Esittele projektisi etenemistä tai kommentoi muiden projekteja

19.2.2011 17:21

[TEIKKU] kirjoitti:Jollaki oli ainaki kylmässä (+5) käyny niin, että maali oli halkeillu. Että ei se varmaan kovin järkevä oo mitää isompaa kovalla työllä maalata kylmäs tallis. Ja on siä tallis paljo mukavempi ruuvata, kun on oikein kunnolla lämmin.

Kyllähän se maali halkeilee kun liian kylmässä on maalannut tai päässyt kuivumaan, kokemuksella ;)

20.2.2011 1:21

Kyllähän tuon pinnapultin olettaakin kestävän, vaikka hataralta(?) näyttikin. Ei pitkittäissuunnassa veto oo niin kova etteikö kestäis.

Ja kyllähän sen virtalukon tuonne johonkin piilottaa siististi, joten ehdottomasti kiekkamittari virtalukon paikalle.

Seuraillaan :nörtti:

20.2.2011 10:38

Tzr:n vakio takamuovi vähän modattuna. Pitäähän sitä jotain vakiotakin olla.

Kuva

Jos tänään pääsis tota maalaamista vaikka jopa alottelemaan.

Ja joo kyllä se kiekkamittari siihen tulee : ) Sille on jo kauan ollut kehitteillä kotelo tinneripurkista. Lukon voi laittaa vaikka sen oikealle puolelle. Sigmallekin (sama sigma, kun mulla ollut kiinni jo mopossa ja dt:ssä) tiedossa jo hyvä paikka ja saattaa olla, että laitan muutaman merkkivalonkin johonkin, jos saan ne siististi. Eli sillein, että eivät vie tilaa jne.

21.2.2011 23:05

Ei tuu mitään mun maalaamisista taaskaan.. Tästä alkaa muodostua jo traditio. Rungon maalaus siis kyseessä ja sain viimetteeksi noihin tärkeimpiin palkkeihin ihan menettelevän pinnan, mutta kuivuessa siihen alkoi ilmaantua jotain outoa. Jos puhtaalle metallille maalaa samalla maalilla muutaman kerroksen, miten se voi alkaa kuplia :seko:

Jostain syystä mun ajatukset tankin värin suhteen on myös alkanut muuttua ja saattaa olla, että toi Grimnir:in ehdotus, kupari, musta ja valkonen toteutuukin : ) Tankki siis valkoiseksi.

21.2.2011 23:17

ootko putsannu pinnan oikeilla litkuilla ettei oo mitään rasvaa pinnassa?

21.2.2011 23:33

Katotaan nyt mitä tuleman pitää, kun se kuivuu kunnolla. Kyllä mä sitä koitin putsailla. Sprayllähän se olis ollu helppo maalata, mutta kun runkoon vetäisin mielellään vähän kestävämpää maalia. Purin takahaarukankin tosta toisesta pyörästä. Pitää vielä hioda se kunnolla ja lyödä väriä pintaan. Aamulla käyn motonetistä hakee lisää maalia jos nyt saan ton auton liikkeelle.

22.2.2011 16:55

Osta ihmeessä silikooninpesuainetta, silikooni ei lähde pois millään muulla kun kyseisellä litkulla. Rautakaupasta saa esim. Kiilto valmistaa kyseistä tuotetta. Ja laita nyt ihmeessä jotain tartuntapohjustetta sinne maalin alle, en ainakaan ite lähtis suoraan pintaa vetämään puhtaalle pellille vaikka ois millä hinkattu ja putsattu ;)

24.2.2011 1:03

Joo pitäs tollasia kunnon aineita hommata. Perinteisesti tärpätilla mä oon vaan pyyhkässyt : D Ei onneks kumminkaan alkanut mitään kuplia se runko. Sain hiottua vähän tasasempaa pintaa siihen ja nyt toinen puoli on jo ihan ok. Takahaarukkaankin laitoin ekan kerroksen. Kun saa nyt siihen runkoon kunnon värin, niin alkaakin nätein vaihe, eli kokoaminen sitä mukaa, kun saan osia valmiiksi : ) Sitä odotellessa.

