aikana kerran ajamassa, ja vaihtoi uuden wössnerin männän sisään) Husse saatiin sitten takaisin, eikä tästä kyllä paljoa köyhdytty :lol:

Sitten suunnitelmaa.

-Kilvellinen runko ON
-UM tankki ON
-UM penkki ON
-UM takahäkki ON
-Mustat katteet ON
-Pro circuit / FMF fatty BUD HGS
-VHM/madallettu + muokattu vakiokansi BUD Racing
-Sylinterin kanavat viilataan ja muokkaillaan Ei saatu vielä aikaseks
-Vforce3 ON
-Osia kiillotellaan ja maalaillaan ON

Värimaailma tulee siis olemaan aika tumma, Mustakultaisen tästä meinasin tehdä, tapesnakelta joku härö tarrasarja jos vain rahaa on projektin jälkeen! Uudenmallin mustan valomaskinkin ehdin jo hommaamaan yhdeltä paikalliselta mopopojalta, 10e siitä köyhdyin umpioineen päivineen :lol:

Päivittelen suht ahkeraan, silloin kuin jotain on tehnyt. Nyt tällähetkellä pyörästä kytkinpuoli auki, sillä kytkinlevyjen ulokkeet + kytkinkruunu olivat niin kuluneet, että pyörä kolisi tyhjäkäynnillä kun levyt pääsivät elämään. Pyörän kytkin oli myöskin ns. on/off eli remppaaremppaa ;) Osat tilailin mp-pitstopilta vähänajetusta hussesta ;)
Mäntä pyörässä on siis about 3-5h ajettu, ja pakoaukosta tiiraillen ei ollut minkään näköistä kuluma vielä havaittavissa. Myös kytkinpuolen kaikki laakerit olivat timmejä, eikä kampurassakaan ollut mitään välyksiä.

Sitten isken yhden koneella olevan kuvan tästä. Tämmösestä tilanteesta lähdettiin.Nyt on siis aika lailla osissa! (mikähän vittu, ei tietokone tunnista enään puhelinta eikä kameraa, kaikista usb porteista kokeiltu... ehdotuksia mitenkä sais ehkä toimiin?

Kuva

Kuvia siis heti kun saan kameran koneelle yhdistettyä... ennen toiminu kyl priimasti mut nyt yhtäkkiä ei pelaa?
Viimeksi muokannut ZeyRaah päivämäärä 5.12.2014 9:58, muokattu yhteensä 5 kertaa

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

27.4.2014 11:36

seurantaan menee ;)

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

27.4.2014 13:00

Nyt sain parit kuvat siirrettyä koneelle ;)

Tämmösessä kunnossa siis nyt, ootellaan tankkia, takahäkkiä ja katteetkin pitäis tilata tässä jokupäivä. Ne shimmaillaan paikoilleen, sitten puretaan pyörä ihan atomeiks ja runko ja muita osia maalaukseen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuossa yhdessä kuvassa, onko tuo pakoaukonsäätimen laippa ihan oikein?

Uutta päivitystä varmaan sittenkuin nuo mainitsemani osat tulevat, pääasiassa ootellaan kytkimen osia! :lol:

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

28.4.2014 20:05

Kiinnostasko kilvellinen 07 hussen sm valkoseks pulveri maalattu runko,swingi,häkki + katteet, tankki, penkki jne?
Viimeksi muokannut xS4vo päivämäärä 28.4.2014 20:44, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

28.4.2014 20:26

Multa löytyis vm. 2010 husse wre tankki. :)

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

29.4.2014 18:26

Löytys sm 05 takahäkki, ja on sama ku uudemmissa sm eli menee uudemmat katteet kans, ja myös ne wr katteet yms

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

29.4.2014 21:01

Runkoja tai häkkejä en enään tarvitse. Rungon hain tänään (husq wr -96) ja häkkitankkipenkki tulossa jo. Päivitystä heti kun saan siirreltyä koneen toiseen runkoon kiinni ;) Taitaakin vähän suunnitelmat muuttua, sillä uudessa rungossa on miltei virheetön valkoinen maali pinnassa. Sitä tuskin raaskin uudelleenmaalata joten mustat katteet + valk. runko. Pitää katsoa vielä :D Mitä olisitte tuommoisesta mieltä? Ps. Jos ketään kiinnostaa, niin olisi nyt sitten ylimääräsenä WR takaswingi linkustoineen (ketj. kiristäjät puuttuu!) Myöskin Husq wr 2009--> Acerbis X-seat löytyy! Yv jos tarvetta.

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

2.5.2014 23:49

Hmh. Tosiaan, tilasin siis tähän uudenkäytetyn kytkinkruunun, mutta eipä ollut käypänen...

Kuva
Oikeanpuoleinen siis tähän husseen käypänen kruunu, mutta on niin kulunut että on melkeimpä käyttökelvoton...


