Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

180cc NSR-fighter │ Jäärata TZR | Projektit valmiita!

16.9.2013 16:36

Here goes...

Miten tähän tultiin?

Sain kevarikortin vuosi sitten syksyllä, ja silloin haettiin sukulaisilta eka Näsäri. Tuolla keltamustalla ampparilla ajeltiin tämä kesä, ajokauden kymmenen tuhannen kilsan tavote on vielä tuhatta vaille. Elokuussa haettiin toinen. Koska pikkubroidin ajo-oikeus nousee ensi keväänä myös luokkaan A1, perii kakkosversio multa ampparin, ja mulle tuli tuo kuvan punanen kikotin.

CIMG6024.JPG


Viikko mentiin punasella, 1995-vuoden Nassella niin että hippulat vinkuu. Jo parin päivän ajon jälkeen kävi ekan kerran kehnosti: läpät räjähti. Edellinen omistaja oli jättänyt hiilikuituläpistä rajottimet pois, joten lopputulos arvattavissa. Tässä vaiheessa ois ehkä kannattanu vähän alkaa aukomaan myllyä...

Tasan viikko hankinnan jälkeen se sitten jurppas kiinni. Syy harvinaisen selvä.

kuva0061.jpg


Kannen eikä pannun tiivistepintoja ei oo mitenkään putsattu. Näkeekö joku kannentiivistettä? Tai mitään merkkejä siitä, että siellä ois joskus ollu semmosta? Piruuttani laitoin edelliselle omistajalle tekstarin ja kerroin tilanteestä. Jäbyli väitti laittaneensa kyllä tiivisteen sinne, ja arveli tiivisteen palaneen pois välistä-->nesteet hävinny. Mutta juuuu, ei mikään kannentiiviste pala tällä tavalla. Jotain tiivistemassan jämiä kuitenkin tuntu olevan välissä.

Tää häiskä ansaitsis vaikka diplomin: eka poistaa hiilariläpiltä rajottajat, että saahaan enemmän soppaa koneeseen, ja sitten jättää kanspahvin pois nostaakseen puristuksia. Voi vittupillupuupallo.

Mutta unohdetaan se ja siirrytään ite rojektiin.

Unelmia, haaveita ja alumiinilastuja

CIMG6039.JPG


Noniiiiiin, huligaanit ja tulevat rattijuopot!

Kun kerran mäntä tavotti sylinteriin ja jämähti kiinni, niin ei se alakertakaan selvinny ihan vahingoitta. Kone halki ja uutta luakeria ja tiivistintä ynnä muuta sellast, u know? Nyt eka rakennetaan alakerta kestämään isompaa putkee. Saattaa myös olla, että imukanavasta lähtee samalla vähän ylimäärästä tavaraa pois... :seko:

Just tässä vaiheessa ollaan nyt menossa, pitää paukutella vanhat laakerit ja stefat irti lohkoista.

Projektin tavote on yksinkertanen: mennä ens kesänä ihan luokattoman lujaa.

Palaillaan.

-rr
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut rainrain päivämäärä 12.4.2014 22:11, muokattu yhteensä 7 kertaa

Re: 180cc NSR

16.9.2013 20:15

Vaihdettavat laakerit ja steffanit irroteltu ja lohkoja alettu sahailee:

kuva0066.jpg


kuva0068.jpg


Punanen viivantapainen kuvaa imukanavan alkuperäistä alareunan muotoo, sininen tulevaa. Suunnilleen.
Huutututututututuutuutuuutu!

Jos muuten joku tietää, mistä saa vaihteistoon laakerit SCO345 ja SCO284 ni saa sanoo. Laakerit on NTN:n valmistamat ofc.

Laitettiin muuten viikonloppuna pikkuveikan snuutteriin kompressori. 30 kilsaa Itä-Suomalaista kivikkopeltotietä ei kuulemma tuntunu turvalliselta.

CIMG6037.JPG


Jatkuu huomenna imukanavan viilaamisen merkeis.

