Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

23.12.2013 14:09

Tuleeko kultanen vai keltanen? :D Vähän parempi muokkaus ku mun paint töherrys. :lol:

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

23.12.2013 14:20

hysqq kirjoitti:Tuleeko kultanen vai keltanen? :D Vähän parempi muokkaus ku mun paint töherrys. :lol:


Jotai Candy sävystä keltasta ajattelin. :)

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

23.12.2013 14:31

Itse oisin käyttänyt ehkä kolvattavia liittimiä tuossa johtosarjassa, ja/tai sitten noita isompia palikoita mihin tulee monta johtoa kerralla. Nuo nimittäin ei hirveän kauaa kestä ja seuraavat omistajat sitten kiroaa tuon sinun johtosarjan ;)

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

23.12.2013 15:29

OziBo_ kirjoitti:Itse oisin käyttänyt ehkä kolvattavia liittimiä tuossa johtosarjassa, ja/tai sitten noita isompia palikoita mihin tulee monta johtoa kerralla. Nuo nimittäin ei hirveän kauaa kestä ja seuraavat omistajat sitten kiroaa tuon sinun johtosarjan ;)


Katohan tarkkaan nii kyllä siellä on semmonen isompiki palikka mihin tulee useampi kerralla, ja kyllä tuo kestää ihan hyvin, uskosin ainaki tai en nää minkään näköstä syytä miksei kestäisi? Ja sit muut liitokset mitkä ei ole abiko liittimellä nii on juotettu ja kutistesukka päällä...Ja tuskimpa vaan tulee kiroamaan seuraava omistaja koska tämä ei tuu koskaan vaihtamaan omistajaa, jää tähän perheeseen. :)

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

23.12.2013 15:58

No se nyt vaan on niin, että juotettavat liittimet kestää paremmin kun puristettavat abikot. Ei niitä montaa kertaa tarvitse kiireessä nypätä irti niin kappas kun johto irtoaa + hapettuvat helposti.

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

23.12.2013 17:52

OziBo_ kirjoitti:No se nyt vaan on niin, että juotettavat liittimet kestää paremmin kun puristettavat abikot. Ei niitä montaa kertaa tarvitse kiireessä nypätä irti niin kappas kun johto irtoaa + hapettuvat helposti.


Juuh asia on siis kunnossa.
E: Kattoo sit miten pitkään kestää ja jos tuntuu että alkaa lahoamaan niin pitää tehdä uus ja kokeilla niillä juotettavilla liittimillä. :)

Jajuuu onko kenelläkään täällä kokemusta nuista uusista pinnoituksista? Ku pitäis ilmeisesti toi oma pinnottaa niin ei tarviis sitten huolehtia kesällä siitä, kerralla pistää kuntoon kaiken. Toi motoracing company ilmeisesti pinnoittaa ainaki, eikä ihan kamalan hintanenkaan ollu... :roll:

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

25.12.2013 13:46

Nättiä tulossa :3 ainakin massasta poikkeavaa :) mutta itse maalaisin jollain muulla kuin keltaisella vaikka violetilla jota ei paljon vanteiden värissä näy suomessa.

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

25.12.2013 20:53

Noniiin nyt on siis projekti virallisesti alotettu! Tänään oli alunperin tarkotus vaan vähän alottaa purkua ja meinasin vain että otan swingin irti mut en sitten malttanu olla lopettamatta ja tämmöseen vaiheeseen jäätiin. :D Huomenna olisi tarkotus ottaa keula ainakin irti ja pestä/puhdistella kaikki osat ihan putipuhtaaksi. Ja mahollisesti sitten kumit muljauttaa vanteilta pois jotta ovat valmiina sitten tulevaa varten. ;) Alla muutama kuva nykyhetkestä!

Ja juu vielä oon vähän tyhjänpäällä ton värin kanssa ku en oikeen osaa päättää... :D Nooh on tässä aikaa miettiä. :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

26.12.2013 2:19

Millä muuten peset yleensä osat? :D itsellä jäi tuo peseminen nyt syksyllä :roll: niin sitä paskaa löytyy lähes jokapaikasta. Mitä aineita porukka suosittelee rungolle, lohkojen ulkopinnalle yms. metalliosille?

