Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 23:08

Jos magneetolla meinaat vauhtipyörää niin tuskin sellanen purkuosana paljoa staattoria enempää maksaa, eli sinänsä aika sama kumpi sieltä on hajonnut. Kai nekin mystisesti voi sitten hajota, mankistakin oli kaverilla aika uusi vauhtipyörä eräänä päivänä tullut tiensä päähän. Sen kun vaihtoi niin taas mentiin.

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

12.6.2013 12:17

Täältä löytyis sitte staatoria ja vauhtipyörää, jos tarve.

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

14.6.2013 15:00

Ei jumalauta! Ei ees tutun autohuollossakaa osata sanoo mitää. Kuulemma viis kaverii sitä oli kattonu mut ei. Soitin sitte molitorii huoltoaikaa nii se menee jo juhannukse jälkee se homma... Saankoha tätä koskaa kuntoo? No käyn ens viikol viemäs pyörän tarrottajal nii edes se saatais valmiiks.

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

14.6.2013 16:18

Paskamaisia hommia nämä, tiedän kokemuksesta. Ja vielä enemmän ketuttaa jos ne molitorilla ei osaa, kuten itsellä kävi. Päätin sitten että perkele, tästälähtien teen kaiken itse enkä edes yritä viedä huoltoon.

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

14.6.2013 16:22

Niin ne on... Nyt ajattelin sitten purkaa ton koko höskän sähköt ja moottorin irti nii katon vähä ite helpommin tossa pöydällä ku pyöräs ne on kaikki nii vittumaisen vaikeit...

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

14.6.2013 21:57

Ootko käyny johot ja liittimet läpi että on kunnossa? Itelläkin tossa yks päivä katos kipinä samanmoisesta laitteesta ja vika löytyi pitkän etsimisen jälkeen sellaisesta liittimestä mihin menee monta johtoa (tiedän, termit hallussa :) ) Yks johto siellä sisällä huonosti kiinni ja kipinää ei tullu sen takia millään.

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

15.6.2013 17:25

En oo viel niitä tarkistanu mut otan noi sähköt eka kaikki irti ja kattelen niitä

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

16.6.2013 10:26

Eiköhän se tuo staattori oo. Ne menee yleensä aina yhtäkkiä vaan. Itekki ajelin joskus derbillä kotiin ja toimi hyvin, aamulla ei millään käyntiin -> staattorin vaihto -> ykösellä käyntiin :)

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

16.6.2013 12:41

Staattorilta kuulostaa, itellä alko sammuilee ajoittain ja kipinää välillä hukkas. Ecu oli tiensä päässä mutta uusin kaikki sähköt niin eipä sen koommin oo sähkövikoja siinä ollu (ainakaan minun aikana)..

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

16.6.2013 17:17

No hyvä et tietää mistä alottaa. Mite teil ketä näit on tehny nii käykö semmone yleismalline ulosvetäjä mitä voi saada motonetist sun muist?
Nyt samalla kun moottorin otan pöydälle niin aattelin kytkinlevyt vaihtaa ja kytkinkopan maalata plasti dipillä mustaks. Ja vielä jäähdytinnesteet tohon engine iceen ja kampikammion huuhdella. Ja vois jäähdytinletkutki vetästä punaseks jos löytää punast plasti dippiä. Paukulle ei oo aikaa vetästä...

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

16.6.2013 17:24

Eti netistä kuva ja päättele siitä saako sen vauhtiksen irti kaks tai kolmihaarasella ulosvetimellä, itse en tiedä. Epäilempä vaan että se vauhtis on niin syvällä lohkossa että ei mahdu haarat sinne taakse, jos siinä on keskellä keirre niin siihen ulosvedin, tai sitten tekee itse ulosvetimen jos vauhtiksessa on vaikka kolme reikää joissa kierteet.

Kuvassa DIY ulosvedin miton vauhtikselle, en todellakaan maksa liki 30e moisesta härpättimestä.
Kuva

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

16.6.2013 17:48

Miten mä muistaisin että hussessa ois miton vauhtis :nörtti:

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

17.6.2013 21:45

En tiedä onko sama vauhtis kuin mitossa mutta samanlaisen ulosvetäjän vaatii kuin mito, sellasta en oo nähny missään myytävän. Tosin iteltä lähti hussesta joskus vauhtipyörä irti kun vaan vasaralla naputteli vähän ja veti käsin irti, yleensä tosin vaatii ulosvetäjää

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

18.6.2013 0:09

Ite olen ottanut vauhtiksen irti niin, että pujottaa narun niistä kahdesta reijästä läpi. En kyllä tiedä onko tässä niitä reikiä mutta ainakin weeran vauhtipyörässä on. Sitten kun naru on pujotettu läpi voi nostaa vaikka koko koneen ilmaan ja naputella vauhtista niin luulis irtoavan. Sikäli mikäli kone on kiinni, niin sitä ei ehkä ilmaan nosteta, mutta siinä tapauksessa ihan vaan vetää sitä vauhtista kunnolla ja vähän naputtelee :)

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

20.6.2013 11:32

Nyt tässä saatu purettua pyörä kokonaan oikeastaan edellispäivänä. Moottorin sain irti ja pakoaukon säätimen purin jo. Kytkinkoppaa en oo saanu vielä pois kun ton käynnistyspolkimen kans ollu ongelmii. On muuten aivan saatanan tiukas.... :roll: Pyörä kiikutetaa tänää tarrottajalle ja se saa laittaa sen valmiiks. Mä vähän pelkään että en ehdi ajaa ennen ku lähden espanjaa rannalle loikoilee :paha: No jos sais otettuu kypärän mukaa ja vuokrattuu sielt jonku piikkisen nii ajaa kaks päivää putkee :lol:
elikkä tästä alotettii
Kuva
ja näihi päädyttii
Kuva
Kuva

Vanteet näyttää maukkail kyl tos ekas kuvas 8)