Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Miton ehostelua

1.2.2012 18:43

Aika hyvän vitutuksen saa päälle kun alkaa tota toista puolta hinkkaamaan, poistin elaksointia:

Kuva

Pitkä matka on vielä edes tuohon toisenpuolen kiiltoon :D

Re: Miton ehostelua

5.2.2012 20:57

Jees, tänään kiillottelin, iskin pyörän nippuun periaattes koneellisesti, eli periattees tohon vois alkaa iskee katetta kiinni. Siihen tosin on paljon aikaa vielä.

Kuvatusta ja selostusta.

Elikkä, kuten mun kiillotukset tuppaa oleen, kaukaa ihan kiva, mutta läheltä, aiai kun näyttää paskalta...

Kuva
läheltä sitten:

Kuva
Kuva

Vähä yleiskuvaa tosta kiillotuksesta...

Kuva

Sit iskin noi kaikki moottorin osat mitkä irti ottaa...

Kuva
Kuva
Kuva

Millähän puhdistusaineella toi röpelöosa olis hyvä puhdistaa? Löysin himasta jotain alumiinivainteiden puhdistusainetta, ja kun tuo runko nyt on alumiinia, niin...

Kuva

Tuo tarkotus korjata huomenna...
Kuva

Yleiskuvaa.
Kuva

Re: Miton ehostelua

6.2.2012 16:50

Seuraaks kukaa?

Iskin etujarrukahvan kiinni ja nyt toimii jarruvaloki!

Kuva

Sit korjasin sen katteen mistä puhelin eilen, vähän on rouvin näkönen, mut korjaus onnistui kun nyt on yhtä jäykkä kun toinen puoli! Muovikittiä pitää viel heittää kolosiin:
Siivoamatta:
Kuva
Kuva
Siivottuna:
Kuva

Tänää ku sais ton kittailtua ja siistittyä ja otettuu eturenkaan irti niin olis hyvä...

Ja onkohan toi rungon puhditukseen hyvää ainetta se alumiinivanteiden puhdistusaine? Pittää varmaan purkaa toi koko takahäkki et sen saa puhtaaks...?

Re: Miton ehostelua

6.2.2012 17:10

ite seuraan ainaki ja näyttää helevetin hyvältä :)

Re: Miton ehostelua

6.2.2012 20:57

Molemmat renkaat lähti helevettiin:

Kuva

Elikkäs purin vähän ja valmistelennoita vanteita nyt siihen pulveerimaalaukseen, vielä pitää ettii paikka joka hiekkapuhaltaa ja pulverimaalaa hyvään hintaan mustalla. Nakit vielä pitää ottaa irti ja suojata laakerit ja sen jälkeen valmis maalattavaks.

Mites noi laakerit kannattaa suojata vai pitäiskö ottaa laakerit pois? Siinähän on vaara kun niitä rupee hakkaa et menee rikkikin?

Re: Miton ehostelua

6.2.2012 21:18

Maalauta suoraan niin että laakerit on kiinni, suojaa laakeripesää, eikä varmasti uudet renkaan laakerit paljoa maksa. Ja onhan uudet aina uudet, ei tarvitse pelätä että niiden takia tielle jättää ;)

Re: Miton ehostelua

6.2.2012 21:28

Joo mutta ei noi laakeritkaan ilmaset ole, varmaan parikymppiä maksaa kumminkin molempiin päihin. Takanahan on kolme laakeria... Et et... Niin eli meinaat et suojaan noi vanhat, sit maalauksen jälkeen vanhat pois ja uudet tilalle. Pitää vähän tutkii minkä hintasia noi laakerit on.

Re: Miton ehostelua

6.2.2012 21:29

itellä oli laakerit kiinni ku maalautin eikä yhtään oo maalia väärissä paikoissa, että kyllä ne näyttää osaavan suojata :D ja en oo mikää hirvee mulkku vaikka vastasinkin sulle siittä hinnasta niin kuin vastasin, joskus ei vaan pyge kertoo :D kallis maali :lol:

Re: Miton ehostelua

6.2.2012 21:38

Eihä tuolla mitään väliä ole :lol:

Hmm... pitää kysellä jos pojat suojais munkin laakerit sillee kivasti.

Re: Miton ehostelua

7.2.2012 15:18

Päätin sijoittaa uusiin laakereihin, 45e se oli pienen tinkaamisen jälkeen lopullinen hinta viidestä laakerista. Meinas myyjä hermostuu kun rupesin tinkaamaan mut sai siitä nyt vähän pois :lol:
Eli siis, tartteeko mun suojata tota mitenkään, kun kuitenkin vaihdan laakerit? Suojaako siis noi laakerit itsestään tarpeeksi?

Sit kävin ostaan etujarrupalat, vanhat oli aika finaalis. Myyjä anto ilmatteeks vanhoja cagivan tarroja mukaan, toiset itseasias ihan hyvännäköset, toiset taas leikelty ja niist puuttuu osa tekstistä. Tosin taattua kasarihenkeä eli jostain kasikytluvulta varmaan ovat. En noita varmaan kumminkaan käytä. Vai? :D

Ja olivat perkeleet unohtaneet tilata sen öljypumpun letkun. No, tilasin sen uudestaan.

Kuva

Re: Miton ehostelua

7.2.2012 16:19

Siis viet vanteet maalaukseen niin että vanhat laakerit vielä kiinni ja maalauksen jälkeen uudet?

laakereiden asennukseen itse käytän vasara+meisseli tekniikkaa eli naputtelen laakerin ulkokehästä laakeria syvemmälle laakeripesään. En tiedä millaiset laakeripesät mitossa on, joten tarkkoja ohjeita en pysty antamaan :|

Re: Miton ehostelua

7.2.2012 16:21

Juu siis kyl tiän miten laakerit laitetaan ja näin, mut meinasin tosiaan että voinko jättää suojaamatta, ja vanhat laakerit kiinni maalaukseen, sit kun tulee maalaukseen niin otan vanhat pois ja isken uudet laakerit kiinni. Onko siellä mitään minne sitä ei saa mennä?

Re: Miton ehostelua

7.2.2012 16:39

Ei siellä pitäisi mitään muuta suojattavaa olla, kuin tosiaan itse laakeripesät.

Re: Miton ehostelua

7.2.2012 16:47

Kun tos eturenkaas on lukkorengas pitämässä sellasta metallista osaa, mikä jotenkin mittaa sitä nopeutta, niin meneekö se lukkorenkaan ura tukkoon jos sen vetää pulverilla? Ja eikai siellä vanteen sisäl oo mitään suojattavaa, kun siellä on kuitenkin sellanen akselintapanen mikä pitää ne laakerit paikallaan.

Re: Miton ehostelua

7.2.2012 16:50

Pasikainen, jos viet pulverimaalaukseen vanteet nii siellä sanottiin ainaki ittelleni et pitää hommata uudet laakerit koska vanteet laitetaan maalauksen jälkeen uuniin.