Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: 180cc nassen rojektointia!

11.8.2013 22:02

Enpä ois uskonu ekan kuvan perusteella että nuin hienon pyörän saat rakennettua :eek: Minkäslainen on takavalo?

Re: 180cc nassen rojektointia!

12.8.2013 0:04

Mittaappa staattorin ns ensiöpuolan kahden(?) johdon resistanssi vai mikä virallinen nimi onkaan kun ohmeja katselee. Ja sitten myös impulssikäämin.

Re: 180cc nassen rojektointia!

12.8.2013 22:04

EepiM kirjoitti:Enpä ois uskonu ekan kuvan perusteella että nuin hienon pyörän saat rakennettua :eek: Minkäslainen on takavalo?


heh. :lol: takavalo on joku perusvalo mc scatterilta.

KUISKUIS kirjoitti:Mittaappa staattorin ns ensiöpuolan kahden(?) johdon resistanssi vai mikä virallinen nimi onkaan kun ohmeja katselee. Ja sitten myös impulssikäämin.


tänään mittailtiin ja staattori on kunnossa. mutta voisko asiaan vaikuttaa se, että multa puuttuu startti ja servo moottori? jos se virta ei pääsekkään kulkemaan sytytyspuolalle, kun ne puuttuu.


tänään rupesin vääntämään etulokaria 1mm pellistä.

aihiota.

Kuva

ja sitten mäiskittiin armottomasti!
Kuva

sitten näytettiin muutamaan otteeseen EW:tä ja tulos oli tämä.
Kuva

paikallaan.
Kuva

ja sitten vääntelin tollaset sivuosat.
Kuva


nuille saa vielä näyttää rälläkkää ja hitsiä kovallakädellä.
Kuva

nyt on voinu vähän löysäillä tämän projektin suhteen, kun työt alkaa vasta enskuussa. :)

8)

Re: 180cc nassen rojektointia!

12.8.2013 23:06

Kyllä hienosti pelti taipuu ai että 8) Ei voi muutakun ihastella sama oli tuon edellisen projun kanssa. Jatka samaan malliin! ;)

Re: 180cc nassen rojektointia!

17.8.2013 14:10

Melkonen seppä oot kyllä näitten kanssa, jatka vaan samaanmalliin!

Re: 180cc nassen rojektointia!

7.4.2014 3:22

haapapuru125 kirjoitti:juu kyllä se tankki nyt mustalla maalataan.

kuvissa tuo sylinteri ei näytä kovin pahalle :roll: mutta jospa sillä tämän kesän ajelis.

pakoaukon viilaamista harkitaan sitten kun lumet on maassa. 8) ei kehtaa nyt ruveta viilailemaan.

eilen saapui rengas matkahuoltoon(pirelli sport demon) hyvät kaupat tuli tehtyä. sain tuon renkaan 70€ ja on vieläpä ihan uusi. :D
kaasupullonkin sain eilen sieltä "huollosta" ja alotin peräkatteen tekemistä.
ensin tehdään kate ja sitten vasta häkki. ;)
hitsailin myös takajousen kiinnityskorvakkeet ja maalasin sen. nyt odottelen sen kuivamista, että pääsis lyömään sen paikalleen, että vois suunnitella perän kulmaa vähän paremmin.

ja sitten vielä yksi asia. eilen alkoi kevaritunnit! 8)


Omistan 200cc dt konee joka oli leiponu männäntapin sokka irti ajosta tavalla, siistin männästä ja pytystä pahimmat purseet pois, katoin että männänrenkaat pyörii hyvin urissaan, ylä ja alarengas ristiin, kasasin koneen ja testiajoin 500km. alaväännöissä, tyhjäkäynnissä, moottorin äänissä ei mitään sanottavaa, ja purettaessa ainoo näkyvä ohivuoto oli niissä millin syvissä urissa sylinterin sivuilla, joten hoonia tuolle vaan ja uudet männärenkaat niin menee kovasti vielä minun näkemysen mukaa :D toki en tiiä miltä se täysin timminä ois tuntunu mutta iliman kytkimeen koskemista ja alle tehopiikin sain ykkösellä keulan ylös asti (nopia moottorijarru 5000rpm ja kaasu uuestaa auki)

Re: 180cc nassen rojektointia!

