Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Honda Cbr 125 ||THE END||

15.12.2013 20:04

Tällaisella Hondan Cbr:llä tuli ajeltua tässä kuukaus ennen lumien tuloa. Elikkä pyörä on siis rekisteröity 2006 ja ajettu tähän mennessä 54,5tkm (joista minä 1500km). Monelle varmaan pyörä kuullostaa romulta, mutta itse en kyllä valita. :lol: Idea ois ajella tauluun 70tkm (siis ens vuoden ajot vielä) :lol: Ainoat huoltotiedot mitkä sain myyjältä oli se, että mäntä vaihettu siinä 50tkm paikkeilla ja öljyt kesällä. :D
Camera360_2013_11_17_113808.jpg

No, eihän siinä mitään, pyörä kun ei ollut kallis ja kyllähän se toimikin, kunnes olin ajamassa pyörää talliin talviteloille ja kivetyksellä lippas nurin about 5km/h vauhdeista ja sammui sitten hetken päästä. :D Sen jälkeen en ole käyntiin saanut, aivan kuin pyörä ei antais kipinää. Noh, tässä oli jo aiemmin ihan tappiin oikealle kääntäessä pätkimistä havaittavissa, joten uskoisin että entinen heikko kontakti on muuttunut katkenneeksi piuhaks jossain päin pyörää. Jollain hyviä ideoita mistä kandeis katella?
Hyvänä puolenahan tässä on nyt se, että pyörä tulee käytyä läpi ja osia on kahen cebarin eestä, niin todennäköisimmin ei tartte mitään osia ostaa uutena. :lol:
Ideana ois samalla tehdä pyörästä tyyliltään nakupyörä

Suunnitelmat:
-Pyörä käyntiin (homma numero 1)
-Öljynvaihto
-Ilmanputsarin vaihto, uus laitettu koppaan
-Etupumpun stefa (siis koko pumppu vaihtoon :lol: )
-Etujarrun huolto (jumissa, tämän takia siis kaaduin)
-Putken vaihto
-Eturenkaan vaihto
-Sopivan maskin (mmx?) metsästys ja laitto
-Uudet vilkut vanhojen hajonneiden telkkareiden tilalle (ledit mieluiten)
-Tangonpääpeilit?
-Normitangon sovittelu (halutaan tietää, että riittääkö vaijerien pituus?)
Valkosella hiilikuituteipillä pientä teippailua?
Jotain muuta? Mitä?
Windows Phone_20131030_006.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut aksim97 päivämäärä 12.4.2014 1:06, muokattu yhteensä 12 kertaa

Re: Budjettipyöräilyä Honda Cbr 125

15.12.2013 20:09

Laitetaan vielä toinen viesti tämänpäiväsiä varten. Eli pyörää purettiin ja alettiin käymään läpi.
Windows Phone_20131215_004.jpg
Lisää osia löytyy varastosta, tässä nyt lähinnä tarvittavia osia :lol:
Windows Phone_20131215_015.jpg

Windows Phone_20131215_024.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Muiden romusta omaksi helmeksi! Honda Cbr 125 06

16.12.2013 10:16

Ajovalorele.

Re: Muiden romusta omaksi helmeksi! Honda Cbr 125 06

16.12.2013 12:01

Ok no hyvä tietää. Noita erilaisii releitä onkin täs pyöräs iha kiitettävä määrä, pitäs selvittää kaikki ...

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

18.12.2013 13:10

Ihanaa seppo projektia<3 kyllä mulla ainaki riitti vaijerit nipinnapin fättikselle, piti vaan vaihtaa reittiä:P kannattaa tolle perälekki jotai tehä:) ite tehny kuituperä ja se on ton näköne-->
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

18.12.2013 19:48

Omppa100 kirjoitti:Ihanaa seppo projektia<3 kyllä mulla ainaki riitti vaijerit nipinnapin fättikselle, piti vaan vaihtaa reittiä:P kannattaa tolle perälekki jotai tehä:) ite tehny kuituperä ja se on ton näköne-->


