Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tarrat

30.6.2013 23:32

Täähän näyttää ihan oikeesti ratapyörältä. Mahtavaa, ei voi muuta sanoo, mahtavaa! Sileet gummid ja radalle siitä!

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tarrat

1.7.2013 0:48

Erittäin asiallisen näkönen Mito! 8)

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tarrat

1.7.2013 14:51

Paljon kiitoksia! :)

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tarrat

3.7.2013 22:39

Joo elikkäs ei ookkaan proju vielä ohitte :D Meni nimittäin alakerta jumiin :D Kannen ehin jo irroittaa, siinä ei ollut jälkiä ja pytty ja mäntäkin näytti ihan hyviltä. Aika omituisesti meni, piti muutaman päivän ensin sivuääniä, tänään se sitten päätti booata ja sammua kesken ajon. Ei lähtenyt käyntiin joten työnsin kotiin. Irrotin tulpan ja kärkiväli oli kiinni? :D Noh korjasin sen ja laitoin kiinni ja lähti käyntiin. Sitten pesasin sen siinä ja olin lähössä ajaamaan niin kone aivan jumissa, ei pyöri eteen eikä taakse :D Kiertokangen alapäänlaakeria veikkaan, ainut mitä ei ollut viime rempassa vaihdettu.
Huomenna lisää, silloin myös kuvia.
Ciao!

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tarrat

4.7.2013 23:54

Nyt selvis syy niille sivuäänillekkin. Kiertokangen ja kampiakselin välissä oleva kuparinen shimmilevy vai rikka vai mikä ikinä onkaan on mennyt palasiksi. Koko kampikammio täynnä kuparimursketta ja niistä tulleita naarmuja. Eli menee nyt oikeastaa kaikki alakerrasta vaihtoon + mäntä. Männässä ei ollut kovin pahoja jälkiä, vain hiukan pystysuunnassa olevia pienenpieniä naarmuja, normaalia kulumista luulisin. Oli siinä hiukan jo ohipuhallustakin. Jännä juttu, sisällä oli 2-renkainen kupumäntä vaikka on 200H-kansi? :lol: Melkoinen älynväläys edelliseltä omistajalta. Ehkä tämä on syy miksi alatiiviste oli niin paksu, squishin kun mittasin niin se oli melkein 2mm :D Pytyssä ei ollut minkäänlaisia kynnellä tuntuvia naarmuja, hoonaukseen silti kai? Joo ei enempää turhia löpinöitä vaan muutamat kuvat.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

:eek:

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Kone remonttiin!

5.7.2013 10:02

Mistäs kohdin se pytty piti mitata ja miten? Ja riittääkö digitaalinen työntömitta mittavälineeksi? Mistäs osat sais nopeasti, halvalla ja luotettavasti? Minkäs merkkistä mäntää suosittelette, wössner, vertex vai mitaka vai joku muu? Entäs kiertokankea? Nyt vähän jelppiä! :)

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Kone remonttiin!

5.7.2013 12:49

Onhan niitä pyttyjä mitattu dig. tönärillä mutta ite en kyllä paljoo semmoseen luottais... Jos vaan on koneistamo lähellä niin siellä voivat mittaa ja saat varmasti sitten oikeankokoisen männän.

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Kone remonttiin!

5.7.2013 12:56

Joo no pitää sitten käydä koneistamolla mittauttamassa ja samalla hoonauskin. Mistäkohdin pyttyä se mittaus tehdään, kun pyttyhän kuluu pikkuhiljaa "soikeaksi" eli jos mittaa väärästä kohdasta niin se mäntähän voi olla liian tiukka.

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Kone remonttiin!

5.7.2013 13:41

Kyllä ne siellä koneistamolla tietävät, eli sinne vaan. Asso werke on ainakin hyvä mäntä ja ensiasennettuna mitoon, ojatalo rääkännyt sellasta 25tkm ja ei sillonkaan hajonnut. Sellasen saa halvalla motoracingshopista tilattua, kiertokangesta en osaa sanoa mitkä ovat hyviä.

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tilaus ja uusi Mito!

18.7.2013 22:41

Morjesta! Mopo tuli myytyä hyvään hintaan ja tilausta tehtiin saman tien pjme:lle. Sieltä lähti Vertexin flat top -mäntä, Long-kiertokankisarja, Koyo-petilaakerit, kaikki tiivisteet ja mg-ulosvetäjä. Kallista.

Sitten päätettiin käydä hakemassa toinen mito, josta oli ajatuksena ottaa kone siksi aikaa kunnes toinen on kone on kasassa. Miton piti olla siis vuosimallia 2005-2007 jotta kone käy sähköjen puolesta. Sitten selailemaan nettimotoa. Myrskylästä löytyi sopivan hintainen juuri rempattu mito (puhelimen välityksellä selvisi että remontissa oli vaihdettu uusi alkup. sylinteri ja mäntä ja alkup. alakerran laakerit). Mitoa ei oltu saatu kuitenkaan remontin jälkeen käyntiin ja oli siksi halvalla myynnissä. Myöskään startti ei pyörinyt. Tuo käytiin siis hakemassa http://www.nettimoto.com/cagiva/mito/1529707 Myyjä oli töissä kun pyörää mentiin hakemaan (myös minä olin töissä ja isäni kävi pyörän hakemassa :) ) joten hän oli jättänyt allekirjoituksensa papereihin ja laittanut äitinsä myymään pyörän. Ennen kuin pyörään käytiin laittamaan kyytiin niin isäni kyseli remontin kuiteista. Äiti sanoi että he laittavat kuitit postissa kun hän ei ollut niitä valmiiksi etsinyt. Asia ok.

