Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

4.3.2011 2:12

Ja tänään vietetty taas laatuaikaa tallissa. Muotoilin penkin rungon loppuun, eli siihen pitää laittaa enää pehmusteet ja nahka. Konekin tuli laitettua runkoon.
Kuva
Kepennetty vauhtiskin siinä näkkyy.

Alotin sitten sähköjen asentelun. Arvelinkin, että niiden kanssa saattaa vierähtää tovi.. '88 pyörän mukana tullut johtosarja oli joiltain osin todella karsittu, eli sitä ei voi käyttää. '91 johtosarja on parempi, mutta siinä on näemmä jotain pieniä eroavaisuuksia, jotka mutkistaa matkaa. Ongelma on oikeastaan cdi-boksien kanssa. '88 pyörän boksi sopii muuten täydellisesti, mutta siitä puuttuu 3 johtoa, jotka 91:ssä ovat. Osaisikohan täällä joku sanoa, mikä merkitys niillä on?
Kuva
Eli tämän kuvan sinikeltainen ja sitten tuo mihin menee sinivalkoinen ja vaaleansininen liitin. Sinikeltainen on kaiketi seisontajalan anturiin liittyvä?(turha), mutta mikä tuo toinen liitin on?

Tässä vielä vertailukuva bokseista:
Kuva
Tulin kyllä siihen tulokseen, että tuon '91 boksinkin siihen saa aika pienellä työllä sopimaan, ettei hätä ole kovin suuri.

E: Jaa '88 pyörässä olikin tollanen erillinen pienempi boksi noille ylijääneille piuhoille. Olinhan mä sen purkanut pois, mutten enää mitään muistanut. Mutta sovittelen ton '91 boksin kuitenkin tohon : )

4.3.2011 18:22

Noniin sehän rupeaa näyttämään jo siistiltä!

Huomaa ettei tallille olla menty vain notkumaan ja kuuntelemaan radiota ;)

5.3.2011 23:40

Komia peli tulossa! 8) Harmi ku ei oo oma tarzani vielä yhtä hyvässä kunnossa... Ja petollisesti alkaa näyttää siltä et kiire tulee jos meinaa kesäks työajoon saada. :s

7.3.2011 0:56

Joo kiitän kommenteista : ) Hommasin biltemasta pienen 1,2Ah akun tänään. Ei onneks maksanutkaan kun 9e. Eipä sen isompaa pitäs tarvita. Kunhan joku akku on, niin pystyy helposti säätämään ypvs:sän ja vilkut sun muut pelaa paremmin. Tein sille paikan vasemmalle puolelle runkopalkkien sisäpuolelle, niin sen ei pitäis sieltä paljon näkyä, eikä häiritä. Samoiten ypvs:än ohjausboksi löysi paikkansa sieltä, mutta oikealta puolelta.

Tarkotushan on, että takarungosta tulee kevyen näköinen eli kaikki tarvittavat osat pitää tunkea noitten isojen runkopalkkien sisälle. Cdi-boksikin tuli kiinnitettyä, kun sain siihen tarvittavavat johdot tinailtua toivottavasti oikein. Vois alkaa tsekkailla tuleeko kipinää.

7.3.2011 1:21

CylinderHead kirjoitti:J
Tarkotushan on, että takarungosta tulee kevyen näköinen...


Näin se pitääkin olla, seuraillaan ja odotellaan seuraavaa päivitystä 8)

13.3.2011 22:16

Nyt alkaa sähköt olla vihdoin kunnossa. Pyrkisin tekemään ne nyt kerralla niin hyvin, kuin osasin ja korjasin kaikki paikat, mitkä näyttivät siltä, että hajoovat pian. Meni aikaa, mutta jos sitten selvittäisiin sähkövioilta samalla. Toistaiseksi ainakin vaikuttaa siltä, että kaikki jopa pelittää. Samalla töötti siirtyi tankin alle ja vakio sammutusnappi ja valojen on/off katkasimen tilalle tulikin toi siistimpi katkaisin, mikä jossain alkupään kuvassakin esiintyy.
Kuva
Akun johdot näyttää, kuin ne olis väärinpäin, mutta ne on irti ja sattuvat vaan olemaan tosa mallissa.

Virtalukko siirtyi nyt sellaseen paikkaan, että varmaan herättää ihmetystä, mutta tässä tapauksessa se oli paljon parempi paikka, kuin yrittää tunkea sitä mihinkään mittarin viereen.
Kuva

Kipinääkin tuntui tulevan jonkunlaista. Kierroslukumitskulle on teline tekeillä. Kyllä sekin siitä pikkuhiljaa. Takapäänkin vois rakentaa valmiiksi ja vilkkuja ja tollasta roinaa asennella. Penkkiin pitää jotain pehmustetta kehitellä ja päällystää se.