7.4.2014 7:34

Jos sylinterissä on millin urat, ei se kyllä ihan oikein voi toimia. Eiköhän sieltä kaikki puristukset katoa kun kaikki virtaa läpi niistä urista, ellei männänrenkaissa satu olemaan samanlaista muotoa.

Re: 180cc nassen rojektointia!

8.4.2014 18:55

Meinaat että kaikki puristukset katoaa samaan aikaan kun tiedän varsin hyvin että ite olen sillä pyörällä ajanut, ja kyllä, se toimi ihan oikein. Tosin ei varmasti täydellä teholla mutta sanon että 80% ainakin tehoista oli tallella ellei enemmänkin.

eipä se ilmamäärä kerkiä siinä ajassa siitä millin urasta karata mitä se mäntä liikkuu.

jos kierroksia on 6000rpm niin mäntä liikkuu 100kertaa sekunnissa ylös alas, jos poraisin uuden 2t pyörän mäntään 1mm reijän niin kyllä, se pyörä toimii edelleen. monessa moottorisahassahan on kannessa sellanen puolipuristin että avaa kanavan kannen ja ulkoilman välille, keventää käynnistystä.

Re: 180cc nassen rojektointia!

8.4.2014 22:45

Onhan noita puolipuristimia toki käytetty jo Saschin koneissa vaikka kuinka kauan. Epäilen silti koneen toimintaa naarmuisella sylinterillä. Ei varmaan m-renkaat tykkää hyvää, jos nyt sattuisikin toimimaan. Ja jos et ole ihan timmillä koneella ajanut, et voi oikein tietääkkään tehoista / tehon puutteesta. Mutta lopetetaas nyt tämä offtopic tähän ja jatketaan projun parissa, vaikka viimeisin viesti onkin puoli vuotta vanha.

Re: 180cc nassen rojektointia!

15.4.2014 12:03

jaahans, täälläki on jonkinlaista keskustelua käyty. :)

ihan hyvin tuo on toiminut sen 5000 kilometrin ajan. tai ainakin sylinteri ja mäntä on kestänyt ihan hyvin. että ei nuo naarmut sen puoleen ole haitannut.

onko muilla näsärin omistajilla ollut paljonkin sähkövikoja?

omassani on semmoinen ilkeä että hävittää kipinänän välillä, tai antaa sen niin heikosti että ei ota kierroksia kunnolla. uudet magneeton hilut ja toinen johtosarja paikallaan ja silläkin pelasi vain vähän aikaa... pitäs vissiin ruveta bokseja tutkimaan? josko vika olis siellä.

mutta vituttaa kyllä suunnattomasti kun kaikki vehkeet hajoaa samaan aikaan. pari viikkoa sitten mh levis motarille ja nyt hondan sähköt temppuilee muuten vaan. ja RM: vieläkin osina, niin ei pääse silläkään ajamaan. :x voisin kait tänne jossakin vaiheessa pientä kertomusta laittaa RM:ästä . ohan se vähän laittomasti kilvitetty, muuta väliäkös tuolla. kuha on kilpi perseessä ja runkonumero paikallaan niin kuka siitä välittää. :D

Re: 180cc nassen rojektointia!

26.6.2014 21:56

ois vissiin aika herätellä tätäkin rojektia.


mukavasti tällä paukuteltiin se 5-10000 tuhatta. ja sitten poltti kannentiivisteen. onneksi älysin ajella bussipysäkille kun vedot hävis ja koneesta tuntu hehkuvan lämpöä aikalailla. pahemmilta vahingoilta vältyttiin siis. muutama pikku naarmu sylinerissä ( saattaa olla entisiä), ja männän renkaat vähän jumissa. liikkuu kuitenkin, mutta nihkeästi.

ja sähköviat on vainonnu koko ajan. jokin siellä johtosarjassa kusee ja pahasti. varmaankin magneetolta tulevissa johdoissa jotakin hämminkiä, kun rupesi aina pyörimään paremmin kun niitä liikutteli.

ja takarattaitahan tämä vehje söi aika hyvästi,. kolmas jo menossa kymppitonnin sisään :lol: viimeisimmällä päästiin se parituhatta. ja sitten näytti tältä---> Kuva
uusi ratas jo paikallaan ja vannetta puhdisteltu ja kiilloteltu.


