Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Vanhanliiton hussen pienimuotoinen maalaus projekti. :)

18.3.2014 19:47

Elikkäs nyt olisi vanhanliiton husseen maalausta ja ohjauslaakerin vaihtoa. Pyörähän on oikeasti Husqvarna WRE 125cc -00vm, mutta siihen on ajan saatossa vaihdettu smotot alle. Itse olen pyörän ostanut viime syksynä, kun mopon sain pois myytyä. Pyörällä itse en ole oikeastaan yhtään päässyt vielä ajelemaan, lukuunottamatta paria pyörähdystä montulla, koska korttia en itse vielä omista, vaikka eihän sitä kevaria kortilla ajetakkaan, niin ajattelin pysyä lain paremmalla puolella. Pyörä tuli minulle tämän näköisenä:
1535386_758978104125792_183641302_n.jpg
Mutta se ei omaan silmään täydellinen ollut, joten päätin alkaa maalailemaan paikkoja kuten bensatankki mustaksi:
tankki.jpg
Takahäkki mustaksi:
1554584_758977967459139_475224290_n.jpg
Ja muuta pientä hifistelyä kuten venttiilihatut, sinistä letkua, sähköteipillä etujarruletku ja niin putki kiiltäväksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut -HusQu- päivämäärä 19.3.2014 15:03, muokattu yhteensä 6 kertaa

Re: Vanhanliiton hussen pienimuotoinen maalaus projekti. :)

18.3.2014 20:21

Aluksi runko ja t-palat näyttivät karmeilta kuten kuvassa näkyy :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Vanhanliiton hussen pienimuotoinen maalaus projekti. :)

18.3.2014 20:40

Tänään hiekkapuhalsin rungon ja lasikuulapuhalsin t-palat koulussa, ja postissa tuli uusi ohjauslaakeri. :) Tuli muuten aika snädit, perjantaina pitäisi alkaa maalailemaan. :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Vanhanliiton hussen pienimuotoinen maalaus projekti. :)

18.3.2014 20:45

Kannattas varmaa toho alotusviestii vähä panostaa ja kertoo mitä tulee tekemään, pyörästä kuvaa yms. :nörtti:

Re: Vanhanliiton hussen pienimuotoinen maalaus projekti. :)

18.3.2014 20:47

Ei millään pahalla, mut ois ollu varmaan järkevin pistää noi yhteen viestiin. Ja tosiaan asiaa vois kirjotella enemmän ;)

E. Niin ja pistetääs seurantaan :)

Re: Vanhanliiton hussen pienimuotoinen maalaus projekti. :)

18.3.2014 21:49

Juu, tosiaan eka postaus on joten en tajunnut kirjoittaa enempää huomenna laitan lisää ensimmäiseen viestiin. :) kiitos muuten infosta! :)

Re: Vanhanliiton hussen pienimuotoinen maalaus projekti. :)

20.3.2014 17:08

Elikkäs eilen kävin ostamassa maalia, jonka sävytin noin suurinpiirtein vanteiden väriin. :D Kysehän on siis ihan tavallisesta miranolin talomaalista, mutta voi käyttää ruiskun kanssa ja koulussahan sitä olen käyttänyt ennenkin, joten ihan toimivaa ja halpaa on, suosittelen. :) Tänään on tehtävissä suojata rungosta ja t-paloista kierteet ihan pulteilla vaan ja päätin myös maalata jarru-/kytkinkahvat myös, joten huomenna on niiden lasikuulapuhallus ja maalaus myöskin. :D Varma en ole saanko rungon, t-palat ja kahvat huomenna kotiin, että voisi alkaa kasailemaan viikonloppuna, mutta hyvällä tuurilla kyllä, joten näihin tunnelmiin. :D
1978905_759473817409554_2080566304_n.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Hussen pienimuotoinen maalaus projekti. Maalaus alkaa! :

21.3.2014 17:23

Elikkäs nyt on maalaus aloitettu kotona. Ensiksi piti koulussa maalata, koska siellä on paljon paremmat tilat ja vehkeet, mutta opettaja päättikin yhtäkkiä, että olemme luokassa, vaikka oli luvannut meidän pääsenvän halliin. Ei siinä muu sitten auttanut kun rungot ja muut kamat kotiin takaisin ja maalailemaan. Huomasin siinä alotellessa, että maalihan on aivan liian vaaleaa, joten ei muutakun kauppaan ja lisää tummennusta maaliin, joten nyt minulla on rungossani ihan uniikkia maalia :lol: .
2014-03-21 16.20.13.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Vanhanliiton hussen pienimuotoinen maalaus projekti. :)

21.3.2014 17:33

Eikös nuo vanteet ole maalattu jollakin candy/metallihohtomaalilla että voi olla aika hankalaa tommosta talomaalia sävyttää oikeeseen sävyyn.. Itse ehdottaisin että marsmars oikeaan automaalikauppaan ja sitä kautta kunnon maalit runkoon.

Re: Vanhanliiton hussen pienimuotoinen maalaus projekti. :)

21.3.2014 19:32

No tästähän ei ole tarkoitus tulla mikään näyttelypeli, joten omasta mielestä kunhan on melkein sama väri, kuin vanteissa, niin hyvä on ja lakka päälle niin alkaa kiiltämään. :D
(Päivitetty 24.3.2014)
Elikkäs eilen illalla aloiteltiin kasaamaan hussea, aika hyvin on jo kasassa. Pari pientä ongelmaa tuli eteen, kuten alempi ohjauslaakeri ja sen ulkokehä, mutta kyllä nekin sitte saatiin paikoilleen. Vielä olisi tehtävissä keulan teippaaminen mustaksi, kahvojen kiillotus ja uusien tuppien ostaminen ja laittaminen. :D Ja rungosta ei tullut kyllä yhtään samanvärinen kuin vanteista, mutta sopii omaan silmään todella hyvin. :D kuvaa tulee myöhemmin, kun pääsen koneelle. :)