Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Miton ehostelua

2.11.2011 18:16

Pasikiainen kirjoitti:Pystyykö maskinvisiiriä hinkkaamaan silleen että ei näy naarmut, ilman että menee ihan pilalle tuo pleksi?

http://img844.imageshack.us/img844/8757 ... oju007.jpg

Pystyy. Omassani tein niin, että aluksi 800->2000 paperilla kaikki naarmut pois. Jää harmaaksi, eikä siitä nää läpi (älä huolestu niinkun mä tein :D ) vaan kirkaslakkaa kerros molemmille puolille. Tulee taas täysin kirkas ja läpinäkyvä. ;)

Re: Miton ehostelua

2.11.2011 20:44

Kiitos vinkistä! Vain yksi ongelma on, missä perkeleessä maalaan noi pikkuosat? Mitä kokemuksia, jos kymmenessä asteessa maalaaminen tekee maalipinnalle? Entä lakkaaminen, pitääkö sekin suorittaa 20 asteessa?

Mutta on tänään jotain aikaankin saatu!

Ensinnäkin, sain jarruvalon pelittämään. Patenttini:

Kuva
Muokkaamattoma, ja sitten muokattuna:

Kuva

Rumahan tuo on, mutta tosiaan jarruvalo toimii kuten kuuluukin nyt. Vittuako väliä onko ruma, kun tuota ei kukaan koskaan nää :lol:

Sitten, pelkäsin että tankinpehmuste ei lähde irti. Höpöhöpö juttuja.

Kuva
Kuva

Pienet jäljet tosta jäi, mutta eiköhän ne jollain aineilla vielä lähde. Tosiaan lähti ihan sormilla tuo ja kynnellä rapsutin loput. Nyt ehdotuksia minkä tankinpehmusteen laitan! Tuo entinen on ihan hieno mun mielestä, ja voisin jopa ostaa uuden samanlaisen.

Sitten, onkohan mulla tuosta nopeusmittarista taustavalon polttimoista joku palanut kun se on ainut joka on tuollainen himmeämpi, lämpötilamittari ja kiekkamittari on paljon kirkkaampana.

Kuva

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 8:05

comanche888 kirjoitti:Kirkkaan musta on hieno ja varma. Ite pulverimaalautin Hyvinkäällä sijaitsevassa Suomen teräs tekniikassa pari mopon runkoa pari svingiä ja pv vannelautaset pulverilla yhteesä kahdella eri värillä hintaan 150e, hintaan sisälty myös osien hiekkapuhallus eli halpaa on!

Kyselin terästekniikasta, ei kuulemma ole pulverimaalausmahdollisuuksia, tarjosivat 150:llä vanteiden maalauksen märkänä - nolla verolla...

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 8:25

täälläpäin pulveri on edullisempaa, kaveri maalautti 2 pvtä ja makso 50e 8o
ja tuohonkin sisältyi hienkkapuhallus.

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 15:39

latemies kirjoitti:täälläpäin pulveri on edullisempaa, kaveri maalautti 2 pvtä ja makso 50e 8o
ja tuohonkin sisältyi hienkkapuhallus.

Juu, kyllähän pulverimaalaus täälläkin on halpaa kun löydän vaan tekijän! Nyt vinkkiä mistä löytyy lähellä Hyvinkäätä!

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 16:19

Pasikiainen kirjoitti:
latemies kirjoitti:täälläpäin pulveri on edullisempaa, kaveri maalautti 2 pvtä ja makso 50e 8o
ja tuohonkin sisältyi hienkkapuhallus.

Juu, kyllähän pulverimaalaus täälläkin on halpaa kun löydän vaan tekijän! Nyt vinkkiä mistä löytyy lähellä Hyvinkäätä!


http://lmgtfy.com/?q=jauhemaalaamo+hyvink%C3%A4%C3%A4

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 16:37

Kuva

T-Pala siis jokaisesta kiinnikkeestä irti, mutta miksi ei lähde? Mihin saa naputtaa vasaralla, mihin ei? Vai onko tähän joku virallinen tapa ottaa irti? Noi iskari"putket" tiukassa tossa t-palassa.

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 16:42

Std kirjoitti:
Pasikiainen kirjoitti:
latemies kirjoitti:täälläpäin pulveri on edullisempaa, kaveri maalautti 2 pvtä ja makso 50e 8o
ja tuohonkin sisältyi hienkkapuhallus.

Juu, kyllähän pulverimaalaus täälläkin on halpaa kun löydän vaan tekijän! Nyt vinkkiä mistä löytyy lähellä Hyvinkäätä!


http://lmgtfy.com/?q=jauhemaalaamo+hyvink%C3%A4%C3%A4

Kyllähän mä nuo tiedän, mutta kun olishan se kiva viedä sellaiseen paikkaan josta on hyviä kokemuksia.

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 17:28

Pasikiainen kirjoitti:http://img59.imageshack.us/img59/774/mitotpala001.jpg

T-Pala siis jokaisesta kiinnikkeestä irti, mutta miksi ei lähde? Mihin saa naputtaa vasaralla, mihin ei? Vai onko tähän joku virallinen tapa ottaa irti? Noi iskari"putket" tiukassa tossa t-palassa.

Kiilaat tuota ''halkiota'' varovaisesti enemmän auki ja järkeä käyttäen kumivasaralla naputat t-palaa ylöspäin. Noin omista pyöristä ainakin t-palat ehjinä irronneet.

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 19:33

Kiitti vinkistä, t-pala tuli nätisti pois!

Kuva

Mutta ei hyvää ilman pahaa.

Otin RedBull tarrat pois, ja selvisi syykin niiden paskojen kiinni laittamiseen...

Kuva
Kuva

Nyt vituttaa. Mitäs sit keksitään? Joku tarra päälle :lol: Ihan oikeesti ton maalauttaminen maksaa varmaan 150...

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 20:29

Kyllä on toi elaksointi ihan vitun tiukassa. Uskaltaiskohan hiomakoneella pistää, sähkö+vesi on tunnetusti huono yhdistelmä, voikohan se kyrvähtää. Eihän sitä vettä paljoa tarvita, mutta ymmärrätte varmaan...

Illan saldo:

Kuva

Pikkasen tota vasenta kulmaa sain auki. Perkele kun on tiukassa...

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 20:40

Yleensä hiomakoneiden kaikki jännitteiset osat on (kaksois)koteloitu, eli kunhan pistät sitä vettä vaan siihen kappaleen pinnalle niin ei mitään ongelmaa.

Re: Miton ehostelua

3.11.2011 23:51

Itse olen epäkeskohiomakoneella poistanut juurikin anodisointia veden kanssa, ei siinä muuta kuin että vitun sotkusta hommaa se on :lol:

Re: Miton ehostelua

4.11.2011 0:26

Luulen et heti kun saan tuon elaksoinnin pois niin siitä lähtee samantien helpottumaan homma oleellisesti. Huomenna jatketaan >

Re: Miton ehostelua

4.11.2011 2:01

Ite nopeutin hommaa käytämällä mr.musclea.
Kippoon vettä ja sopivasti musclea > osa sekaan > n.30min-2h>elaksointi on häipynyt tai ainakin huomattavasti ohentunut. Tuon litkun käyttö vain omalla vastuulla.