Kuva

Sattuiskohan kellään oleen tarvetta tuollaiselle? MINULLE TAAS SAAPI TARJOTA KUVASSA OIKEANPUOLISTA KYTKINKRUUNUA! Ei siis sovi, sillä tuo ratas kruunun ulkokehällä joka välittää voiman kampuralta kytkimelle on yli puolet paksumpi, ja hieman eri jaolla. Kone pyörii tahmeasti ja kalkattaa kun se on kiinni...Hmh, vittu. taas viivästyy! :paha:

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

25.5.2014 20:13

Jeps. Hussee alettu kasaileen, ja osia tullut jonkinverran. Senverran takapakkia, että tuohon uuteen runkoon ei kone mahdu paikalleen. Pakoaukonsäätimen koppa ottaa runkoon kiinni. Mites, oisko sellasessa OIKEASTI järkeä, että ottaisi uudesta rungosta runkonumerot tuohon vanhaan, Stanssaisi ihan käsipelillä, tai jyrsisi vaikka jollain?Mites, onko poliisit niin kauhean kiinnostuneita noista nroista, jos ei ole "pistekirjoituksella" niinkun alkup numerot on :roll: Kuitenkin, uudet mustat ufon katteet tilasin. SM/WR um takahäkkiä saa kaupitella ! Mitään ökyhintasta en osta. Ja aina tuo WR häkki plussaa ! Tankki, penkki ja putki (Husqvarna racing) tulossa ensiviikolla. Sitten kuvia kasailuvaiheesta !
Viimeksi muokannut ZeyRaah päivämäärä 30.11.2014 22:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

26.5.2014 8:19

Rungon vaihdon saa tehtyä katsastuskonttorilla ehkä jopa ihan laillisesti. Katsovat, että on samat numerot stanssattu runkoon ja tekevät ehkä papruihin jotain merkintöjä, näin olen kuullut. Joku, jolla on varmaa tietoa voisi informoida lisää?

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

26.5.2014 14:52

Ai saa :o Tarvistevatkohan jotain syytä tähän rungonvaihdolle ? Ja haittaakohan se että vanhaan runkoon ei ole papereita, ja on eri vuosimallia ja hieman erilainen (parit lisätukiputket, erimuotoiset moottorinkiinnikkeet tms), Mutta hyvä tietää! Pitänee tutkia ! ;)

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

26.5.2014 18:59

Mulla löytyy sm takahäkki, näät mun ilmotuksista, en kyl tiedä onko ökyhintanen sulle :)

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

26.5.2014 23:05

Sehän riippuu tottakai siitä, että minkä hintanen se sitten on. Laita yv ja sano hinta.

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

18.6.2014 13:25

Onko täälä ketään sähköistä tietävää? Sellanen homma ois seuraavaks et vetää valojen piuhat kytkimen kautta polttimolle. Eli mitenkäs tää nyt sit käytännössä toimii? Johtosarjasta tulee 3 piuhaa niinkuin yleensäkkin, mutta vanhassa maskissa 2 halogeenipolttimoa ja kytkin maskintakana. Nyt johdot pitäisi vetää tangossa olevalle katkaisijalle, jossa pitkät/lyhyet. Osaiskos joku antaa vähä infoo / tehä jonkunmoisen kaavio mitenkä mä noi nyt vedän?

Pyörästä muuten, rupeaa olemaan kasassa pikuhiljaa, päivittely tosiaan jäi vähälle koska puhelinta EN VIELÄKÄÄN saanut yhdistettyä koneelle monien kikkojen jälkeen (ajurit asennettu uudelleen, koitettu eri ajureita jne) Kuvia koitan jollakin konstilla saada laitettua tässä lähipäivinä. Enään tarvitsee nuo sähköt vetää, vedet sisään, tankkiin bensaa ja happea !

Re: Husqvarna WR -98 modernisointi, tekniikka + kilvitys!

26.6.2014 8:55

Noniin! Pyörä on ollut jo vähänaikaa ajossa. Hyvinhän se tuntuu naukuvan. Putkena ollut nyt katulaiskan Husqvarna Racing putki, mutta FMF fatty tulossa postissa! Välit on 13/48 ja suht lyhyiltä tuntuu, vitosella saa vielä keulan ylös ilman kytkintä, kutosellakin kunnon pompautuksella. Kytkinpommilla nousee kutoellakin ihan leikiten :D Niin hauska ajaa katulaiskan detsin jälkeen. Mites, kaverilta ostan KTM smotovanteet kun halvalla saan. Mitenkähän mahtaa asettua hussen alle ? Noh, ei siitä sen enempää ainakaan vielä. Laitan nyt projektikuvia ja parikuvaa valmiina!


Tuo kilvellinen runko kävi hitsarilla, joka teki siihen uudet koneenkiinnikkeet. Runko oli siis vm 96, ja itse pyörä jonka perustalta tämä on rakennettu on vm-99, eli ensimmäistä vuosimallia jossa uudenmallin kone. Tuo UM kone ei mahtunut -96 runkoon, sillä pakoaukonsäätimen koppa otti kiinni. Kiinnikkeet kuitenkin hitsattu TODELLA siististi, Kiitokset M.Helinille lempäälästä!
Kuva

Kuva

Kasausvaiheen kuvia!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Valmiina näyttää tältä.

Kuva
Kuva
Kuva

TÄLLÄNEN PLÄJÄYS TÄLLÄKERTAA! ANTAKAA EHDOTUKSIA JA MIELIPIDETTÄ!
Moottorin kopat maalataan vielä mustaksi, ja pikkusiistimistä mm. ruosteisien pulttien uusimista jne!