Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: 180cc NSR-fighter │ Pitäis säätää, kuka jaksaa?

15.12.2013 0:12

Vuorokausi puljattiin ja tässä saavutus.

kuva0139.jpg


-Takahäkki lyhennetty.
-Jäähdytysjärjestelmä rakenneltu paisaria vaille.
-Pyörät irrotettu ja otin renkaat tallilta mukaan kotiin, lyön rautaa täyteen.
-Mittaristo ja kierroslukumittarin vaijeri asennettu.
-Pyörimiseen vaadittavat johdot kolvattu kiinni toisiinsa ja sammutusnappula asennettu.
-Ylempi kolmiopala vaihdettu elinluovuttaja-RD:stä.
-Pakoputki asennettu.
-Toinen ohjaustanko tehty.
-Muuta sellasta.

kuva0140.jpg


Mittaristo ja sammutusnappi Masseyn vanhasta jääraapasta askarrellusa paneelissaan. Virtalukkoa ei tule, avaimet häviäis kuitenkin.

Homma jatkuu viissiin viikon päästä uudelleen. Silloin pitää tallilla kuitenkin oikoa äitimuorin peugeutin helmapelti, mutta kai sitä ny vähä ehtis tätäki tehä sillä aikaa kun maali kuivuu.

kuva0143.jpg


Niitä on liikaa...

See ya, mä alan vetää renkaisiin poralla reikiä!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR, s. 2

15.12.2013 13:28

Kumpiko siis puuttuu, servomoottori vaiko sen ohjainboksi? Mulla olisi niitä 5-johtoisia servoja, jotka vaatii sen erillisen boksin toimiakseen hyrymycket. Jos se boksi uupuu, pääsee helpommalla kun etsii uudemman 3-johtoisen servon ja kytkee sen kiinni. On se YPVS ihan kiva olla, omassa härvelissäni kokeilin ensin lukita sen auki, mutta oli niin persiestä ajaa, että hankin sen 3-piuhaisen servon.

Re: 180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR, s. 2

15.12.2013 19:05

Ohjainboksi puuttuu, mutta voi olla että se löytyy jostakin pahvilaatikon pohjalta vielä.

Servo on tosiaan tässä 5-johtoinen. Käykös se 3-johtoinen servomoottori suoraan viisjohtosen paikalle?

Kiitti jokatapauksessa vinkistä, ajettavuus voi kyllä olla mielenkiintonen jos säädintä ei saa skulaamaan.

Re: 180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR, s. 2

15.12.2013 20:00

Kyllä se menee kutakuinkin, jostain musta/ruskea liittimestä otin virran sekä maan ja ohjainboksille tulevasta musta/valkoinen johdosta sen kierrossignaalin. Hyvin toimi.

Re: 180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR, s. 2

27.12.2013 23:51

Hyvvee jouluu!

Tetsaria jatkettu:

kuva0148.jpg


Johtosarja suolestettu ja kaikki turhat langat napsittu poispoikkeen. Stongat heitetty mallilleen, samoin kuin vanha ysikawan tuikku keulaan. Kytkinkahva ja -vaijeri paikallaan, samoin tehonsäätöhilppeet toisessa kahvassa. Vapari paikallaan. Takana pulttikumi paikallaan, etunakki vielä kesken, nyt vaan kesäpyörä etuhaarukassa valeissa kiinni.

Sähköistä sen verran, että akun luo tulee päävirtakatkaisin, josta etuvalo ja YPVS saa käyttöjännitteen. Muita namiskoita ei tule.

Mittaristo on ja pysyy, kierroslukumittari todettu ainakin toimivaksi. Mittarivalot pelaa kans.

kuva0152.jpg


Lisäksi paisari askarreltu kiinni, näkyy ylläolevassa kuvassa jäähyttimen kyljessä. Aika hyvä tuli.

Mäkistation:

Siitä pakoaukonsäätimestä, että sitä ohjainboksia ei löytynyt. RD:n boksi ei käynyt suoraan -> ratkaisu, otetaan sekä ohjainlaite että servo RD:stä! Ohjainboksi meni suoraan servon liittimeen kiinni, ohjainlaitteelle kytkettiin vaan jännite, maadoitus ja kierrossignaali. Toimii kuten kuuluu, servo kääntyy jossain kuuden-seittemän tonnin hujakoilla.