13.3.2011 22:39

Aika täydeltä näyttää tuo tankinalunen, tungetkos vielä akunki sinne?

Ja virtalukko on tos mun mielestä aika hyväs paikkaa, ja aika huomaamatonki.

13.3.2011 23:42

[TEIKKU] kirjoitti:Aika täydeltä näyttää tuo tankinalunen, tungetkos vielä akunki sinne?


Katoppas tarkkaan niin siellä näkyy jo akku ;)

14.3.2011 0:10

Niin tuossa vasemmalla takaosassa? On vissiin aika pieni akku? :eek: No, mutta mitäpä täs isolla akulla tekekään kun ei oo ees sähköstarttia.

14.3.2011 1:14

Juu onhan siellä akku. Vähän ahdasta alkaa olla joo, mutta kaikki mahtuu. Ei tuonne tule juuri muuta enää, kuin piperi ja sille kyllä tila löytyy. Osat sijoiteltu silleen, että pyörän pitäis olla aika helppohuoltoinenkin yhä.

Ostin kaikkein pienimmän mp-akun biltsusta, 1,2Ah. Muutenhan koko akkua ei tarvitse mihinkään, mutta ypvs on paljon helpompi säätää, kun on akku. Vilkut myöskään eivät välttämättä oikein vilku tyhjäkäynnillä, jos akkua ei ole. Vilkut taitaisi saada toimimaan laittamalla konkan akun tilalle, kuten johanillakin dt:ssään on, mutta mun tilanteessa toi akku on parempi ratkaisu. Enkä näin kehnoilla sähkömiehentaidoilla lähtis muutenkaan kokeilemaan tollasta, ellen olis toiminnasta ihan varma.

14.3.2011 23:23

Hyvältä näyttää, eikös toi oo sellanen ns polkupyörän lyijyhyytelöakku ?

15.3.2011 0:45

Moottoripyöräakkujen joukosta se ainakin löytyi ja joku lyijyakku se on. Kai sitä voi käyttää mihin lystää : D Sain tänään kierroslukumittarin kiinni. Pitää vielä taustavalo sille järjestää ja siistiä koko telinettä. Vaijerin lähtökulma mittarista saneli vähän asennon, mihin se oli pakko laittaa, mutta paikka vaikuttaa ihan hyvältä.

Re: Tetsarin fiksailuu

11.5.2011 11:17

Projekti oli autohommien sun muun motivaationpuutteen takia jumissa taas pitkän aikaa. Nyt on kuitenkin jatkunut taas ja alkaa fillari olla lyötynä nippuun.

Ensisavut otin ulos viime sunnuntaina. Lähti hyvin käymään, muutama polkasu riitti ekallakin kertaa. Ihme kyllä esimerkiksi tuo Dt:n kytkin toimii täydellisesti. Säädöt vaikuttaa ihan hyviltä ja vetoja tuntuis olevan aika normaalisti.

Jotain omituista booausongelmaa esiintyy joskus alakierroksilla, etenkin kovan kiihdytyksen jälkeen. Nostin hieman kaasarin bensanpintaa, muttei sillä ollut vaikutusta. Kaasari kun on aika normaalissa asennossa ja bensapinta oli vakiosäädössään. Mitään imuvuotoon viittaavia oireita ei ole. Ehkä se selviää ajan myötä, mutta ei oikein tule mieleen mitään potentiaalisia vikoja.

Kuva

Kuva

Tankkia ei ole vielä maalattu, eikä putkea jne. Vilkut ja peili puuttuu ainakin tieliikennekunnosta, mutta nekin pitäisi löytyä. Pyörä on seisonnassa, eli halutessaan saa ajoon nopeasti.

Re: Tetsarin fiksailuu

22.5.2011 3:55

Aika herkullisen näkönen jo nyt ;)

Yllättävän hyvin sopii nuo kupariset osat, nyt jos projektoijalla riittäis kädet ja aika kokonaan niputukseen niin suht makosaa olis varmaan luvassa :)

Re: Tetsarin fiksailuu

22.5.2011 13:05

Kyllä tää on parhaimman näkönen tetsari imo. Vaikka on se silti vaan liian rimpulan näkönen johtuen noista vanteista. Mutta kokonaisuutena hyvännäköinen pyörä ;)