-rr
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR

16.9.2013 20:33

Upeeta toimintaa ;) Tuleehan näitä nasse poikia nyt jostakin :P Laitappa kuvaa joka nurkasta tuosta punasesta ;) ?

Re: 180cc NSR

17.9.2013 17:52

mns97 kirjoitti:Laitappa kuvaa joka nurkasta tuosta punasesta?


Copy that.

2013-09-14 22.35.02.jpg


nimetön.png


Ompas huonoja kuvia. Siinä se nyt kuitenki on nykykuosis, kokonaisena siitä ei taida olla montakaa kuvaa... Ulkonäköön en aio ainakaan tän projektin puitteissa kajota, vittu, menee fyrkkaa muutenki. Sitä paitsi mä tykkään ton tyylistä, pointti siitä edelliselle omistajalle.

Mittarina Sigma ja takanakkina 150, jolle pyörä on itse asiassa muutoskatsastettukin. Koko perä, siis tuo musta möhkäle tos, on muuten peltiä, ei suinkaa muovia/lasikuitua tai muutakaan mammanpoikien matskuu.

Pajaaaaan---->
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR

17.9.2013 18:32

Imukanava valamis.

kuva0070.jpg


Röörin muokkailuun käytetyt työkalut.

kuva0071.jpg


Rautasaha, minirautasaha, lattaviila, kuvasta puuttuva sahaviila ja santapeipperiä. Virittäminen on helppoo ja hauskaa ku lasten hakkaaminen!

kuva0069.jpg


Ton laakerin irrottamisesta saatta tulla vielä hyvinkin mielenkiintosta... Jos tuhois ton sisäkoolin ja laakerihäkin tosta jollain, ja sit migillä palkoo ulkokoolin sisäpuolelle. Jos se siinä kutistuis kivasti ja lähtis suosiolla. Tai sit vedän kempillä tohon kasimillin tapin pystyyn ja paukuttelen liukuvasaralla pihalle, emt. Koulusta saa onneks jonkun verran välineellistä jeesii, puhutaan sentään valtakunnan parhaasta autoalasta.

Huomenna vois käydä paikallisessa laakeritaivaassa juttelemassa mukavia noista kahesta vaihteiston laakerista, joista aiemmin mainitsin. Tuntuuvat olevan kiven alla.

Tän hetkinen battleplan

1. Repiä tuo yks laakeri lohkosta huitsinnevadaan.
2. Hankkia uudet laakerit ja kampuran stefat ja asentaa ne.
3. Viskellä kaiken maailman voimansiirrot ja kampiakselit sisälle ja lohkot nippuun.

Tän pidemmälle ei nyt jaksa ajatella. Listan kolmoskohta ois kiva saada tehdyks syyslomaan mennessä. Eli laakeroitu alakerta viikolla 42! Saa nähä kuinka käy...

-rr
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR

17.9.2013 19:02

kuva0072.jpg


Tosissaan siellä kampikammiossa kävi jotai männästä irronneita murikoita pyörähtämässä, jotka teki vähä hakkaumia veivin pohjaan. Hioin jälet pyöreeks mut silti, jos se jostai ratkee ni tosta. Sanokaa mun sanoneen.

Samalla kiroilulla tasottelin kampuran limppuun tulleita skraapuksia.

Randomkuva mäntäkokoelman kuopuksesta:

kuva0073.jpg


Vasta kolmas päivitys tänään, wuhuuu!

-rr
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter

18.9.2013 20:46

Lähtihän se saatana.

kuva0074.jpg


Laakerin irrotukseen käytetyt työkalut:

kuva0075.jpg


The feeling.

Tän näkösessä murjussa tätä tehään. Kotona vaan tällänen kylmä ja vetoisa kanankoppi, mummolassa, eli ns. tallilla vähän isompi ja lämmin paja.

kuva0076.jpg


Huomenna laakerikauppaan. Ei muuten ketään taida kiinnostaa mikään räpeltäminen, jos siihen ei liity jokin energiajuomamerkki, enduro/smotopyörä tai pinnojen kiillottaminen ja katteiden maalaaminen?

