Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

8.6.2013 15:50

Toivottavasti huollossa osaavat. Mulla loppu miton pakoaukonsäätimen kanssa hermot ja vein molitoriin, vastauksena kuului "Ei voi tehä mittää". Vaihdoin uuden servon ja ohjainboksin ja alkoi toimia. Ei se sen kummempi vika ollu.

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

10.6.2013 17:44

Jotaki muuta on täs tullu tehtyykki muutaku kipinän kaa tullu tuskailtuu :D Kiillotimpa mangeetonkopan! Maaleja hioin pois mutku oli vähä liia hienoo toi paperi nii ei saanu iha perfectiks sitä ja siks kiiltääki vähä huonosti mut ku sen koneesee kiinni laitto nii kyl se iha hyvä oli. Ei ollu liia kiiltävä muuhu koneesee verrattuna. Papereit käytin 320-1000 ainoostaa. Ois saanu mennä viel hienompaa mut hiomasuunta ois jääny huonoks eikä mitää ihmeemmi naarmuttomampaa siitä sitte ois tullu.Laitoin viel siihe keskel hiilariteippii et näyttäis paljo paremmalt. Jos ens talven aikaan sitte sais kiiltää KUNNOL! :seko: Tossa nyt tutun kaveri tulee kattomaa pyörää ja jos ei nii huomenna vien tuttavan autokorjaamol sitten. Saan varmasti työt reilustihalvemmal ku luulis olevan jostai aika pienest kii....
Nyt kaks kuvaa tost kopast. Näyttääpä täällä mototis huonolle :s Varmaa sit tost iphonest toiki johtuu... Kommentoikaa jos tykkäätte ;)
Kuva
Kuva

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

10.6.2013 18:10

Vittu et on törkeen hyvännäkönen teippaus! Kyllähän tuo ihan tarpeeksi kiiltelee ;)

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

10.6.2013 22:38

Läbä kirjoitti:Vittu et on törkeen hyvännäkönen teippaus! Kyllähän tuo ihan tarpeeksi kiiltelee ;)


Ei tossa teippauksessa tainnu 10 minuuttii enempää mennä :D Ja kyllä se kiiltää mut aina voi parantaa ;)
Mut tärkeimpään asiaan nyt. Yks tuttu tuli sähköalan osaajan kans kattelee jos paikantais vian ja nyt saatiin vahva epäilys että mikä siinä vois olla ehkä. En varmaksi mene tosiaankaan vannomaan mut epäilty on nyt laturi (eli staattori?). Mitattii mites polkemalla saadaa virtaa enne cdi boksia ja näytti nollaa. Tää jätkä oli kyl vähä vaikeeselkone ja kun munki sähköosaamine täys nolla nii siinäpä pähkinä. Voikoha se nyt yhtäkkii noi vaa mennä ku sulake palanu jne? No mut toivotaa parast ja pelätää pahint. Huomenna tutulle autokorjaamolle misä ne saa paikantaa vian... Varmaan ketää vituta nyt yhtä paljoo ku mua ...

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

10.6.2013 22:57

Et oo ainoo. Meikän kotarista lohko paskana, ei oo halpaa huvia. Uutta alakertaa metsästän..

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 18:38

En oo nyt _yhtään_ varma, mutta hämärä epäilys, ettei nää sm-husset lähtisi käyntiin ilman akkua/tyhjällä akulla. Ite en siis kyseistä härpätintä omista. Mutta jos sulla on toi akun laturi paskana, niin luultavasti akkukin on tyhjä, ainakin mun logiikalla :D Eli jos kokeilisit jonkun kaverin täydellä akulla, niin saisit varmaan paikannettua ton vian, että onko se laturi mikä on paskana vai ei. Mä oon sitten kanssa ihan käsi näitten sähköjen kanssa, niin elkää ihmetelkö jos tuli jotain ihan puuta heinää puhuttua :lol:

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 20:19

Pitäs se ainaki ilman akkuu pelata, ainaski mulla. Mutta silti vois olla ihan hyvä kokeilla akun kanssa tapahtuuko mitään...

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 20:47

Mulla kävi tuo nelipuolikas kotari tyhjäkäyntiä (huonoa sellaista), mutta ei jaksanut nostaa kierroksia, kun oli akku tyhjä.

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 20:53

Sähköistä en paljoa tiedä ja ymmärrä, mutta tuota akkuväittämää tukee se, että jotkut cdi boksit ovat DC virralla toimivia ja täten varmaan akulta saavat toimintavirtansa.

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 21:04

Oma husse ei ainakaan ilman akkua toimi juuri ollenkaan. ;)

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 21:20

Kaverin -07 sm ei anna ainakaa kipinää ilman akkua

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 21:25

Emmä täs akkua lähtis syyttämään kun se oli ihan kondikses ja ladattukki vähä aikaa sitte. En oo kokeillu ilman akkuu mut samapa se akulla vai ilman on jos kerra staattori/mangeetto paskana ku sieltähän se kipinän virta pitäis mun mielest tullakki.
Nyt vähä OT mut jos jollain on todella halpa pevetti mikä on kilvis/voi saada pienel vaival kilpii nii voi ehdotella tännepäin. Ei ihan heti saada haettua mikäli joku kallis osa menny paskaks mut mitä halvempi nii sitä nopeemmi haetaa! Kunnolla nyt ei nii välii eikä tekniikka ole tärkein. Vähä kesäilloille tekemistä ;)

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 21:40

Vanhemmat sm husset toimii ilman akkua, paitsi valot ei oikein pala. itellä 2005 toimii tuollalailla

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 22:27

Oma husse toimi ilman akkua itsellä pari vuotta ja uudella omistajalla vieläkin ilman akkua, eikä ole ollut mitään ongelmaa. Vuosimalli on 2009.

Re: Husse El Toro rojo edition 125cc/ Ja vitut

11.6.2013 22:39

Nii eli siis mangeetossa tää kusee. Tuli vähä kalliimpi keikka vissii :/ . Mietin vaa misä se on sit yhtäkkii voinu pamahtaa? Ei se takavaloi ku laittaa voi mennä tommoseks?!?!