tuo koko mopon ulkonäkö kusee myös hiukan silmään, joten ajattelin tehdä kokonaan uuden perän, maskin ja etulokarin.
perää aloittelin jo viimeviikonlopulla. tällä kertaa pientä vaihtelua. aina näkee kaikissa pyörissä putkihäkkejä, niin nyt vuorostaan ajattelin tehdä sen 4mm pellistä, niin ei jää myöskään läpinäkyvää tilaa.

häkille sorvasin 20mm pitkät holkit M10 kierteillä ja ne hitsataan levyihin kiinni. näistä holkeita häkkin sitten pultataan runkoon kiinni.
tällä kertaa perä tulee hiukan korkeammalle edelliseen verrattuna.

perästä ja muusta katetuksesta vielä sen verran että koitetaan tehdä mahdollisimman häjyn näköinen vehje. ;)

kuvia ei nyt valitettavasti ole. paitsi tämä-->
Kuva

ohan tuo koko mopo jo hiukan ajetun oloinen!

uusi mäntä ja tiivistesarja tulossa. ja pyttty hoonaukseen niin, jospa saatas parin kolmenviikon sisään taas mopo ajuun. ei nuo customit todellakaan ole minua varten tehty, ainakaan piikkiset :)

Re: 180cc nassen rojektointia!

27.6.2014 12:34

Jos sie et tota perää enää sit mihinkää tarvii nii annappa mulle siitä mitat vaikka yv nii mä voisin sen sulta mahdollisesti viedä hävitettäväksi :lol:
Muute on kyllä hienoo nähä minkälaista tulee tälläkertaa :D.
Viimeksi muokannut juihiii päivämäärä 28.6.2014 20:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 180cc nassen rojektointia!

28.6.2014 1:34

Vaihoitko pelkä rattaan vai myös ketjut?

Re: 180cc nassen rojektointia!

28.6.2014 21:16

juihiii kirjoitti:Jos sie et tota perää enää sit mihinkää tarvii nii annappa mulle siitä mitat vaikka yv nii mä voisin sen sulta mahdollisesti viedä hävitettäväksi :lol:
Muute on kyllä hienoo nähä minkälaista tulee tälläkertaa :D.


katsellaan ;)

naksu007 kirjoitti:Vaihoitko pelkä rattaan vai myös ketjut?

ketjutkin vaihtui kerran.


asiasta kukkaruukkuun!

tämännäköistä häkkiä pukkaaa. aika raakile vielä.
Kuva

eilen illlalla ja tänään olin ahkera ja sain perän tälle mallille.
Kuva

Kuva

myös etulokaria heftailtu kasaan.
Kuva
Kuva

seuraavaksi luvassa uuutta maskia, perän ja etulokarin hitsausta ja hiomista. :D

Re: 180cc nassen rojektointia!

29.6.2014 23:50

eilen illalla aloittelin perän hitsausta ja hiomista. ihmeellisen hyvä tuli perästä, ei tarvitse kuin pariin kohtaan laittaa kittiä ;)
myös penkki löysi paikkansa. tein sen kerralla ihan kunnon tavarasta, eli 4mm levystä niin ei vääntyile. pehmustusta en jaksanut tehdä koska se olisi näyttänyt tyhmälle, kun muutenkin pieni perä.
vetäsin vaan nahkat levyn päälle ja lopputulos miellyttää ainakin omaa silmää.

perän kiinnitys hoituu kolmella pultilla jotka on hitsattu penkkiin kiinni. suht jämäkkä ja yksinkertainen kiinitys.

siinä perä vielä ennen hitsausta.
Kuva

penkki.
Kuva

perä hitsattu ja hiottu.
Kuva
Kuva

takahäkki heftissä.
Kuva

ja sitten koko paketti.
Kuva

huh miten muutaman osan parissa menee aikaa näin paljon. :s

huomenna häkki valmiiksi, perän viimeistely ja sitten maalia suihkimaan pintaan. maalauksista ei kyllä oikein mitään hajua vielä, mutta kaitpa tässä jonkinlainen idea kehittyy ajan kanssa.