Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

16.10.2013 18:49

Mutta suunnitelmissa oli joko kääntää kone toistepäin tai kääntää rengas toistepäin, ja minusta ainaki kun koneen laittaa toisin päin eturatas pyörii "taakse"päin? Eikä tuota kyllä muutenkaan olisi mahdollista toteuttaa.

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

16.10.2013 18:59

Joo laitoin vahingossa siihen sellasen vaihtoehdon. Ja tosiaan jos koneen kääntää, niin pyörii rengas väärään suuntaan... :roll:

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

16.10.2013 20:25

Jotenkin kyllä on tunne et tästä projusta ei taida tulla mitään... :roll: Tuleekos tälle nyt tapahtumaan mitä ? Enkä tahdo nähdä enää ikinä uudestaa tämmöstä

Nytten löyty sopiva kone hondaan. Kotkan 600cc ykspyttynen kone kaasarilla, mutta ainut onkelma on että myyjä pyytää siitä hintaa 600€ :itku: ja sponsoreita projektilla ei vielä ole :(


:lol: Niinhä minäki ostasin vaikka mitä hienoo jos ois varaa 8o


Onnea nyt kuitenki tälle ja toivoisin jonkunnäköstä päivitystä josko tälle tapahtuiski jotai...

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

16.10.2013 20:50

No suunnitelmana on nytten rahan säästäminen, menee nuo hommat suurilta osin keväämmälle todennäköisesti kun budjetti vähän kusee :s

Samaten tuo firma, miltä mun piti tilata alumiinia, ei haluakkaan toimittaa mitään, vaan sieltä pitää kuulemma käydä hakemassa ite paikanpäältä varastosta jos haluaa jotain ostaa. En varmaan tämän kuun puolella kerkeä sitä alumiiniakaan hakemaan... :|

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

17.10.2013 15:47

Sanokaa mun sanoneen, tämä topicci pysyy ylhäällä korkeintaan kuukauden ja katoaa bittiavaruuteen :nörtti:

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

17.10.2013 16:40

Voi olla... :s

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

17.10.2013 17:41

Tulee väistämättä mieleen monen vuoden takainen Husseprojekti missä oli suuret suunnitelmat mutta tekijä ei osannut sitten lopulta laittaa edes etukatteita takasin paikoilleen xD en vaan millään muista enää että kenen proju se oli:D

Noh en tietenkään väitä että olisit niin avuton mutta ei tämä silti kovin uskottavalta vaikuta, kaiken huippu oli tuo sponsoreiden kinuaminen :D vaikka ne jo ovelasti poistit:p
Vai volkkarin pytty cbr lohkoon.... :D
Noh mielenkiinnolla ainakin itse odottelen, että mitä tästä seuraa, mutta jos pitäis veikata jotain niin ei hyvältä näytä....

Mutta jokatapauksessa onnea sponsoreiden hankintaan ja projuun, tuut nimittäin tarviimaan sitä :D

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

17.10.2013 18:13

Joo volkkarin pytyn laittaminen tohon tulis kalliimmaks, kun 600cc koneen hommaaminen, niin jos jotain muutoksia koneen suhteen tulee, niin uus kone.

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

18.10.2013 1:58

Härreguud mitä juttua.. ja vieläpä parhaimpia (taikka pahimpia) en päässyt lukemaan kun kerran poistit ne. Tässä topicissa ei ole päätä eikä häntää jos minulta kysytään. Sääli kun nämä CBR-projektit tuppaavat useimmin olemaan tälläsiä "vaihdan tangon ja maskin. teen jotain muutakin sitku saan rahaa. jos teen." -projekteja.

Ja muutenkin, en ymmärrä että miksi purat 12tkm ajetun cbr:n ruiskukoneen? Pomminvarma kone mikä kestää perushuolloilla hamaan tappiin asti, ei sitä tarvitse kauheasti purkaa :D

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

18.10.2013 12:53

Bolt-on-big-bore-kit on ihan hyvä vaihtoehto, jos tehoja haluaa ulos.

