Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Miton ehostelua

25.11.2011 23:48

Mun ymmärtääkseni noissa on se pinnoite et tota ei paljoa hoonata. Joku voi varmistaa, mut tässä uskossa olen elänyt.

Re: Miton ehostelua

26.11.2011 1:43

Pasikiainen kirjoitti:Mun ymmärtääkseni noissa on se pinnoite et tota ei paljoa hoonata. Joku voi varmistaa, mut tässä uskossa olen elänyt.

Olet varmaan sekottanut poraamisen ja hoonaamisen. Nicasil pinnottettua pyttyä ei voi porauttaa koska pinnote lähtee, mutta voi hoonauttaa. Ja maksaa ainakin mopo-sportissa vain 8€.

Re: Miton ehostelua

26.11.2011 6:30

Joo mut olen ymmärtänyt et hoonaamisellakin se pinnoite menee liian ohkaseksi.

Re: Miton ehostelua

26.11.2011 11:41

Eivät ainakaan täälläpäin suostu moottorikoneistamolla hoonaamaan ollenkaan, mikäli kyseessä on pinnoitettu pytty...

Re: Miton ehostelua

26.11.2011 15:59

No jaa eipä ole itsellä kauheasti kokemusta asiasta mutta kuitenkin vanhan mopon pytyn olen hoonauttanut ja oman cagivankin sylinterin hoonautin, ainakin mopo-sportissa sanoivat että ei tee mitään pahaa. Ja kaveritkin on hoonautellut omia pinnotettuja sylintereitä.

E: Moposportin sivuilla lukee "Sylinterin hoonaus, myös kovakromi ja Nicasil sylinterit 8€"
(http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=3&groupID=1178&action=view)

Re: Miton ehostelua

27.11.2011 18:31

Joo no mä en lähe hoonaamaan ellei sit mitturimies sano mp-racingillä et tää on ihan paska. Jota en usko ;)

Mut lohkot kiusaa, perkele! En saa niitä irti toisistaan, kuumailmapuhallinkin meni rikki niin pitää jostain saada uusi että saa lämpöä. Mutta jotain saatu aikaan, kuvia:

Kuva
Eli tosiaan, tuossa ei mitään merkkejä ollut niin tein tohon kytkinkoppa hässäkkään ihan tussilla vaan merkit. Kyllä ne siinä pysyy kuhan ei hinkkaa pois.

Kuva
Noita on turha vaihtaa.

Kuva
Kuva
Sen jälkeen tulikin tilaa rutkasti.

Kuva
Kuva
Kuva
Jälleen lisää tilaa, mutta sehän ei meille riitä! Nää on niitä harvoja joissa ei ollut shimmejä...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Sitten niitä shimmejä alkokin tulemaan vastaan. Tuo neulalaakeri mikä tota öljypumpun akselia pitää näyttää vähän saaneen kipeää tos kuvassa näkyy.

Kuva
Lissää!

Kuva
Kuva
Kuva

Lisää rattaita vaan pyörimästä pois :)

Sit siirryttiinkin tälle vaihteiston puolelle...

Kuva
Kuva
Vesipumpun ratasta...

Kuva
tuo taisi olla tästä:
Kuva

Kuva
Kuva

Kuva
Osasta irroteltu...

Kuva

Kuva
Välistä puuttu vielä yks pultti...

Kuva

Tuolleen se kone jäi, ei se halua lähteä irti!

Re: Miton ehostelua

27.11.2011 23:09

Mito ei luovuta taistelutta :D Lohkoja ei meinannut saada irti, ei sitten millään, mutta tuli ne sitten sieltä kun vaan jaksoi järkevästi ja rauhallisesti naputella oikeisiin paikkoihin!

Kampura tosiaan tuli mukaan, kun otin irti ja nyt se on jumissa siinä vasemmanpuolisessa lohkossa, missä ei muuta olekkaan kiinni. Varmaan pakko toi vaihteisto kuitenkin purkaa, että saa järkevästi petarit ym vaihdettua.

Mutta huomenissa tarkoitus viedä toi lohko missä on kampura ja sylinteri MP-Racingille. Mittaavat mikä mäntä pistetään, ja sit ottavat kampuran irti lohkosta ja vaihtavat kiertokangen! Tarkotus myös pistää nakkilan pyörään ja mopoon stefasarja ja kytkinsetti. Sit paikalliseen laakeriliikkeeseen ostaa laakereita ja kone nippuun, avot :D

Kuva
Vaihteiston puolta!

Kuva
Illan saldo :)

Kuva
Taistelun tiimellyksessä tuo vaihteensiirtäjä tms osa lähti irti, oli vittumainen laittaa takas kun lukkorengaspihdit oli liian isot mut kyl se sinne taistelemalla meni :D
Kuva

Tuoltahan se vielä äsken uupui.
Kuva

Kuva
Kuva

Ammattitaidottomana paskahousuna on sanottava että ei nuo laakerit vielä ihan finaalissa olleet, näin käsituntumalla ainakaan.