24.2.2011 17:21

CylinderHead kirjoitti:Jostain syystä mun ajatukset tankin värin suhteen on myös alkanut muuttua ja saattaa olla, että toi Grimnir:in ehdotus, kupari, musta ja valkonen toteutuukin : ) Tankki siis valkoiseksi.


Noniin! Hyvähyvä ;)


Itse oon putsaillu asetonilla aina ennen maalausta. Suht nopee kuivumaan ja ainakin rasva lähtee täydellisesti. Se on sitten eri asia jos esimerkiksi spraymaalit lähtevät asetonin mukana, mutta ruiskumaaleilla ei ainakaan tällästä ollu..

2.3.2011 20:40

En ookkaan pitkään aikaan saanu aikaseks kirjotella. Proju on silti mennyt eteenpäin vähitellen.

Tässä vähän maalausvaiheen kuvaa:
Kuva
Maalipinta menettelee noista isoista palkeista sun muista näkyvistä kohdista. Rungon sisällä on aika kuraa, mutta se on ihan ok. koska ne eivät sieltä näy. Ei riitä mielenkiinto väsätä päiväkausia sellasten kanssa.

Toi oli jo aika vanha kuva ja tämänkin jälkeen on jo tapahtunut kaikenlaista:
Kuva
Alkaa näyttää jälleen pyörältä. Mun ajatukset vaihtuu näköjäs koko ajan, mutta taitaakin tulla musta tankki, josta menee keskesltä viiva yli kuparilla, kuten myös tulee etulokariin ja takapalaan. Tankin sivuille vois maalata yamahan merkit.

Koitin kootessa laittaa paremmasta keulasta osaa noihin ohjauslaakereihin sen mitä sai, mutta saa nähä tuliko se kuntoon vieläkään. Varmasti paremmaksi ainakin. Siellä oli varmaan alkuperäiset vaseliinitkin(tai se vähä mitä niistä oli jälkjellä), joten parannusta luvassa ohjaukseen.

Aloin tekemään tota penkin taimmaista osaa uudelleen 4cm pidempänä, mutta sitä muotoillessa hyvin palvellut rälläkkä sanoi työsopparinsa irti. Vaikutti, että joku laakeri ois leiponut. Pitänee availla, jos sen sais korjattua.

Tällanenkin maalaus tuli tehtyä tänään:
Kuva
Tzr kuskilla on aina oma grilli mukana. Piti tuotakin kokeilla. Mielestäni onnistui ihan hyvin.


Konekin on ulkomuodollisesti kesken ja näyttää tällä hetkellä tältä:
Kuva
En ole vielä kerennyt kunnolla miettiä tuon kohtalosta. Vesipumpun kopan maalasin kokeeksi kuparilla ja öljypumpunkopalle on toi alumiini tehty. Sen voi ainakin kiillottaa, mutta se on sen verran iso suora alue, että näyttää nyt vähän oudolta. Ehkä joku sopiva tarra siihen sopisi. Toisaalta tän pyörän tyyliin ei ehkä sittenkään. Kytkinposkea en edes maalaa. 23v vanhat maalit säilynyt sen verran hyvin, että olkoon siinä niin kauan kun pysyvät hyvinä.

2.3.2011 21:37

Hienolta näyttää, ja eipä tuo tuorevoitelupumpunkopap sieltä katteen alta näy.

2.3.2011 22:33

Muuten hyvä, mutta kun mitään katteita ei ole tulossa. : D tästähän on tulossa hyvin pelkistetty mopo. Sulla vissiin tuleekin kaikki vakiokatteeet?

2.3.2011 23:02

Joop, kaikki katteet minä laitan kiinni. Hyvä idea kyllä tuo isoimpien palkkien kolojen maalaus. Samoin tuo etusäleikkö näyttää hienolta.

3.3.2011 0:19

Onko minkälainen takavalo tulossa? Oisko mitään ideaa vetää siihen samanlainen TZR-maalaus jos on riittävän iso?


E: Muistelinkin nähneeni sen valon jossain... :roll: Njoo ei ehkä kannata jos poliisit on kovia valittamaan...
Viimeksi muokannut 0Pi päivämäärä 3.3.2011 23:55, muokattu yhteensä 1 kerran

3.3.2011 2:02

Katoppa sivun ylälaidasta. En taia rueta sitä töhrimään, vaikka jossain tapauksessa saattas olla hienokin. Polliisithan ei tykkää.