Juu oonhan mä tota seuraillutkin :D Melkee täs laitoin sulle kysymyst yks päivä tost sun maskin loitonnuksest, se ku sopis ihan kivasti nakupyörätyyliin :) vaikka onha noit loitonnussarjoi iha polisportiltki mut ne ku on muovii ni ei oikee kiinnosta :D
Ja hyvä jos vaijerit riittää, mut nyt eka juttu tosiaan ois laittaa teknisesti hyvää kuntoo, lauantain varmaa käyttäjän Mikoo (yammu wr topic) kanssa katellaan sen mopoo ja tätä menopelii :D
mulla ei oikee oo aikaa/innostusta kuituperälle, ainoo mitä voisin tietty tehä on sen takakahvan reikiin sopivat peittolevyt. Ja täs suunnittelin et teen alkuperästen teippien pohjalle uuet valkosest hiilikuidusta ku eilen askartelin teippejen kans muutenki :D
Kattoo nyt mitä kaikkee täs innostuu ku on kuitenki talvi aikaa, vaik oisha mulla toho nastatki alle :lol:

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

18.12.2013 21:53

aksim97 kirjoitti:
Omppa100 kirjoitti:Ihanaa seppo projektia<3 kyllä mulla ainaki riitti vaijerit nipinnapin fättikselle, piti vaan vaihtaa reittiä:P kannattaa tolle perälekki jotai tehä:) ite tehny kuituperä ja se on ton näköne-->


Juu oonhan mä tota seuraillutkin :D Melkee täs laitoin sulle kysymyst yks päivä tost sun maskin loitonnuksest, se ku sopis ihan kivasti nakupyörätyyliin :) vaikka onha noit loitonnussarjoi iha polisportiltki mut ne ku on muovii ni ei oikee kiinnosta :D
Ja hyvä jos vaijerit riittää, mut nyt eka juttu tosiaan ois laittaa teknisesti hyvää kuntoo, lauantain varmaa käyttäjän Mikoo (yammu wr topic) kanssa katellaan sen mopoo ja tätä menopelii :D
mulla ei oikee oo aikaa/innostusta kuituperälle, ainoo mitä voisin tietty tehä on sen takakahvan reikiin sopivat peittolevyt. Ja täs suunnittelin et teen alkuperästen teippien pohjalle uuet valkosest hiilikuidusta ku eilen askartelin teippejen kans muutenki :D
Kattoo nyt mitä kaikkee täs innostuu ku on kuitenki talvi aikaa, vaik oisha mulla toho nastatki alle :lol:


Sitä mieltä mäkin olin et ei oo innostust ja aikaa tehä kuituperää mut sielt se sittenki tulo:3 ja tuo maski kylläkin menee iha putkii kiinni, jahka sen koson saisin tilattua:)

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

19.12.2013 11:54

onko tossa koro palaa ja mistää sellasta saisi ja voikko ottaa kuvaa että mitä reittejä oot saanu noi vaijerit jos ne riittää fättikselle
8o 8o 8o 8o 8o 8o

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

19.12.2013 11:59

mustalaistenviha kirjoitti:onko tossa koro palaa ja mistää sellasta saisi ja voikko ottaa kuvaa että mitä reittejä oot saanu noi vaijerit jos ne riittää fättikselle
8o 8o 8o 8o 8o 8o

ja vielä se että voiko joku vähän kertoo että missä' noi kaikki releet on ???

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

19.12.2013 16:28

mustalaistenviha kirjoitti:
mustalaistenviha kirjoitti:onko tossa koro palaa ja mistää sellasta saisi ja voikko ottaa kuvaa että mitä reittejä oot saanu noi vaijerit jos ne riittää fättikselle
8o 8o 8o 8o 8o 8o

ja vielä se että voiko joku vähän kertoo että missä' noi kaikki releet on ???


on koropala ja se o iha perus 1cm lattarautaa:D ja tosa kuvina koropalast ja vaijereide reitistä, ja en muista koropalan mittoja:(
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