Jos oikeasti haluaa rakentaa, niin paras vaihtoehto on yksmukinen krossin kone, jossa ketjulinja on koneen vasemmalla puolella. Menee oikeasti rungon väliin (väitän, ettei edes 2-sylinterinen mahdu tuohon runkoon), mutta silloinkin on vaarana, että kone tulee liian matalalle. Ketjulinja kun pitäisi saada mahdollisimman tarkasti kulkemaan takahaarukkalinjaa pitkin. Tietysti kääntämällä konetta etukenoon saadaan ratas oikealle kohdalle, mutta sillonkin pytty ottaa ylhäältä runkoon kiinni. Vaarana on myös, että sylinteri tosiaan on liian korkea. Ei kukaan lähde muuttamaan takahaarukan kiinnityskohtaa, silloin menee alustageometria ihan päin vittua.

Tässä vaihtoehdossa sitä rahaa pitää oikeasti olla, koneet maksavat 600-1000 €, sitten vielä päälle uudet ketjut ja rattaat (offset saattaa muuttua ja takaratas tottakai pitää teettää). Koneen kiinnikkeet on helppo juttu. Vielä tarvitsee johtosarjan ja sytytyslaitteet, mutta tuohon hintaan ne tulevat varmasti jo mukaan. Nestekytkin ei ole välttämätön, mutta jos koneen päässä sellainen on niin kahva tarvitsee tilalle. Pakoputki on helppo vääntää, jos löytyy putkentaivutin.

Jos nämä saa handlattua niin sitten mopo onkin vain bensaa ja starttausta vaille käyntikunnossa. Seuraavaksi huomataan jo, ettei jousitus ja jarrut riitä millään. Itsellä oli jo vaikeaa yli 20-vuotiaan TZR125 kanssa, kun kulki kovaa kuin mikä, mutta alusta ja jarrut oli jo niin heikossa hapessa, ettei se ajaminen ollut mikään nautinto.

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

18.10.2013 12:55

Ablu kirjoitti:Ja muutenkin, en ymmärrä että miksi purat 12tkm ajetun cbr:n ruiskukoneen? Pomminvarma kone mikä kestää perushuolloilla hamaan tappiin asti, ei sitä tarvitse kauheasti purkaa :D

Samaa mieltä.

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

18.10.2013 14:35

Olisiko kellään muuten tietoa tuosta ktm lc4 koneesta, että onko siinä hudraulilla toimiva kytkin vai perus vaijerijuttu?

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

18.10.2013 15:17

Just having a look, the 2002 was a cable, the 2003 was hydrolic

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

18.10.2013 16:52

Jos nyt mietitään ihan kunnolla, niin jo 250cc moottoripyörissä on edessä tuplalevyjarrut, järeämpi alusta ja ylipäätään ovat leveämpiä kuin CBR125R.

Rahaa menee 600 € moottoriin. Perustarvikkeisiin eli huolto-/kulutusosiin (öljyt, nesteet, suodattimet, bensa- ja alipaineletkut, vaijerit, rattaat, ketjut, jäähdytinletkut) noin 150 €. Sitten muutoksiin (kannakkeet, pidempi jarruletku, takaratas, pakoputki - huom. 2 alkukäyrää, bensatankkiin lähdöt letkuille ja hana, sun muut yllätykset) noin 220 €. Toivottavasti koneen mukana tulee kaasari, se on muuten 100-150 € potti. Sama se, ostatko vakiokaasarin vai halvemman ja sitten teet siihen passelin imukaulan. Yhteensä karkeasti 1150 €. Paljonko aattelit rahaa laittaa? Tarviiko sitä uutta konetta kenties rempata?

Re: Honda cbr "sepontappaja" rojekti

18.10.2013 17:21

http://www.altmann.haan.de/ktm_lc4_flywheel/
Hyviä kuvia. Tosta sivukuvasta mittailin (takavanteen 17" mukaan) koneen sivumittoja.
Kuva
Punainen mitta 32,6 cm
Sininen mitta 20,5 cm
Vihreä mitta 37,9 cm
Keltainen mitta 30,3 cm
Huomio, että CBR sylinteri on kallistettu eteenpäin ja tässä on suora. Ketjulinja on noin 10 cm korkeudella alapalkista.

Miten käy syylärin? Mielellään syyläri saisi mielellään olla korkeammalla kuin koneen yläpinta, jotta sen saa ilmattua.

...ootsiä nyt ihan varma tästä projektista?