Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Miton ehostelua

24.11.2011 23:41

Niinhän se on. Oli vaan niin halpa tarjous että aattelin että siinä säästää aikaa ja hermoja. Olin väärässä.
Kai sitä sai harmitella silti...

Re: Miton ehostelua

24.11.2011 23:56

Eiks noitten läppien pitäis irrota helposti ihan vaan pienellä ruuvimeisselillä jokapuolelta tota läppärunkoa kingoittamalla ulospäin?

Re: Miton ehostelua

24.11.2011 23:57

En oo kokeillu ollenkaan vielä irrottaa, huomenna otan sylkän pois varmaan ja ehkä tarkoitus myös kytkinpuoli avata. Pitää kattoo. Mutta sen tiedän et eka teen koneen timmiksi ja sit alan säätämään vasta ulkopuolta, katteita ym, shaibaa.

Mutta miten poistetaan elaksointi? Kuinka kauan saa liuottaa ennenkuin pitää pelätä että alkaa alumiini hävitä eikä pelkkä elaksointi? Domestos tms. korkea emäksinen varmaan veteen sekoittaen hoitaa homman, kuinka nopeasti ja millä sekoitusprosentilla?

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 0:53

Mikä tuo säätöruuvi on, joku kytkinsäätö?

Tuosta "säätöruuvista" lähtee ainakin -92 mitossa kiekkamittarin vaijeri

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 1:11

Osta 200h kansi?

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 2:10

Pasikiainen kirjoitti:Mutta miten poistetaan elaksointi? Kuinka kauan saa liuottaa ennenkuin pitää pelätä että alkaa alumiini hävitä eikä pelkkä elaksointi? Domestos tms. korkea emäksinen varmaan veteen sekoittaen hoitaa homman, kuinka nopeasti ja millä sekoitusprosentilla?

Itse ainakin vaan hioin 600 vesihiomapaperilla, lähti kaikki melko helposti että ei edes tarvinnut mitään liuotella. Jos nyt sitä rungon elaksointia meinaat :),
olis pitänyt lukasta toi edellinen sivu vähän tarkemmin, kun just pari päivää sitten vein etupumput ja vanteiden ulkoreunat miksuhh:lle kiillotettavaksi... Uskon kyllä että tulee ihan hyvää jälkeän onhan se vaikea noita pikkukoloja kaikkien kiillottaa.

ja vielä miksuhh:n kuva tosta sun t-palasta.
Kuva

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 8:06

Juu kyllähän nuo kaukaa kattoen on ihan siedettävän näköset.

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 8:06

Jonzki. kirjoitti:Osta 200h kansi?

Paljonko maksaa?

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 11:42

bluebeetle kirjoitti:Kodin putkimiestä vaan paljuun, 1:10 vedellä laimennettua aluksi. Hetken liottelun jälkeen lähtee hammasharjalla pyyhkäisemällä eloksointi pois. Ellei, niin tujumpaa liuosta kehiin...

pikanen googletus ;)

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 17:49

Selvä selvä.

Purkua jatkettu.

Miltä noi läpät teistä näyttää, musta näyttää ihan normaalilta, eipä noille kai mitään tarvii tehä?

Kuva

Ja nyt sylinteri kiusaa! Ei halua lähteä irti. Uskaltaiskohan sille antaa lämpöä kuumailmapuhaltimella, onko siitä hyötyä? Ei hirveesti mitään meisseleitä uskalla työntää mihinkään väliin.

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 18:31

Jos läpät ei raota niin turha niille sitten mitään tehdä, tosta kuvasta nyt ei voi mitään todeta. Ja jos sylinterin ja lohkon välissä jonkinlaista tiivistemassaa niin se ainakin antaa paremmin periksi kun lämpenee. Eikä se lämpö sieltä ainakaan mitään hajota.

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 19:24

Joo, otan paremman kuvan. Imupuolelta tosiaan hannaa vastaan, mutta eihän tota pidä mikään muu kuin ne neljä mutteria? Otin ne jo pois siis toki. Pitää antaa vähän lämmintä, vaikka ei näytäkkään siltä että siellä mitään tiivistemassoja olisi, sinnehän ei niitä saa laittaa.

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 19:31

"uskaltaisko sille antaa lämpöä?" Lämpeneehän se käytössäkin :DD Eli lämpöä ihan reippaasti vaan.

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 23:33

Tulihan se sylkkä irti kun lämpöä antoi ja nitkutteli menemään. Aika kovassa oli kuitenkin!

Läpistä puhetta oli, tässä pari kuvaa:

Kuva
Kuva
Putsaan paskan pois, ja taas mennään, eikö näin?

Sylkkä oli mielestäni mallia vitun hyvä kuntonen sisältä, ei näkynyt naarmuja. Tai, ei ehkä vitun hyvä, mutta hyvä kuitenkin näin harrastelijan näkökulmasta. Omaan silmään ei näkynyt mitään pahoja uria. Mitä tykkäätte:

Kuva
Kuva
Kuva

Mäntä taas, siinä oli semmonen aika paha naarmu ja mun silmään paljon ohivuotoa.

Kuva
Kuva
Kuva Tässä on se kolo.
Kuva
Kuva
Olikohan tossa joku väärä alapääntiiviste, eikai ton tiivisteen pitäis sulkea noita aukkoja.

Kytkimestä kuvaa.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Termostaatti toimi ainakin jotenkin, ei heti liikkunut mut kun jätin sen kuumaan veteen niin se liikkui:
Kuumana
Kuva
Kuva
Jäähtynyt

Sit tasapainoakseli on vissiin väärin painotettu, koska noi merkit ei osu ollenkaan alakuolokohtaan eikö siinä kytkimen isossa rattaassa ole ollenkaan merkintöjä, miks? Tässä vielä fotoja:

Kuva
Kuva

Kytkimessä näytti olevan vielä reilusti pintaa, kai nuo on sama kuitenkin vaihtaa kun kone auki. Mitä tykkäätte:

Uusi kytkimenpainelaakeri pitää hommaa, kait tuon saa normaalista laakeriputiikista?

Kuva

Kuva
Kannattaako kytkinjousia vaihtaa? Riippuen tietysti ovatko menneet kasaan... n. 33mm oli kytkinjousien pituus. E: Joo, 31,5 on max wear limit eli ei hätiä mitiä, vanhat vaan, eikö.
Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 23:46

Kiva kun lisäilet näin paljon kuvia, ite oon kanssa yrittäny mutta laatu on aika huonoa ja kovin olen laiska muutenkin ottamaan. :D

Toi termostaatti on ihan hyvä, jos ei kuumentunut ajossa viime kesänä eikä käynyt liian kylmänä. Senhän huomaa heti kun on termostaatti paskana, kuumenee aikalailla heti.

Sylkkä kannattaa varmaan hoonauttaa, kun ei ainakaan mun silmään oikein iskenyt hoonausuria :)