Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

17.3.2013 2:58

Aika väljäks mäntä päässy noinkin lyhyessä ajassa, ite rullasin 12tkm samalla männällä eikä ollu kyllä noin paljoa ohipuhaltanut, männänrengas oli vähän väljistynyt ja väännöt hiukan laski eikä lähteny kylmänä niin helposti käymään. Ja ihan riittävästi kyllä happeekin sai:D. Pitääkö toi ajomäärä varmasti paikkaansa kun en oo ennen nähny noin paljon ohi puhaltanutta mäntää kuin mankin männän millä oli yli 20tkm ajettu huonoilla öljyillä :D

No a1 tehot selittääkin :D
Viimeksi muokannut Juussoo päivämäärä 17.3.2013 12:22, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

17.3.2013 11:12

Mittarin mukaan 9500 km ja A1 tehoissa. Itseäkin vähän mietityttää mutta voi myös olla ettei ihan tarpeeks piiskaa annettu :D pyörähän on siis 2006 mallinen ja tolla kilometrimäärällä aika harvinainen, jos voi sanoa. Yleensähän näillä on ajettu vähintään se 15tkm...
Hoonauksen varmaankin tarvii. Mietinässä myös jos hieman jyrsii pyttyä, niin saatasiin vähän lisääkin potkua :D

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

17.3.2013 11:18

Helpompi sorvaamalla laskee tiivistepintaa, mutta jos et aio pyttykoroa laittaa vaan ainoastaan haluat nostaa puristuksia niin sillon ehdottomasti vaan kannesta tavaraa poikkeen :) Ei ihme että on karstainen jos A1 tehoissa ollu :D

E: vai tarkotitko että kanavia meinasit vingulla ''jyrsiä''
Viimeksi muokannut Zuikkamies päivämäärä 17.3.2013 11:19, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

17.3.2013 11:31

aina se on saattanut olla täystehoinen ja myös mittari on saatettu vaihtaa eli ikinä ei tiedä vaikka olisin ajettu 30tkm ja männällä 15tkm.. Niitäkin kusettajia löytyy :s tsekkaa samalla kuitenkin kiertokangen ylös-alas liike ettei vaan ole :) !

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

17.3.2013 23:23

Joo eli tavaraa lähtee kannesta ja pytystä. Tänään irrotin männän ja pytyn ja siistisin sähköjä ja otin ylimääräsiä tavaroita kuten töötin. Männässä oli niin kovat karstat ettei pesuaineellakaan lähtenyt :D no pienen raaputtelun jälkeen sain mitä halusin eli b-koon mäntä näytti olevan. Huomenna odotetaan jos plasti dippiä saapuis nii pääsis maalaamaan sillä pumpun alapalat ja korkit, jarrukahvat, syylärit ja muuta mukavaa. Kans jos sais pikkuhiljaa keulaakin koottua. Keulaan vaan täytyy hommata uus mutteri, eli se mikä kiristää ylhäältä. Varmasti bauhausista löydän vastaavan. Samalla silikoniliimateippiä metsästän huomenna jotta vanteet saa teipattua ja matkahuollolla luopajärvelle. Tuli kanssa idea miten toteuttaa kaatumatapit. Ostan yheltä tutulta vanhat longboard renkaat ja ne kiinni akseleitten päihin. Ne on aikapaljon isommat ku skederullat mut ei mitkään bilteman bmx tapit ;)
Ja kyllähän toi pitää paikkaansa k3mp0 ettei oikeestaan ikinä tiiä minkä kuntonen jne ellei uutena osta :D

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

22.3.2013 21:41

Päivitellääs täälläkin jotain :)
Maalauksen parissa menty suurin osa ajasta ja maalattu jarru ja kytkinkahva, takajarrupoljin, pumppujen alapalat ja jäähdyttimet meni kans mustaks vaikka yleisö äänet meni kiillotuksel. Ei vaan innostanu hioa sitä ku ties ettei maalauksee mee tuntii enempää :D pytyn vein hoonattavaks ja myös samas mestas madalletaa pyttyy ja kantta. Hintaa sanovat 120€. Ehkä vähä kalliimma puolel mut kyl niittenki leipää pitää saada :D vähän nyt pitää säästää jostain kun rahaa menee ja paljon mut omilla mennää ja maksetaa takas jos ei omat riitä. Eli nyt ainakin jää etujarrulevyn osto vähän taaemmas mut varmaa toukokuun tienoilla hyppää kuvioihi. Laskeskelin että noin kolme viikkoo ja urku soi turun kaduilla taas :) Kuvia tulee ku jotai vähä isompaa kehitystä tulee

Ps. Eipähä oo enää A1 tehoi lähelläkää :lol: :lol:

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

23.3.2013 1:54

Kuulostaa ihan normihinnalta toi koneistus :) töitäkin siinä menee se parituntia helposti (5tupakkataukoa vähintään tottakai) :D

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

25.3.2013 23:44

k3mp0 kirjoitti:Kuulostaa ihan normihinnalta toi koneistus :) töitäkin siinä menee se parituntia helposti (5tupakkataukoa vähintään tottakai) :D


Toki ihan kohtuu hinta mutta menin paikan päälle mielessäni alle satasen hinta :lol: :lol:

Mutta asiaan. Vähän saatu taas potkittua tätäki kasaan ja nyt tuntuu jo ettei sitä paljoa hommaa olis vaik sitä löytyy :) Tarrafirmasta oo mitää kuulunu 1,5 viikkoo vaik lupasivat soittaa seuraavana työpäivänä että "suunnittelijan" kans sitä vähä läpikäytäis. Luuri kätee torstaina jos ei mitää kuulu :paha:
ja kuvia pari kipaletta

Kuva
Kuva

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc| vinkkei kavataa!

31.3.2013 1:36

Noniin taas kehittyy! Pytty tuli hoonauksesta ja seuraavana on vuorossa kannen madallus. Varmistakaas että kun kantta jyrsitään, niin otetaanko koko alalta se esim 2mm pois vai vaan reunoilta jolloin palotilaan ei kosketa ja madaltuu palotila? Lueskellu niin 2 mm on jotku madaltanu ja jotku sanonu liikaa ja 1.5 kuulostaa paremmalle. Squish menee siihen 0.9-1 mm. Pyttykoro löytyy ja se on 1.5 mm plus 2 kpl 0.4 tiivisteitä ollaan hommaas. Kuulostaaks tää vähä kokeneemmille kakstahti veikoille ihan oikeil suhteil?

Runko on nyt kokonaan kasattu! Viimisen osan eli keulapumput laitoin tänään kiinni. Nyt enää odottelee että teipit tulee niin voi lähettää jo maalaukseen vanteet. Tarrasatsi vissiin ens viikon lopulla kun kyselin vähän :3 kuvia nyt en vaan jaksa laittaa. Mutta odotellaa tarrasatsii jos sitte viitsis :lol:

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

31.3.2013 3:35

Vaan tiivistepinnasta se 2mm pois tai paljonko nyt sitten haluatkaan ottaa. Jos koko matkalta ottais kannesta sen pari milliä pois niin ei se oikeen toimis :lol: Sillonhan mäntä jäis kannesta vajaaks reilun 2 milliä :D Itellä tasan 2,5mm sylinterin alla tavaraa ja se riitti just ja just aukaiseen kanavat täysin, kannen tiivistepinnasta otettu 2,45mm pois tavaraa ja squish välys 0,8mm, piti tulla lähes vakio squish mutta ilmeisesti tiivisteet painu sitten vähän kiristäessä ja tuli hiukan tiukempi välys :) Ite sanosin että samanverran vaan otat kannesta pois kun laitat sylinterin alle tavaraa niin ei voi sillä tyylillä kauheasti mennä pieleen :) Muista mitata squish välys ennen kun rupeet antaa kunnolla happee sille huoralle! :lol:

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

31.3.2013 13:01

Juussoo kirjoitti:Ite sanosin että samanverran vaan otat kannesta pois

tarkotit varmaan että sylkän yläpäästä pois? :D

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

31.3.2013 15:24

Voi siitä kannestakin ottaa, itselläkin vakiokunnossa sylinteri mutta kannen tiivistepinnasta laskettu palotilaan koskematta riittävästi. Omasta mielestä parempi niin kun jos joskus tarvii ottaa koro pois niin ei tarvi koko sylinteriä uusia kun kannen vaihto riittää :)

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

31.3.2013 16:57

Mut sillonhan se squish juuri menee piloille. Tai kyllä siitä kehtaa sen 0,6mm ottaa ennenku alkaa jyrsiä sitä palotilaa.

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

31.3.2013 20:22

Siis mikäli olen oikees niin jos nykynen squish vakiona on 2mm luokkaa nii eiks helpoin tapa oo ottaa kannesta vaan se 1mm pois jolloin squish tipahtaa 1mm? Ja kun eikö toi pytyn korottaminen tee huuhteluita täydellisemmiks? Tosta ekasta en oo varma mut toisesta oon kuullu parissa paikassa. Eli jos nyt mittaa tarkan squishin ja tipauttaa pelkästään kantta sen verran kun vaatis? Jos pytystä ottaa 2mm pois niin omien nopeiden laskujen mukaan iskutilavuus pienenee 4.57...cm3. Laskut voi varmasti heittää. :nörtti:

Re: Husqvarna El Toro rojo edition 125cc

1.4.2013 0:04

miks et ikinä laita kuvia? vois olla kivempi seurata jos olis kuvia :D