To do:
-Päävirtakytkin akun viereen
-Eteen pulttikumi kans, takasen pultteja pitää laikalla vähän lyhentää, sentin verran liian pitkiä
-Stongat lyhentää ja maalata, ettei ruostu (saa muuten nähä miten huonekaluputki kestää kaatua...)
-Vaijerien lopullinen reititys. Eipä tässä muita vaijereita ookkaan ku kaasu ja kytkin.
-Lyhyemmät välitykset
-Takahäkille ehkä sitä kulmaa
-Tankki ja penkki paikalleen ja kiesii!

kuva0150.jpg


Eipä tässä kiire oo, pihalle kun kattoo ni kovin on vielä vihree nurmikko...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR, s. 2

28.12.2013 0:30

Hyvä että sait säätimen pelaamaan. Huomattavasti miellyttävämpi ajaa, kun ei tarvitse naama irveessä koettaa repiä konetta tehoalueelle. :D

Re: 180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR, s. 2

23.2.2014 15:19

Hei, let`s update dis!

kuva0165.jpg


Täs kävi nyt näin. Pyörä on ollut valmis jo liki kaksi kuukautta, mutta en oo saanu aikaseks ottaa kuvia tai päivittää tänne.

Vaan hyvin se saatana kulkee jäällä! Tosin stonga on ihan liian matalalla ja lyhyt, käy jo parin kierroksen jälkeen käsille, ja muutenkin kaltaiseni rappionuori joka ulkoilee vain tupakoidessaan on aika tiukilla pyörän kanssa. Kuuden millin teroittamattomilla pulteilla on loppuunsa aika hyvä pito jäällä. Kunhan pitokykyyn oppii luottamaan, ei oo konstikaan viedä mutkissa jalka maassa kallellaan sivuluisussa kaasupohjassa wrumwrumwrum.

Tosin akku jääty ensimmäisenä pakkasyönä, joten YPVS ei nyt sitten toimikkaan... No, saa sen tehoalueelle kytkinpommillakin. Veto alkaa jostain seittemästä tonnista, sen jälkeen on yheksään ja puoleen silkkaa hupia, mutta seittemän alle on kyllä ihan hengetön.

kuva0164.jpg


Ruma kun piru mutta nin olen minäkin!


Näsäristä sen verran, että se toimii. Ainakin periaatteessa. Säädöt siinä on ihan vituillaan, mutta se säädetään keväällä kunhan pääse testaamaan. Sanon vaan että se kytkin luistaa sitten takuu varmasti... On mulla onneks yks ylimääränen kytkinlevysetti jossain jos se nyt sattuu sulamaan. Uuden akun siihen tarvii, sitpä se ois siinä.

Siihen broidin keltaseen täyskatettuun nasuun pitäs hommata uudet liukuhelat etuputkiin, ihan holoväljät. Ne on vaan vähän kien alla. Huoh.

Ja skootteri vaihtu autoon! Tuli Nissan Primera, vuosmallia 1994. Kakslitrasella kuustoistaventtiilisellä maamoottorilla. Tekniikka on hyvä, mutta kori parista kohtaa puhki ja alusta kulunut. Siitä kuitenki auto tehään, saan kortin syksyllä. Pitäähän sen auton olla semmonen, että ei sisällä niin röökinhaju haittaa! Se on verottanu paljon aikaa kakspyöräsiltä, mut nyt se on silleen purettu että korin ruosteita voi alkaa hiomaan ja putsaamaan.

Onko kenestäkään tuntunu ikinä siltä, että projekteja ois liikaa ja aikaa liian vähän? Siltä, että vois ajaa kaikki pihalle isoon kasaan, hakee pari kiloo pentriittiä ja kannun diiseliä ja makkarapaketin? Anyone?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR, s. 2

23.2.2014 15:31

Mukavia tämmöset projut missä ei vaihteeks tehä rahalla ja sillei :D

Ja joo itellä on ainaki tunne et projekteja tuppaa olemaa jo liikaa ku 2 kevaria projektin alla, sen lisäks vielä mopoa joutuu vähä väliä rakentamaa/korjaamaa + autostaki pitäs kansi korjauttaa et saapi sitte myyntii/ajoo kunha kortti sillekki riittää :D

Re: 180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR, s. 2

23.2.2014 21:55

Käyttäjältä tanskude voi kysellä vinkkejä talviajamiseen, sillä oli kolmena perättäisenä talvena talvimopoina TZR, NSR ja GPR. Kahvalämppärit ja kahvasuojat kuulemma autto melkosesti.

Re: 180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR, s. 2

16.3.2014 22:05

Hoiiiiii!

Kävin tossa ajamassa Näsärillä :seko:

Tässä talliviikonloppu kronologisesti kerrottuna.