-rr
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter

19.9.2013 21:20

Hienoa yks nasse proju lisää tänne. (Y) Lepposaa settii. Samaamalliinku jatkat paljo kuvia yms... Ps. melkein yhtäiso kun toi meiänkii koppi missä ite rakentelen. :D

Re: 180cc NSR-fighter

19.9.2013 22:47

Kiitti kommentista, oon seuraillukki teikäläisen puuhailua täällä. Toivotaan että siellä alkaa männät kestämään!

Uudet laakerit tilattu, viikon päästä lohkot läjään.

Ei muuta raportoitavaa.

-rr

Re: 180cc NSR-fighter

20.9.2013 17:31

Hommasitko uutta kankea? Tai kanki itsessään ei varmaan oo mikskään mennyt, mutta toi laakeri vähän arveluttaa. Itellä makso uus orkkiskanki+laakeri+vaihtotyö+tasapainotus jotakuinkin 140e, joka ei sinällään ollut paha hinta mielenrauhasta, toivotaan kuitenkin että kestää, jos et siis vaihtanut.

Pyörävalintahan on luonnollisesti ihan oikea, näsärithän on nykyään melkein ilmaisia. :D

Re: 180cc NSR-fighter

21.9.2013 0:38

En hommannu, tolla mennään. Laakerissa ei tunnu pitkittäisvälystä, kaikki neulat on tallella ja muutenki tiptop. I like to live a riskfull life etc.

Ja sanos muuta, tosin tän pyörän kohdalla hankintahinta taitaa nyt melkein tuplaantua... :D

PS. Käyttis urinoi bensiiniä. Perkele.

Re: 180cc NSR-fighter

21.9.2013 12:09

Löysin nettimotosta ton punasen myynti-ilmon, tässä siis kuvia niitä halajaville. Ulkonäkö on just tollanen.

http://www.nettimoto.com/honda/nsr/1556908

Laakereita venaillaan.

-rr

Re: 180cc NSR-fighter

26.9.2013 20:05

kuva0077.jpg


Laakerit tuli ja asennettiin. Huomenna viskaan palikat reppuun ja painun viikonlopuks tallille kasaamaan alakerran ja hipostelemaan muutaki pyöriin liittyvää, siitä sinnempänä.

En muuten suosittele käyttämään puista pöytää kuvan touhuun, meinas palaa koko paska... Nojaa, meni jo.

Ens kesän tekniikasta sen verran, että tosiaan se isompi pannu tähän tulee, mut muuten mennään vakioromuilla, siis 28-millisellä lortolla ja vakioputkella. Ainakin alkuun :seko: Kiva ois saaha kierrosrekisterin alapäähän voemoo, ei tää kuitenkaa oo mikää huippunopeuspyörä.

Ketään ei vissiin kiinnosta, mut se ei mua kiinnosta.

-rr
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: 180cc NSR-fighter

26.9.2013 20:25

Miksi se siiveke piti sahata lohkoista pois? Sehän ohjaa seosvirtaa ihanasti huuhtelulähdöille. Jos sillä oli tarkoitus lisätä virtauspinta-alaa, niin limputhan sielä on edessä kumminki, ja ehkä turha tuolta hakea viimesiä virtausaloja jos kaasutin on 28. Vai oliko tarkotus lakskea kampikammion puristuksia?

Re: 180cc NSR-fighter

26.9.2013 21:11

Hyvä pointti.

Siivekkeen poistolla haettiin nimenomaan isompaa virtauspinta-alaa, sillä siiveke oli siinä mielessä huonon mallinen, että se supisti imukanavaa etenkin reunoilta aika rajusti. Jätin lohkoon kuitenkin hieman hyppyriä, joka ohjaisi seosta kohti huuhtelulähtöjä, ja limppu hoitaa ohjaamisen loppuun. Vai?

kuva0083.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.