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

26.12.2013 12:56

_KastikE_ kirjoitti:Millä muuten peset yleensä osat? :D itsellä jäi tuo peseminen nyt syksyllä :roll: niin sitä paskaa löytyy lähes jokapaikasta. Mitä aineita porukka suosittelee rungolle, lohkojen ulkopinnalle yms. metalliosille?


Ite oon yleensä rungon yms. perusosat niin ihan painepesurilla + hyvillä liuottimilla pessy. Koneen oon sit liuottimella ja paineilmalla putsaillu ja tarvittaessa sit tietenkin rätillä. Nyt ei kovin iso peseminen ole edessä ku muutenki tullu pestyä hemmetisti enemmän mitä olen edes ajanu. :D

Tuo motonetin liuotinpesuaine on kyllä ihan hemmetin hyvää, lähtee melkeen lika kun lika. :)

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

26.12.2013 17:15

Niin arvelinkin, se perkeleen painepesuri ja paineilma. Kumpaakaan ole saatavilla joten moottorinpesuaine ja rätti käteen. Kiitos! Onnea ja menestystä projektiin! Ps. seurantaan meni :)

Re: Husqvarna WR 125 -99 vanhuksen pieni talviprojekti!

28.12.2013 13:52

Eilen vähän putsailin osia alustavasti ja tänään jos kerkeää niin pitää pestä ihan kunnolla ja sit vois alottaa vaikka t-palojen hiekkapuhaltamisella. :roll:

Mulla onvaan tällähetkellä semmonen ongelma etten saa t-paloja millään irti... :lol: En oo koskaan irrottanut mistään laitteesta mutta käsittääkseni että ton ylemmän pitäs vaan nousta tuosta pois ja alempi lähtee nätisti sen jälkeen? :roll: Vähän oon koittanu alhaaltapäin naputella kevyesti kumivasaralla tohon ylempään palaan mut ei tunnu liikkuvan mihinkää eikä uskalla oikeen riuhtoa kovin kovasti...Onko neuvoja kellään? :s
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Husqvarna WR 125 -99 || Putsailua || Hiekkapuhallusta

28.12.2013 16:02

Hmmm, oli muuten omassa piikkisessä sillon myös tosi lujassa t-pala. Kyllä se nousee siitä ihan vaan. Muistaakseni itse lopulta vedin ulosvetäjällä sen irti :lol:

Re: Husqvarna WR 125 -99 || Putsailua || Hiekkapuhallusta

29.12.2013 14:56

Hemmetti ku eise vaan siitä tunnu irtoovan, kuminuijalla koitin naputella ja sit koitin riuhtoa yms, nii ei vaa liikahakkaan. :eek:

Noh, kamalasti ei oo edenny tai mitään en oikeen ole tehny paitsi tossa eilen tylsyyteeni motin maalasin, nätti tuli ainakin omasta mielestä. :) Sitten kiillottelin jotai pikkuosia, ei mitää kummosta.

Vielä on takaswingi ja vanteet puhdistamatta...Swingi aiheuttaa kylmiä väreitä tuolla nurkassa, ei millään huvittas alkaa pesemään on sen näkönen. :lol: Mut kaise pitää ottaa niskasta kiinni ja tänään pesasta se. :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Husqvarna WR 125 -99 || Putsailua || Hiekkapuhallusta

31.12.2013 16:07

Yksinpuhelua toisensa jälkeen... :D Noh eise mitään... Suunnitelmat ja mielipiteet muuttuu, ja kattelin vähän jo alustavasti nuita värejä joita vois laittaa tilaukseen. Mitäs olisi porukka mieltä tällasesta? :roll: Omasta mielestä ainaki perkeleen hieno! Se yks hussehan oli samanlaisilla vanteilla, mutta muuta samanlaista sitten olisikaan ku tässä. T-palat tulis kans tolla samalla värillä kuin vanteet. Porkola^^:lle taas kiitokset! ;)

Se mitä nyt tähän hetkeen tulee niin swingi on nyt jotakuinkin kokonaan hiekkapuhallettu, pitää vain käydä ostamassa hiomapaperia jotta voi joitain kohtia vähän viimeistellä vielä. Seuraavaksi jos alkais sitten vaikka takahäkin kimppuun. :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.