Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Miton ehostelua

4.11.2011 13:43

Sehän syö aluumininkin...?

Re: Miton ehostelua

4.11.2011 16:57

Vanteiden pulverimaalaus alkaa selviämään, Lahdesta yksi firma tekee työn 40-50e kaksi vannetta. Minun makuuni tuo hintataso vrt. märkämaalaus :P

Re: Miton ehostelua

4.11.2011 20:17

Pasikiainen kirjoitti:Vanteiden pulverimaalaus alkaa selviämään, Lahdesta yksi firma tekee työn 40-50e kaksi vannetta. Minun makuuni tuo hintataso vrt. märkämaalaus :P


Ja työ on priimaa, niitten kiireestä riippuen voi tosin kestää viikon tai kaks.. Jos haluut kuvasamplee jäljestä nii laita privaa! :) Ite oon noit elaksointeja vedellä epäkeskolla ja ihan normaalilla hiomapaperilla, sen jälkeen sitte siirtyny vasta käsin vesihiomaa/hienompaan konepaperiin. ;)

Re: Miton ehostelua

4.11.2011 20:27

Propinnastako olet maalauttanut? Ei tuon toimitusajan kanssa mikään hätä ole, kas kun ei tuu kuitenkaan ajettua näin talvella, ja konekin tippuu huomenna ;) pistä ihmeessä kuitenkin kuvaa.

Kun oot vetänyt normaalilla hiomapaperilla, kuinka karkealla paperilla? Eli semmoista normaalia hiekkapaperia, ei vettä ollenkaan vai? Onkohan toi mun epäkesko, son niinkuin sellanen et se tekee sellasta pientä liikettä, ja tekee aika kummallisen jäljen tohon metalliin.

Re: Miton ehostelua

5.11.2011 16:11

400 vesihiomapaperilla jynssääminen oli aikasmoista pelleilyä. Päätinpä koittaa 240:llä normaalilla paperilla ja vettä peliin. Kyllähän se naarmutti aika kivasti mutta elaksointi lähti aika kivasti, vielä on hinkkausta tolla 240:llä, ja siitä lähdetään ylöspäin. Kaipa nuo naarmut saa piiloon sit kun tarpeeksi hinkkaa noilla hienommilla papereilla...?

Kuva

Re: Miton ehostelua

5.11.2011 17:11

mä hinkkaan aina 240 eka, nopeuttaa mukavasti hommaa :lol:

Re: Miton ehostelua

5.11.2011 20:00

Hyvä että joku muukin :D

Tuli tänään muutakin tehtyä, eli jäähdytysnesteet, 2t öljyt, bensat ja vaihteistoöljyt poistettu pyörästä. Kaikki katteet nyt siis pois, huomenna tarkoitus tiputtaa kone. Kyllä oli vaihteistoöljyt vähissä, ja likasta! Korkea aika vaihtaa.

Re: Miton ehostelua

6.11.2011 22:28

Paljon on tänäänkin saatu aikaan, muttei pyörän kanssa:

Jonkin verran kuitenkin.
Hinkkasin taas t-palaa vähän, onko normaalia että oon nyt 800:ssa jo ja noin paljon naarmuja:
Mistä muuten tiedän että vaihtaa hiomapaperia hienommaksi?

Kuva

Mutta, kaasarin otin kanssa pois, kuten tästä huomaamme:

Kuva

Kuten sanoin, paljon on saatu aikaa, tein nimittäin tilaa talliin, nyt kelpaa rakennella! Oli nimittäin sellanen sekasikiö jo se talli että minnekkään ei enää mahtunut mitään. Tai oikeastaan en edes tehnyt tilaa talliin, vaan vaihdoin koko huonetta :D Tuolla on lämpösempikin kuin vanhassa tallissa :)

Kuva

Re: Miton ehostelua

7.11.2011 13:18

Hiotko pyörittäen vai jossain tietyssä suunnassa?

Pyörittäen ne naarmut tosiaan näkyy.