Tosiaan kevään eka ja pikainen koeajo paljasti kaksi ongelmaa: kytkytin sluibailee ihan homona ja lämpenee, ei nesteet kierrä.

Ajelin takas talliin ja leväytin kytkimen auki. Siinä puristellessa kytkinjousia ja hohhaillessa että "voivoi kun on löysät" sattu just enomies tulemaan tallille ja vinkkaamaan, että yhessä osakassa ois ysisatasen Kasawian kytkinjousia. Ne oli tosin vakiojouset, mut hei, oli siinä GPZ:ssa kuitenkin sata heppaa jo tehtaan jäljiltä. Mittailin jousia keskenään ja nehän oli muuten samanlaiset, mutta Kawasakin jouset oli noin millin lyhyemmät. Korjasin asian tekemällä kymmenen millin prikoista shimmit reikää hieman suuremmaksi poraamalla jokaisen jousen alle, että jousissa säilyy pieni esijännitys.

kuva0170.jpg


Kytkin kasaan ja namnam kun tuli jämäkän olonen kytkinkahva! Ei tosin pitäs olla vielä liian tiukka (lue: tuskin se vielä näillä jousilla korkkaa).

Sitten uudet öljyt:

kuva0173.jpg


Kannatta se öljyproppu laittaa kiinni ennen ku kaataa uudet liukkarit sisään VITTU! Nooh, käytiin kirkolta hakemassa litran pönikkä gulffia ja voimansiirto on täten kasassa.

Sitten se jäähytysneste... Ei lähteny kiertämään millään. Ylävesiletku lämpenee painekorkkiin asti, siitä eteenpäin on kylmä. Ei auttanu kallistelu, ravistelu, koneen käyttäminen ilman korkkia, letkujen puristelu eikä raottelu.

Vesipumpun siipipyörältä oli yks siipi murtunu irti poikki paskaks. En tiiä vaikuttaako se niin paljon, että ei nesteet kierrä ollenkaan... Uus siipipyörä on joka tapauksessa tilattu, pitää se vaihtaa kuitenkin koska epätasapaino=ravistus ja värinä=stefa alkaa vuotaa. Kassellaan kunhan uus siipipyörä on kiinni että kiertäiskö sit. Ens viikonloppuna.

Ei täs viel kiire oo, pariin, kolmeen viikkoon ei kuitenkaan kehtaa vielä ajatellakkaan ajokauden alottamista.

Vaan äkkiä se pirulainen otti satasen vaikka kytkin huuti hoosiannaa joka vaihteella 8)

Vinkkejä ja neuvoja kuumenemisongelmaan otetaan vastaan, samoin kuin muitakin ehdotuksia ja palautetta. Haukkukaa vaikka.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR | Projektit valmiita

12.4.2014 22:10

Oeeeee, kymmenentuhatta katselukertaa!

TZR on valmis, jatkojalostusta tulee seuraavalle jääratakaudelle sen verran, että monttupyörästä on pakko saada stonga ja takahäkkiä nostettava vähän että jaksaa ajaa pidempään kun kaksi kierrosta. Sit ehkä vähän viritetäänkin jo!

NSR on samoin valmis. Perimmäinen syy alkuperäiseen kiinnileikkautumiseen ja lämpöjen nosteluun oli kiinnijuuttunut termostaatti. Uusi termostaatti varastettiin RD:n kannesta, muahahahaah!

Honda tuntuu pelaavan varsin mallikkaasti, ruutia on, ja samoin perusvääntöö, kaasua ei tarvii juuri ollenkaan kun lähtee ykkösellä liikkeelle. Samaten kahvaan reagointi on mukaan välitöntä eikä kierrosrekisterissä oo oikein minkäänlaisia notkahduksia. Tehoalue on tosin hieman kantikas, jossain 8000 rpm kohdalla voi puhua jopa tehopiikistä, mutta hyvin vetää myös sen alla.

Eilessä päivänä se saatana jätti vaan tielle! Tänään haettiin mopo peräkärrillä takas pihaan syyniin, jossa paljastui, että tulpanhatussa oli kosketushäikkää (tulpanhattu oli hiilenmusta :D). Uudella tulpalla ja -hatulla alko pelaamaan.

Myös Näsäriin tulee ensi talveksi pulttikumit, että päästään jäälle ajamaan kahdella pyörällä kilipoo!

Mut eihän tässä muuta. Kiitos kaikille lukijoille ja kommentoijille, palataan asiaan syksyllä kun koittaa aika paikata tulevan kesän lommot.

Ooraah!

kuva0184.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.