Kotona Mito pestiin ensialkuun ja sitten käytiin tutkimaan tarkemmin sitä. Kaikki katteet ja penkki jne. spraymaali pöllyssä. Sitten otettiin tankki irti ja huomattiin että tässähän on Kokusan sähköt. Voi perkele :D Eli ilmeisesti ylivuotisena myyty 2004 vuosimalli. Päätettiin että laitetaan tämä sitten ajokuntoon ja ajellaan siihen asti kun toinen mito on kasassa. Laitettiin seospensat tankkiin ja samaa soppaa tulpan reiästä ja sehän hörähti alamäkeen työntämällä käyntiin. Kone tärisi ja kolisi kuin julmettu kytkimen puolelta. Öljyt pihalle ja koppa auki. Kytkinkruunu liikkui poikkeuksellisen paljon, joten se otettii irti. Sitten käytiin tutkimaan räjäytyskuvia ja huomattiin että kytkinakselin päälle tulevasta holkista puuttui kokonaan neulalaakerit :D Laakerit varastettiin toisesta koneesta joten siihen pitää vielä nekin tilata. Tuommoset laakerit sieltä puuttu

Kuva

Kuva

Sitten huomattiin kasattaessa että tasapainoakseli oli ajoitettu väärin, joten senkin piikkiin menee osa tärinästä ja kolinasta. Sitten katsottiin toisen miton kone, sama homma. Eli tp-akseli väärin ajoitettu, varmaan sen piikkiin menee kampuran pettäminen. Koppa kiinni ja öljyt sisään ja taas työntämällä käyntiin. Nyt käy nätisti. Sitten katteet kiinni ja käytiin kaikki katteet hiomatahnalla läpi. Ihan hyvät tuli kyllä.

Sitten käytiin tutkimaan starttia. Rele vetää ja sähkö tulee sähkömoottorille. Otettiin startti irti ja kokeiltiin käynnistyskaapeleilla saada starttia pyörimään. Huono kosketus, välillä pyörii välillä ei. Toisen miton mukana oli onneksi tullut myös varaosastartti joten niistä kasattiin yksi toimiva. Nyt toimii sekin.

Tommosessa kunnossa mito on nyt

Kuva

Nyt sitten vain sisäänajoa ajellessa ja osia odotellessa. Kauanko näitä pitikään muuten ajaa sisään ja miten? Ja niitä kuitteja ei ole muka vielä "löytynyt". :roll: Eli konetta ei ole välttämättä nyt kuitenkaan rempattu. Tosin pytty oli todella hyvässä maalissa ja näytti ainakin uudelta ja kaikki tiivisteet olivat uusia ja kone täysin puhdas, eli on se sinäänsä mahdollista ettei niitä olisi vielä löytynyt :) Mutta jos kuitteja ei nyt jostain syystä olisikaan tulossa, niin eikös kyseessä ole jonkinasteinen petos, kun ne on kuitenkin luvattu ja sen takia tämä ostettiin kun oli rempattu ja lisäksi sen takia ei hinnastakaan pystytty joustamaan. :eek:
Mutta joo kommentit kelpais :)

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tilaus ja uusi Mito!

18.7.2013 23:46

Oho onpas mito nätin näkönen valkosena :D Itte ajelin mäntää sisään noin 300km vaihtelevilla kierroksilla. Mutta suurimman osan ajasta alle piikin.

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tilaus ja uusi Mito!

19.7.2013 0:17

Voi olla että teet jonkinasteisen tilin tosta uudesta mitosta, kun sen myyt. On nimittäin vähän siistimmän näkönen, mitä edellisen omistajan myyntikuvissa. ;)

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tilaus ja uusi Mito!

19.7.2013 7:43

Paljon pyydät tosta? Ostan heti? :D

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tilaus ja uusi Mito!

21.7.2013 2:33

Perjantaina tuli pjme:ltä osat ja laitoin samantien valkosen miton myyntiin.
http://www.nettimoto.com/cagiva/mito/1546756

Koneen sain tänään myös purettua eikä sieltä onneksi mitään yllätyksiä enää löytynyt. :D Paitsi toinen kampuran laakeri jäi lohkoon kiinni, eikös ne yleensä jää kampuraan kiinni molemmat? Noh irti ne nyt on kummatkin. Maanantaina kampura koneistamolle ja uutta veiviä siihen 8) Sitten pääseekin kasaamaan. Huomenna voin panna muutamat kuvatkin.

Re: Cagiva Mito -07 Goes MotoGP look. Tilaus ja uusi Mito!

21.7.2013 11:26

No miten sen ottaa, minullakin joskus jää kampuraan ja välillä taas lohkoon.