Vaihda paperia silloin, kun pinta on mattaa joka puolelta, eikä se ole enään "rosoisen" näköinen

Re: Miton ehostelua

7.11.2011 20:00

Muutin stragediaa, olin pyörittelyt tolla 800:lla, nyt vedän suorilla. Joten, tänään vedin tasaisella tahdilla 800->2000 ja metal polishit. Tulihan siitä vähän sellainen usvainen blingaus, mutta mun mielestä ihan hyvä eikä pomppaa niin pahasti silmään kuin joku överi kromaus. Mitä tykkäätte, naarmuja on vähän vieläkin, mutta on tuo mielestäni jo siedettävä :)

Kuva

Kuva

Nyt pitää vielä noi vaikeammat paikat hinkata, sit t-pala valmis, ja sit ohjausiskarin kimppuun, jossa on muuten o-renkaat paskana eli vähän vissiin laakeritkin saaneet damagea, pitääkin käydä mp-racingillä kysymässä!

Re: Miton ehostelua

7.11.2011 20:31

LISÄÄ HINKKAUSTA! :lol:
Kyllä se siitä rupeeaa kiiltämään ;)

Re: Miton ehostelua

7.11.2011 22:13

Mitä itse olen kiillottanut niin suora liike ja hienompaan paperiin vaihto siinä vaiheessa kun edellisen karkeuden paperin aiheuttamat naarmut on saatu piiloon. Ihan hyvältä kyllä näyttää, ihan täydellistä peiliä en itekään ole koskaan jaksanut nysvätä.

edit: ja tommonen suora pintahan on helppo mutta kiillottakaapa keulapumput 8) Ei sillä että noissa hirveesti kehumista olis, mut näyttää siistiltä tallin nurkassa.

Re: Miton ehostelua

7.11.2011 22:32

Mattuu- kirjoitti:LISÄÄ HINKKAUSTA! :lol:
Kyllä se siitä rupeeaa kiiltämään ;)

Hiljaa prkl :D Pitää kattoo jos jaksan, mutten vält. kyllä jaksa, kun tosiaan kun hinkkaan tuon t-palan kokonaan, siinä on todella vaikeita kohtia, tuo oli kaikki helpoin osa tosta t-palasta. Olen ihan tyytyväinen, vrt. mitä siihen mistä lähettiin :D

Mutta, on tänään jotain muutakin saatu aikaan!

Kuva
Tähän jäi hommat tänään.

Kuva
Ketjut pois :)

Kuva
Startti akseleineen päivineen irti.

Kuva
Motti väärässä paikassa!

Kuva
Putki pois, pitäs ehkä pistää hinkaten noi änkän kiinnikkeet metal polishilla ja putki 800c kuumakestomustalla uuteen uskoon.
Katotaan sit myöhemmin, kun on sen verran lämpöö et voi maalailla ulkona!

Kuva
Tuorevoitelu- ja kytkinvaijerit pois.

Kuva
Elaksoinnit hinkattu pois hiukkasen...

Elikkä huomenna tarkoitus ottaa kone pois, vielä jäähdytysletkut kiinni, ja CTS pitää irrottaa niin että se tulee koneen mukana kivasti pöydälle :) Siellä on vissiin jotain paskaa, kuuluu rohinaa aina välillä.

Huomenna tarkoitus jatkaa hommia!


Tartteeko tota tuorevoiteluöljypumppua avata ja vaihtaa o-renkaat sisältä jos se ei vuoda? Mulla on kyllä koneen tiivistesatsi mutta mukana tuli niin perkeleesti o-renkaita että ihme on jos saan ongittua oikeat. Onko tuo siis se ainut öljypumppu mikä koneesta löytyy, muuta öljypumppua ei ole? Jos näin on, niin autoissahan tuolla on vähän eri toimintatehtävä.

Re: Miton ehostelua

8.11.2011 17:40

Tuosta kiillottamisesta. Porakoneeseen lumpulaikka, ja sitten siihen kiillotusvahaa. Niitä on eri karkeuksisia. paljon nopeemmin tulee valmista, eikä tule äitii ikävä niinkön käsipelillä hinkatessa. Porakoneen voi kiinnittää vaikka semmoiseen halpistyöpöytään, ni saa pideltyä kiillotettavaa kappaletta kädessä.

Re: Miton ehostelua

8.11.2011 22:20

Pitääpä tsekata motonetistä lumpulaikkoja, on nimittäin sellasta paskaa noitten tiukkojen paikkojen hinkkaus. En ihan oikeesti saanut hinkkaamalla mitään aikaan tänään.

Mutta kone saatiin pois! Jonkin verran oli onkelmaa, ei halunnut tulla se akseli mikä pitää samalla takahaarukkaa kiinni irti ollenkaan, mutta saatiin lopulta taisteltua.

Kuva