Näihin kuviin ja tunnelmiin tästä on hyvä jatkaa :)

Re: Miton ehostelua

27.11.2011 23:10

Vasaraa vaan niille lohkoille niin kyllä ne siitä lähtee. Naputa vasaralla eturattaan akseliin ja kampuraan ni kyllä ne siitä lähtee kunhan turhautuu(enemmän voimaa) :)


HIDAS

Re: Miton ehostelua

28.11.2011 10:48

Vaikka laakerit tuntuisikin hyville, kannattaahan toki mahd. paljon vaihtaa nyt niin huolettomat kilometrit edessä ensikesänä ;) Tässä on kyllä tekemisen mallia, ymmärsin ettet paljoa ole ennen projektoinut niin kyllä tää on oppimista parhaillaan 8)

Re: Miton ehostelua

28.11.2011 18:39

Ainakin helppo koota kun kuvia löytyy ja mukava lukeakki ;)

Re: Miton ehostelua

28.11.2011 19:02

Tosi hyvin näyttää sujuvan tähän mennessä jos vasta ensimmäistä koneremonttia kerta teet. ;)

Re: Miton ehostelua

28.11.2011 19:26

Jebis kirjoitti:Tosi hyvin näyttää sujuvan tähän mennessä jos vasta ensimmäistä koneremonttia kerta teet. ;)

Joo, en ole tälläiseen vehkeeseen vielä tehnyt koneremppaa tehnyt. Tunturiin sen olen tehnyt, mut näissä ei kovin kovasti samaa ole :D Purkaminenhan on helppoa :)

Tontz kirjoitti:Vaikka laakerit tuntuisikin hyville, kannattaahan toki mahd. paljon vaihtaa nyt niin huolettomat kilometrit edessä ensikesänä ;) Tässä on kyllä tekemisen mallia, ymmärsin ettet paljoa ole ennen projektoinut niin kyllä tää on oppimista parhaillaan 8)


Joo, luulen et vaihdan kaikki laakerit, paitsi neulalaakerit. Olen kuullut että ne kyllä kestää. Vaihdatteko muut konerempoissa neulalaakeritkin kaikki?

Ka$a kirjoitti:Ainakin helppo koota kun kuvia löytyy ja mukava lukeakki ;)

Voin sanoo suoraan sulle yhen asian, en osaisi kasata tota konetta jos en ottaisi kuvia. Kuvat ovat ilmaisia, joten niitä ei kannata säästellä kun kamera on! Tai ehkä osaisinkin, mutta paljon vähemmän muistettavaa ja mietittävää!



Mutta kaipaan vähän jelppiä, nimenomaan Mitoon koneremppoja tehneet:

Kun lohkot erotin, ja kampura tuli mukaan vasemman puoleiselle lohkolle, tuli tuolta toiselta puolelta outo o-rengas, missä tuo on ollut, osaako joku sanoa? Siis tuo musta mikä on nyt tuon holkin sisällä:

Kuva

Ja sit, miten nuo vaihteensiirtäjä jutut lähtee tosta, wsm:stä ymmärsin et kun painaa ton tosta kolostaan vaan pois, mutta ei lähtenyt, eli pitääkö ottaa noi lukkorenkaat pois?

Kuva




Toisaalta, tuli mieleen että jos nuo neulalaakerit ei paljoa maksa, voisi nekin samalla uusia. Selviää vaan halvemmalla kun ei tartte kokoajan purkaa jonkun vitun laakerin takia. Mitä mieltä muut?


Mutta hei, tartteeko kytkinlevyjä jotenkin liuottaa öljyssä?


En ehtiny tänään MP-Racingille, huomenna tarkoitus mennä sinne paremmalla ajalla.


Ja sit tänään tarkoitus tilaa stefat ja kytkinlevyt :)

Re: Miton ehostelua

28.11.2011 20:39

Perkele! Auttakaa mua, en osaa purkaa tota vaihteensiirtäjä paskaa... Ei lähe irti!
Eikö ton vaihteiston saa otettua silleen irti että sen saa kimpassa sieltä irti, ettei tartte purkaa, eikö nii? Vai pitääkö vetää vaan ratas rattaalta?

Mut hei, tässä kuvia taas.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tähän asti purkautui vielä aika kivuttomasti, MUTTA SIT! Miten tuo takalevy lähtee irti.... Joo, siinä on kaks tollasta paskaa talttaruuvia, joilla se ilmeisesti on ainoastaan kiinni. Ja mikä idea tolla lukkorenkaalla tossa on, vai tuleeko se akseli läpi tosta osasta mikä mua kiusaa?

Kuva

Kuva
Tuossa siis se lukkorengas.

Re: Miton ehostelua

28.11.2011 22:43

Pistin tilauksen vetämään, eli nakkilasta tulee kytkinsarja ja stefasarja :)

Re: Miton ehostelua

29.11.2011 18:59

Nakkila pisti tilauksen tänään jo tulemaan, nopeaa toimintaa! Ja vein MP-Racingille sylinterin ja kampuran (joka oli vielä kiinni lohkossa). Niillä tietty oli sellanen erikoistyökalu,jolla lähti toi kampura tosi helposti, eli sinne jäi nyt sylinteri ja pelkkä kampura.

Ja kyllä remonttimies sano että hyvännäkönen sylinteri.
Mun ja korjaajan keskustelu oli kyl hyvä:
K: Tää kiertokanki on kyllä aika timmissä kunnossa, ei tätä välttämättä viel olis syytä vaihtaa.
M: Joo, no sillä on ajettu jo 27tkm:iä.
K: No se onkin vitun hyvä syy.

:lol: