Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

Re: Tetsarin fiksailuu

7.1.2012 23:01

Jännä idea toi tina, pistä kuvaa siitä valuklöntistä ja sit ku se on muotoiltu!

Re: Tetsarin fiksailuu

8.1.2012 22:53

Alkanu toi läppäkanava hahmottua ja kyllä siitä taitaa ihan toimivan saada. Kuvaa tapahtuneesta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Pari kuvaa linkkeinä, ettei topik menis aivan tukkoon näist:
http://cylinderhead.kuvat.fi/kuvat/Yama ... G_1013.jpg
http://cylinderhead.kuvat.fi/kuvat/Yama ... G_1015.jpg

Tosta saattaa olla vaikee tajuta, mitä oon suunnitellut, eli toi ruosteinen osa on sitä varten, että imukaulan tämän puolen kiinnitykset tulee siihen kiinni. Eli siihen pitää viel mutterit hitsata. Se ei ole siis mistään kohasta kiinni tossa läppäkotelossa. Tämä sen takia, että tohon tehtyyn seinään kohdistuis mahdollisimman vähän mitään voimia.

Tinaa ja epoxia tossa siis nyt on. Nyt ainakin vaikuttavat olevan hyvin kiinni ja toivoa sopii, etteivät alakaan irtoilla.

Re: Tetsarin fiksailuu

8.1.2012 23:30

Näyttää erittäin hyvältä, jatka samaan malliin! Tää on kyllä ehkä mielenkiintoisin kevariproju mototissa :D

Kuinka muuten aattelit testata tiiviyden?

Re: Tetsarin fiksailuu

9.1.2012 2:03

Hyvä et kiinnostaa ni tulee sit kirjoteltua. Luultavasti en testaa tota tiiviyttä mitenkään. Koitan tehdä sen kerralla tiiviiksi. Tiivistemassaa viel tarpeellisiin paikkoihin niin luulisin sen.pitävän. Kaasaria säätäessä sen sitte näkee.

Re: Tetsarin fiksailuu

9.1.2012 21:40

jep, jos kaasarin söödöt ei vaikuta juuri ollenkaan, vika on ilmavuodossa :D itte testasin omalla rakentamalla systeemillä, vuotoki löyty... Hyvältä vaikuttaa!

Re: Tetsarin fiksailuu

11.1.2012 9:59

Joo sulla näytti olevan ihan hyvä testauskeino, mitä rojektias lueskelin. Kattoo sitten jos ei jostain syystä ala pitämään.
Koneistaja lupas ottaa pytyn työn alle, samalla kun tulee jotain muitakin 1pyttysiä. Pytty on jossain oudossa koossa, mutta hoonaamalla se pitäis saaada 57 kokoon.

Viilailin läppäkoteloa eilen silleen, että seos pääsee paremmin suoraan huuhtelujenlähtöihin. Teollisuusvakoilun perusteella tällai on jossain krosseissa. Huomasin tossa muuten silloin kun purin konetta, että tässä on oudon malliset kampiakselin limput. Eivät ole pyöreet kuten detsissä oli. Miettisin vaan, kuinkakohan iso toi kampikammiotilavuuskin jo on, kun toi kasvattaa sitä ja läppäkanavan avarrus samoiten..

Re: Tetsarin fiksailuu

11.1.2012 16:22

Kattoinkin että pytty näytti olevan suoraan porauksen jäljiltä.
Veikkaan että noilla kaikilla muutoksilla tulee sen verran enemmän tehoa, ettei se kampikammion muuttunut tilavuus vaikuta ollenkaan :)

Re: Tetsarin fiksailuu

12.1.2012 12:32

Joo se oli ilmeisesti joskus hoonattu ja jätetty lojumaan ilmeisesti, eikä ole edes ollu paikalla. Huonot suojarasvat ollu nii pientä korroosiota tullu. Kai se kampikammion tilavuus aina vaikuttaa, mut tuskimpa mitään ratkasevaa mihinkään suuntaan. Kävin stormilta eilen hommaas läpät tohon läppärunkoon.
Nyt kai pitäis alkaa tehä imukaulaa ja modata tota kytkimen vipua jotenkin toimivaksi sillä aikaa, kun pytty on siellä koneistajalla. En pysty avartamaan huuhteluja muuta kuin suurinpiirtein, ennen kuin saan sen pytyn takasin.

