Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

2.5.2013 19:10

jep, kuva vääristää väriä ihan helvetisti! :x

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

12.5.2013 13:37

noniin, eli tänään tuli aloitettua jo kasailua vähän.

siinäpä ois valmis runko.
Kuva

Kuva

jarrupoljin paikallaan.
Kuva

t-palat paikallaan.
Kuva

Kuva

kasailu jatkuu lähipäivinä kun saan taas osia maalattua. 8)

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

12.5.2013 19:39

Tuoretta maalattua osaa niputettuna. Näyttää aina hyvältä. 8)

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

14.5.2013 18:54

niin näyttää ;)

en ole paljoa kasaillut tuota prätkää, kun ei perkele löydy sopivia muttereita takarattaalle. on varmaan tuumakoko eikä täältä vesannolta semmosia hienouksia löydy :roll:

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

14.5.2013 22:36

Sun pitää muuttaa isompaan maalikylään että alkaa löytymään tuumakokosia muttereita. Mutta onhan tää kuitenkin eri hieno 8)

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

3.6.2013 10:53

joo, eipä ole tullut taas pitkään aikaan päiviteltyä kun olin kesätöissä kolmeviikkoa, mutta nyt tuossa viikonloppuna maalasin moottorinkiinnityskorvakot ja keulan alajalat ja tänään laitoin keulan kasaan.

Kuva

Kuva

töötistä on tullut hinkattua kahdenkymmenenvuoden paskat pois :) nyt kiiltää jo vähäsen.
Kuva

keula edestäpäin.
Kuva

keulan alajalat.
Kuva

seisontatuki.

Kuva

seisontatuen jousen hiekkapuhalsin.
Kuva

moottorin puhallustakin aloittelin.

Kuva

Kuva

viikonloppuna varmaan käyn hakemassa jyväskylästä toisen kevarin, jolla sen kortin saan ajettua ;), kun ei tuolla bobberilla kehtaa harjotuslupien aikana ajella.
ja se kevari on honda cb 125 -84. hyvä cafe racer aihio 8)

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

5.6.2013 9:03

eilen laitoin eturenkaaseen levyn ja viskasin renkaan paikalleen.ja eilen myös puhaltelin taas osia ja sorvasin uuden jarrunestesäiliön.


siinäpä on muutama kuva taas.
Kuva

Kuva

Kuva

puhallettu etujarrusatula.

Kuva

puhallettu etujarrunpääsylinteri.

Kuva

onkos kukaan kokeillut ennen ihan pihalta otetulla hiekalla puhaltamista? minä kokeilin eilen ja hyvin tuntu toimivan, hiekka piti ensin siivilöidä :D tuli vain vähän ruskeita jälkiä mutta pinta on ihan hyvä. varmaan nuita ruskeita jälkiä ei tulisi jos antaisi hiekan kuivua ihan kunnolla. siinäpä on esimerkki kappale.

Kuva

sitten vielä kuva satulasta paikallaan.

Kuva

takajarrun pääsylinteri ennen puhallusta.

Kuva

ja puhalluksen jälkeen.

Kuva

sorvattu jarrunestesäiliö.

Kuva

säiliön kansi.

Kuva

ja koko paketti.

Kuva

tämmöstä taas tälläkertaa. :)

kohta taas osia puhaltamaan.

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

5.6.2013 10:05

Komea tuo jarrunestesäiliö, mutta itse olisin kyllä vähintään lasikuulapuhalluttanut nuo alumiiniosat. Olen nähnyt hiekkapuhalletun mankin koneen ja ei ollut mikään mailman kaunein motti verrattuna lasikuulapuhallettuun. Lisäksi aika kovasti vissiin puhallettu alumiini tykkää hapettua, vanhat parrat sipaisee sinolia pintaan vissiin niin estäisi hapettumista. Mene ja tiedä, mutta hyvännäköstä tekemistä.

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

6.6.2013 8:35

Hyvältä näyttää! Sanon nyt sullekkin, että kehtaatko laitella noi kuvat isona? Tähän tapaan:

Kuva

Paljon helpompi lukea, kun ei tartte näpsytellä joka kuvaa erikseen. =)

Hienoa jälkeä on kyllä syntynyt, ei voi kun kehua.

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

6.6.2013 9:12

CB Hondasta vaaditaan sitten uutta topikkia 8)

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

6.6.2013 9:15

Ai että kun on siistiä jälkeä! 8)

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

6.6.2013 22:29

On kyllä hiton hienoa rakentelua. Pyöräki on nätti, ainut ''vika'' on toi takavanne. Niin kaponen. :| Jostain kyykky pyörästä sais samanlaisia kolmi puolasia vanteita, mut _leveenä_ :seko:

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

6.6.2013 22:45

Pirun siistiä jälkeä! Krisuuu ota huomioon että tästä on tulossa bobberi, ainakaan mun mielestä bobbereihin eivät leveät vanteet kuulu.

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

10.6.2013 12:59

kiitoksia ;)

pitää sillä sinolilla vetästä nuo alumiini osat, että ei hapetu.


meinasinhan minä tuohon sillon joskus leveämpää vannetta laittaa, mutta sitten ois pitäny tehä offset eturatas, että olis menny ketjulinja kohilleen, niin en viittiny sitten laittaa :roll:

miten nuo kuvat saa näkymään isona?

tänään laitoin takavanteen ihan holkkien kanssa paikalleen, mutta ei se ihan nätisti sinne enää mennytkään :x oli vääntynyt takahaarukka sen verran paljon hitsauksen johdosta, että piti sorvata toista holkkia lyhemmäksi eikä se vanne ole enää läheskään keskellä haarukkaa :x :x jooooo-ooo vittu, nyt pitää sorvata molemmat holkit uudestaan ja tehdä uusi takajarruadapteri. vittu kun piti mennä hitsaamaan se adapteri siihen oikeanpuolimmaiseen holkkiin kiinni, niin nyt sitä ei saa enää sorvattua lyhemmäksi, jos olisi pystynyt sorvaamaan tuota adapterinholkkia nii ei olisi tarvinnut tehdä kun vasemmalle puolelle uusi holkki. :x

mutta on niitä hyviäkin uutisia 8)

lauvantaina tuli sähköposti MR MOORE MOTORCYCLELTÄ että ovat halukkaita ottamaan minut sinne oppisopimuksella töihin. 8) jes!! tulihan tuota oppisopimuspaikkaa etittyä jo vuoden verran. oli jo aikakin. ens lauantaina haastatteluun sinne, mutta matkaa on aika pirusti, n.280km :roll:

8)

Re: 150CC HANDMADE BOBBER

10.6.2013 15:13

Jumalauta jätkähän tulee meikän naapuriin! Mulla matkaa Moorelle se 200-300 metriä! On muute asiallinen paikka ;) Jos tän saat sinne näytille niin tuun kyllä ilomielin kattoon!