22.12.2013 0:55

Noniin väliaikatietoa! Honda saatiin käyntiin sytkäboksin ja öljyjen vaiholla (oli muuten aivan liikaa öljyä koneessa, tuli ehkäpä noin 1,4litraa ulos! :paha: ) :) nyt kiinnostais vaan tietää nyt, että mihin kaasarin vasemmalt puolelt suht ylhäältä sen letkun kuuluu mennä? Ei huomattu ettei ollut kiinni eikä löydetty mitään mihkä pistää niin se kusi ekal startil bensaa.. Siitä letkusta selkeesti hieman kiinni se käyntiin lähteminenkin, kun sen tukki niin ei enää luvannutkaan. Apua! Video tulos aiheeseen liittyen kuhan lataa youtubeen :D

Hyväähän oli tänään se, että pumppu saatiin vaihettua (koska stefan vaihto ei riitä ja kun oli pumppu purettu niin huomattiin että sehän oli snadisti mutkalla :lol: ) samoin kuin koko etujarru joka hirttäny kiinni vaihettii :D Ja uus eturengas vanteensa kans mut sen vanteen kehä on sen verran mutkal et ei pidä paineita ku vajaan Kilon eli täytyy nappaa se kumi pois vanteelta ja vääntää toiselle :) Sitten onkin kaikki kulutusosat uusittu, eli ketjut&rattaat, renkaat, pumpun vuoto korjattu, mäntähän vaihettu sillon joskus, öljyt nyt sekä ilmanputsari ni eiköhä tekniikan puolesta voi ollasuht huoleton :)

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

22.12.2013 9:04

Tällee kaasaria näkemättä, olisko ylivuoto. Siis tulvittaa kaasaria, kun tukit sen niin kone alkaa täyttymään bensalla. Kaasari irti, kohokammion putsaus ja neulaventtiilin testaus. Neulaventtiili ei sulkeudu vaan kaasariin virtaa bensaa, vaikka se on jo täynnä.

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

22.12.2013 11:30

kersti91 kirjoitti:Tällee kaasaria näkemättä, olisko ylivuoto. Siis tulvittaa kaasaria, kun tukit sen niin kone alkaa täyttymään bensalla. Kaasari irti, kohokammion putsaus ja neulaventtiilin testaus. Neulaventtiili ei sulkeudu vaan kaasariin virtaa bensaa, vaikka se on jo täynnä.


Hmm, mistähä toi vois johtuu, ku kaasarin kaa ei oo ollu ikin mitää eikä sille nytkää oo varsinaisesti mitää tehty. Kuvan voin laittaa, ylivuotoletkulta se mustakin näyttää, mutta en keksi mihin se kuuluis laittaa osottaan, ettei se kuse joko koneen tai ketjujen päälle ku se on vähä lyhyt.. Omppa100 jos viittis kattoo omasta sepostaan, niin hyvä ois :) :nolo:
Ja nyt tuli muuten ostettuu se perus musta mmx ku halval tuli vastaa :D tanko yms roippeet jos tost kans sais piakkoin ni vois laittaa pyörän nippuu ja ajokuntoo :)

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

22.12.2013 14:37

Noniin, siis tästä letkusta kyse. Renkaanvaihtoo tässä tehty ja nyt jaksoin ottaa kaasarin takas esiin. Apuja! Kaasarinki irrottamisen tiellä paljon kamaa enkä oikeen tiedä mitä mun pitäs tost kaasarist kattoo, mikäli toi letku on ylivuoto. Oon 3 kertaa mopon kaasarin purkanu mut ei enää mitää muistikuvaa.. :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: || Honda Cbr 125 06 || Muiden romusta omaksi helmeksi!

27.12.2013 22:35

Taas on yks ilta vietetty tallilla, edelleen ihmetellen tota kusemista, kaasarin kans pelleilyy.. Ja sit purettii yks cebari alkutekijöihin ja tulos nyt myyntiin osat sopivasti! MMX ilmotteli kans siitä et on saapunu paikallisee matkahuoltoo sekä tangoista ja kiinnikkeistä saatiin kaupat, kotiintoimitusta enää vaille :) Et jos tää tästä vielä. Neuvoi tohon kaasarii saa antaa! :)