Kun lohkot saa työstettyä kuntoon, niin voikin alkaa läjäämään alakertaa ja hommata uudet stefat kampiakseliin, vaihdekeppiin ja vetariin. Dt:n kytkin pitää ottaa tosta tällä hetkellä pyörässä kiinni olevasta tzr koneesta.

Re: Tetsarin fiksailuu

12.1.2012 18:59

Millä tavalla ajattelit avartaa sylinterin kavavia? Mulla tossa omassa moottorissa tulee ainakin sivuttais suunnassa lisää tilaa ja myös hieman ylä/ala suunnassa eli siis keski ja vähä ylävääntöä lisää.

Re: Tetsarin fiksailuu

12.1.2012 22:47

Mulla tulee siis yz pytty modattuna tohon alakertaan, eli siin on jo aikas hyvät kanavat. Avarsin pelkästään pakoboosteja ja säädän ajotukset kohalleen sopivan paksulla alatiivisteellä.

Re: Tetsarin fiksailuu

13.1.2012 12:11

Yz pytty jos tulee, niin tehoa on kyllä luvassa! osaatko sanoa istuuko helposti?
itse oon kans miettiny tota samaa, budjetista kiinni... varmaankin tzr omalla mennään uusilla kanavilla, hyvä että täällä on muitakin tietäjiä moottoreista, tuntuu välillä ettei kukaan ymmärrä tuosta porttaamisesta, ja sylinterikansista mitään... Boostbottlea haukutaan myös, eihän se mopon tehoissa edes näy :D :D kuitenkin hyvä proju on! Hattua nostan! Laitteleppa kuvia lisää niitä on kiva katella.

Jos tarvit muuten saksanmaalta tai engelsmanneilta osaa nii lait yv:tä :p

Re: Tetsarin fiksailuu

13.1.2012 14:16

Joo kannattaa selat tätä rojektia vähän taaksepäin, niin sieltä löytyy juttua ja kuvia mitä oon suunnitellut ja mitä on tapahtunut. Kyllähän se siihen istumaan saa, mutta ei nyt voi sanoa, että helpoimmasta päästä projekteja olis. Ja halvalla vielä kun koittaa saada hyvää, niin nostaa haastetta.

Kyllä täällä foorumilla tietävääkin sakkia on, mutta pyörivät pääasiassa mopopuolella tietyissä keskusteluissa.

Kerropa vaikka tuolla omassaa topikissas vähän tarkemmin tosta, mitä oot suunnitellu tohon vakiopyttyyn?

Re: Tetsarin fiksailuu

13.1.2012 15:00

Se on justiin mukavaa kun ei pääsekkään niin helpolla, varsinkin kun kyse ei ole mistään nopeasta projektista? :D Ja kun halvalla yrittää niin joutuu/saa tehdä itse mahdollisimman paljon, eikä sekään yhtään hassumpaa ole!

Re: Tetsarin fiksailuu

13.1.2012 15:04

Oon täysin samaa mieltä. Tekemisen takiahan tätä oikeestaan tulee tehtyä, koska kevari ikä virallisesti on jo takanapäin. Tavote ois kuitenkin saada kesällä savut ulos koneesta.

Re: Tetsarin fiksailuu

13.1.2012 15:17

kiroileva_fossiili kirjoitti:Joo kannattaa selat tätä rojektia vähän taaksepäin, niin sieltä löytyy juttua ja kuvia mitä oon suunnitellut ja mitä on tapahtunut. Kyllähän se siihen istumaan saa, mutta ei nyt voi sanoa, että helpoimmasta päästä projekteja olis. Ja halvalla vielä kun koittaa saada hyvää, niin nostaa haastetta.

Kyllä täällä foorumilla tietävääkin sakkia on, mutta pyörivät pääasiassa mopopuolella tietyissä keskusteluissa.

Kerropa vaikka tuolla omassaa topikissas vähän tarkemmin tosta, mitä oot suunnitellu tohon vakiopyttyyn?


En nyt pysty sunnittelemaan mitään moottori on hyvinkäällä ja öljyt valunu lattialle, eli jossakin viaheessa moottori on varmaankin saanut kolhun ja lohko paskaks. Vielä ei voi sanoa syytä mut tää on ainut teoria mikä kuulostaa järkevältä, tuli taas kalliiks... :x
Mulla on kans toi et pitää mahollisimman halvalla sada paljo tehoo ja toimiva tekniikka, haastetta on.
Oks sulla mitään karttoja tosta yz pytyn portesta? aattelin jos sattuis sulla olee jotaa netistä löydettyjä kuvia nii vois kattella millasen omaan tekis.