Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

25.10.2011 21:44

miksu94 kirjoitti:Tästä voi tulla pirun nätti! Alotusviestissä taitaa vaan olla virhe ´´ketjut on vasemalla ja poljin oikella puolella´´, niin eikös se ole juuri toisinpäin? :)

Mietin ihan samaa, kuulostaa tuo siltä "normaalimmalta" puolelta.

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

25.10.2011 21:54

Huomatkaa mihin aikaan tämä on kirjoitettu, että typolle on mielestäni loistava tekosyy. :D
Mutta olette oikeassa käyn pikaisesti editoimassa. Pahoittelut.

"viiho" tämän hetkinen rahatilanne meille Arabian tärkeänä perintönä jäänyt pyöreääkin pyöreämpi nolla.
Eli shoppailu alkaa vasta jouluna ja maaliskuussa alkaa opintotuki tulemaan niin sitten kannattaa vasta alkaa tarjoamaan osia. ;)

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

30.10.2011 20:28

Tulipa purettua kotaria ja putsattua korjattavat katteet, ja en varmaan tilaakkaan mitään katteita vaan korjaan, hion ja maalaan kaikki. (säästän satasen :D )

Tänään piti tulla kuvapläjäys, mutta unohdin kameran kotia, joten saatte odottaa vielä viikon niitä räpsyjä.

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

3.11.2011 0:12

Tämän hetkisten tietojen mukaan pärrään tulee toinen vaihdelaatikko.
Voi olla, että kasailen varamoottorin ...katsotaan nyt.

Mopopuolen "Tee se itse" topiccia selaillessani huomasin ihmisten itse väsäilleen ketjun rasvaimia, ja ajattelin itse toteuttavani saman tyyppisen systeemin tähän sitten, kun se ajankohtaista.

Materiaalit:

-mopon vanha tuorevoitelu pumppu
-eturatas
-pieni harja esim. hammasharja
-letkua
-kiinnitys hilppeitä

Toteutus:

Tuorevoitelupumpun akseliin etuhamppi kiinni ja siitä letku hammasharjaan.
Harja olisi ketjusuojan sisällä ja voitelupumppuun lattaraudasta palanen, että sen saa pultilla haarukkaan kiinni ja jousi.

Näin ketjut saa löystyä ja kiristyä ilman, että mitään hajoaa. Mielipiteitä?

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

3.11.2011 1:02

Itse pysyisin iha siinä perinteisessä tyylissä, ei se nii paha oo aina välillä rasvaa ne ketjut. Päätös on kuitenki itse sinun, jos haluut tehä nii tee ihmeessä! :)

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

3.11.2011 17:38

Aika turhii tollaset, välillä vaan rasvailee kunnolla ni ajaa saman asian.

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

3.11.2011 17:54

Ihan kokeilumielessä ja tekemisen ilosta olis kiva värkätä tuollanen. Järjen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä, suurella osalla muutakaan mitä tuohon pärrään pitäs laittaa.

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

5.11.2011 17:53

Tai sitten teet niinkuin tuossa

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten.

11.11.2011 15:09

Noniin, tänä iltana ekaan viestiin napsahtaa paljon kuvia. Osa suht tarpeettomia, mutta silti.

Suunnitelmiakin mietitty uusiksi, tosin lähinnä toteuttamistapojen kanssa pääidean pysyessä samana.

Mittaristoksi sittenkin tulossa koson dikitaalihässäkä joka näyttäisi sisältävän kaiken tarpeellisen nätissä pienessä paketissa tullen halvemmaksi, jos ostaisi erikseen kaikkia mittareita ja antureita.

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/koso- ... -6658.html

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten. *kuvia*

30.12.2011 7:45

Tässä lomaillessa kovin ole jaksanut fiksailla, mutta pari päivää sitten sain ostettua kuidutuskamppeet, kittiä ja hiomapapereita.

Nyt olen onnistunut kunnostamaan vasemman puoleisen ilman ohjaimen ja maskin kitit on kuivumassa.

Ensi kuussa tilaan pari-kolme kappaletta mäntiä ja ison kasan sähköjä vanhoista 125 DT:eistä. mm. kaikki mahd. katkaisimet, äänimerkki ja takavalo. Korjatut katteet ja runko maalautetaan.

edit:

Olen nyt kunnostanut kaikki katteet siihen pisteeseen, että enää tarvii vaan putsata tarkemmin jollain aineella ja hioa tarkemmin, jonka jälkeen roiskaista maalit pintaan.

Maskin ja sivukatteiden tarrat aiheuttaa harmaita hiuksia, mutta eiköhän mokomat jostain keksitä.

Kuvia kansalle:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Joo, maskin sisälmykset kaipaa vielä rankan käsittelyn, mutta sekin tapahtuu aikanaan.

Ehdotelkaahan jotain hyvää suomalaista tarran-teetätysfirmaa

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten. *kuvia*

27.5.2012 18:06

Nyt koulujen lähestyessä loppujaan projekti lähteköön taas hiljaiselon jälkeen liikkeelle.

Kertokaahan ihmiset nyt joku pulju missä voi teetättää ne tarrat, kun näyttää orvolta ilman, enkä viitsisi alkaa raiskaamaan jollakin factory effexin setillä.

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten. *kuvia*

27.5.2012 18:40

http://www.playbike.fi/

Tuolta saat teetättää tarrat ja on asiallinen mesta!

Onnea projuun!

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten. *kuvia*

13.6.2013 23:17

Nojoo, nyt näin inspiraation iskiessä uudestaan voisi lopullisesti kasata mokoman rakkineen. :D
Ensiviikolla palkan tipahtaessa tilille pitäisi ehkä männänkin olla matkahuollossa ja projekti lähtee etenemään vauhdilla päätökseen, ettei tämän topicin tarvitse täällä enään kummitella.

jatkoa seuraa..

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten. *kuvia*

14.6.2013 14:22

Huippuhomma! Tälläset vanhojen elvyttämiset on kivoja seurata, harmi vain että jäävät usein kesken :/

Re: KTM GS 125 samanlaiseksi, kun 20v sitten. *kuvia*

15.6.2013 14:25

Kesken jäämisen riski on nytkin iso, mutta yritetään nyt kuitenkin vielä kerran. :)