Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

17.2.2014 23:25

Hei kaikille mototnetin projekti seuraajille!

Viime kesän lopulla(Elokuu) Selailin kettuuntuneena nettimotoa, kun uskollinen käyttispyörä(Suzuki Ts) hajosi kolmannen kerran. päätin että nyt tulee RADIKAALI muutos edelliseen verrattuna.

löysin kuin löysinkin samassa kunnassa sijaitsevan honda Nsr:n joka oli varustettu 154cc polinin pyttysarjalla, isommalla kaasarilla,sekä jollymoton tehoputkella. samana päivänä käytiin pyörä katsomassa ja hyväksi toteamassa.

kotiin päästyäni täytyi ruveta pyörää tarkastelemaan lähempää ja kuinka ollakkaan yllätyksekseni pytyn ulkoseinämässä oli reikä(?).. paniikissa soitin myyjälle ja ilmoitin että näin on, ja yhteistuumin totesimme että pakkasen tekosia varmaankin on. samalla sovittiin sopivasta summasta jonka myyjä korvasi minulle pyörän hinnasta. pytty käytiin hitsauttamassa liikkeessä (joka teki muuten prkeleen hyvälaatuista työtä!).

Saatiin pytty takaisin talliin ja eikun asentamaan.. kaikki meni niin kauan hyvin kunnes vesiä ruvettiin laittamaan, porisivat suoraan pakoaukosta ulos.. siinä samaisessa millisekunnissa kun näin kävin niin lentelivät ärräpäät, kuin myös kiintoavaimet..

Viime kesästä kasvaneena ja viisastuneena(?) päätin Että kun nyt ruvetaan laittamaan niin laitetaan nyt sitten kunnolla. Noh viimeviikolla sitten bongasin nettimotosta 00-vm Nsr jossa valmiina 180cc malossi sekä muuta hilpettä kiinni (laitettu 1000km sitten liikkeessä :eek: .. kuitit tallessa! )

.Loppukesästä pyörällä oli ajettu pienimuotoinen kolari jossa meni etukatteet sekä muuta pientä hilpettä . Mutta tekniikka pelasi 100% ellei jopa paremmin . viikonlopun koittaessa (La aamulla klo 6.30 täräytettiin skoda tulille ja lähdettiin ajamaan n reilu 350km pohjosiin päin pyörää noutamaan )

paikanpäällä pyörää tutkittiin ja todettiin tekniikanpuolesta mahtavaksi (ja pieni lenkki heitettiin myös). Nyt Tilanne on tämä : Vanhasta Nsr:stä säilyy kaikki muu paitsi Moottori , uudesta otetaan moottori vanhaan .

Pyörät on tallissa palasina ja optiot avoinna , tavoitteena olisi päästä maagisen 200 km/h Yli kevarilla (liekö edes mahdollista) Kuvia Tulee kunhan saan kameran kaivettua esiin .. tekstin ulos saanti on tönkköä (liekö johtua siitä että ensimmäinen kirjoitus?) mielipiteitä saa antaa , ehdotuksia otetaan vastaan yms.! Ehdotuksia kuinka päivittää pyörän ulkonäköä? "Tällähetkellä ulkonäkö uutta vastaavassa Sp2 kunnossa(jc22) !"

Myöskin kysymys teille Nsr Tietäjille , Olen lukenut ulkolaisilta nettisaiteilta Tarulta tuntuvasta Nsr Spesiaali mallista jota on valmistettu tietty määrä 200kpl ja tiettyinä vuosina , Tämä vanhempi Nsr tuotu italiasta ja rungossa on laatta jossa vielä heikosti näkyy singneeraus sekä "12/200 speciale"sekä laatassa tämän ja nimikirjoituksen välissä isolla "SP2"

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

18.2.2014 8:55

Nyt kyllä sellanen proju että pakkohan se on alkaa seuraileen :D ulkonöästä sen verran ettå älä ainakaan katteita ota pois ja joku "ratapyörä* lookki saattas olla aika pähee tuolla tekniikalla olevaa pyörään :D

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

18.2.2014 10:03

Tottakai 200kmh on kevarilla mahdollista, meneehän jotkin Cagivat/räsät pidemmillä väleillä katteiden kanssa tuonne ilman kummempia virejä.

Mutta ellen ole väärin ymmärtäny niin tää 154cc polini oisi jopa tehokkaampi kuin Malossi. Näin ainaskin kaveri tarinoi, omia kokemuksia vaan niin tuolla mun vekottimella pääsee sen 160 noilla väleillä kun pienillä vaihteilla nokkii vielä kaasusta keulaa. 180cc, 38mm jne.

Että ei pitäisi olla iso työ _välttämättä_ :) Mutta hyvältä kuullostaa.

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

18.2.2014 17:19

noniin täällähän on toinen 154 polini näsäri. Eipä ole enään kovin yleinen tuo pytty.
ja tosiaan jos tuo 200km/h on tavote niin pitäisi olla polinilla realistisempi tavoite oikeilla osilla. Mutta kuulostaa ihan hyvältä, seuraillaan tätä muitten projujenkin ohessa 8)

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

19.2.2014 13:33

Noniin. Eilen tuli tallilla käytyä pyörähtämässä. Päivitystä senverran ,että vakiopeilit lensi hevon ketukkaan. Sähköjä vedetty uudestaan (rupeaa näyttämään jo simppeliltä sensijaan kun olisi raketti tiedettä).

Myöskin vanteet ja renkaat ovat nyt paremman näköiset , alakatteet tuli laitettua paikolleen sekä takakatteet. Jollymoton tehari otettiin pois ( edellisen omistajan laittama ) syy pois ottoon oli että putkessa reikä.. Eipä siinä reikää ollut , elikkä laipassa oli pala putkea ja pakoputki laitettu patentilla siihen päälle = rautalankaa termotekkiä yms patentteja.

Putkea irrottaessa ihmettelin miksei meinaa pultit irrota, noh siihenkin löytyi selvyyttä .mm pinnapultteja väännetty sisäänpäin että laippa pysyy... No kirosanojahan siinä lenteli kun pinnapultti katkesi ...kuului varmastikkin läheiselle abc kylmäasemalle asti.. :D :lol: . kohta tulee kuvaa nyk kunnosta ja siitä saa lähteä ehdottelemaan.

Eilen kävin myös heittämässä lenkit kun putki oli vielä kiinni niin Gps näytti max speed 186km/h , eli ei se 200 rajapyykki kaukana ole... välejä muuttamalla menee luultavasti helpostikkin rikki .. saattaisi auttaa sekin että saa pakopuolen vuotamattomaksi.. ;)


Ja vielä lisäyksenä että se 154 polinilla ei tee enään mitään . ilm halkeemia pytyn sisäpuolella pakoaukon päällä koska vuotaa siitä nesteet ... Jos joku haluaa tai tarvitseee poliniin kannentiivisteitä niin minulta löytyy kuparista tehtyjä huom ovat ihan liikkeessä teetettyjä eli ovat varmasti sopivia !
Viimeksi muokannut Nsr-sp2 päivämäärä 19.2.2014 13:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

19.2.2014 13:39

Kuva


Tässä kuvaa tämänhetkisestä kunnosta, silmää miellyttää mutta värimailma ainakin saisi muuttua.... jollei muutakin :roll:

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

19.2.2014 17:41

Tuohon otsikon tavoitteeseen pääsemiseksi täytyy kyllä joko tehoa löytyä aivan saatanasti (ei ihan vakio polinit riitä) tai sitten aerodynamiikalle tehdä vakavasti jotain. Voihan se mittariin kelailla vaikka kuinka paljon mutta siihenpä se mahtaa jäädäkin...

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

20.2.2014 11:58

Jos tuon Saat joskus tuon 200km/h tauluun niin isot propsit sulle. Patentit kuullostaa vähän samalta, kun itse nassen ostin puolitoistavuottasitten. :D

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

20.2.2014 12:39

Pistä jonku hayabusan katteet nii pitäis olla tarpeeks aerodynaaminen :DD

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

20.2.2014 18:37

Katteista siloitella turhat raot ja koloset, madaltaa pyörää ehkä hieman ja siirtää jalkatappeja taaemmas jolloin kokolaitos on kuskia myöten virtaviivaisempi + tietysti riisua kaikki turha paino pois :idea: ?

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

22.2.2014 17:53

Eilen kävin myös heittämässä lenkit kun putki oli vielä kiinni niin Gps näytti max speed 186km/h


Siis heetkinen... Nyt on helmikuu. Missä ja miten, vaadin vastauksia!

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

22.2.2014 18:31

Helsingissä ainaki ollu lähes koko talven tiet sulat niin en usko et on mitenkää mahdotonta käydä tyyppejä heittää :D

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

22.2.2014 19:37

Mikähän gepsi lie ollut ja oliko hetkellistä vai jatkuvaa jne jne...

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

22.2.2014 23:06

rainrain kirjoitti:
Eilen kävin myös heittämässä lenkit kun putki oli vielä kiinni niin Gps näytti max speed 186km/h


Siis heetkinen... Nyt on helmikuu. Missä ja miten, vaadin vastauksia!




Vastaus : Tampere -- pirkkalan Abc motari . Gps hetkellinen 193.5.(en usko).... jatkuva (yli 7s kestävä yhtämittainen vauhti ) sen 186.7

Re: Nsr 180cc / 200km/h ? Proju "JC22"

27.2.2014 13:37

]Heipä hei vaan kaikille!

Hiihtoloman (sekä sairasloman ) vuoksi on projektointi jäänyt vähälle, mutta jotain pientä saatu aikaiseksi :D

Kuva

Tuossa kuvaa pakopuolesta (sekä katkenneesta pinnapultista.

Kuva

Kuva

Tässä vanha sekä uusi laippa jollymotolle.. kuten näkyy niin vanha "hiukan huonossa hapessa" itsellä ei ole mahdollisuutta laippaa tehdä joten käytin hyväkseni emännän pikkuveljeä joka metallin ykkösellä. Kiitokset siitä villelle !

Kuva

Tässä kuvaa vanhasta suojasta (metallin värinen ) sekä "uudesta" joka tummempi.



Kuva


Jarrusatula Maalamattomana


Kuva

Ja maalattuna , sekä myöskin jollymoto näkyy (kiinnitykset alkuvaiheessa )


Kuva

Kuva

Kuva

Jotain häröilykuvia? mahdollisesti maistissa otettuja .


Lisää kuvia tulee kunhan kiireiltään kerkiää .. Nyt on ilmennyt ongelmia käynnistyksessä sekä käymisessä,kipinää tulee ja bensaa saa ,muttei käy . hörähtää välillä (?) virtalukossa oli johdot osunut yhteen ja vetäny oikkaria sekä löi kipinää. 8o ruvetaan vaihteleen sähköpuolen osia kunhan tallille asti pääsee..

myöskin puolan maadotus oli poikki (yllätys sinänsä :lol: )

eipä muuta mainitsemisen arvoista ole tapahtunut, kaasari varmaankin vaihtuu tuosta 34mm ---> litteäluisti 38mm ?en muista tarkalleen . myöskin pyttyä tarkoitus viilata (huuhtelut yms kuntoon ) kunhan tulee ensimmäinen männänvaihto ajankohtaiseksi.

valot olisi tarkoitus päivittää ksenoneihin , mutta honhan umpioissa ei ole H kantaa :o ... joutuu varmaan soveltaan, ellei jollakin ole ratkaisua ongelmaan.

soittelin eilen dynoaikaa itselleni , jotta saisi pyörän varmasti hyviin säätöihin sekä kaiken ulos mitä tällähetkellä voi ottaa


Tarkkasilmäisimmät varmaankin huomaavat että Tankki on vaihtanut väriä 8o
KYLLÄ! olette aivan oikeassa , tähän löytyy myöskin syy. Tankki on kiilloituksen alla ! ihme ja kumma kun onnistuu helpommin jos ei ole pyörässä kiinni !